Identifying Data 2015/16
Subject (*) Tecnoloxía química específica Code 730497016
Study programme
Mestrado Universitario en Enxeñaría Industrial (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatoria 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Industrial 2
Coordinador
Filgueira Vizoso, Almudena
E-mail
almudena.filgueira.vizoso@udc.es
Lecturers
Filgueira Vizoso, Almudena
E-mail
almudena.filgueira.vizoso@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A30 Coñecementos sobre balances de materia e enerxía, biotecnoloxía, trasfega de materia, operacións de separación, enxeñaría da reacción química, deseño de reactores e valorización e transformación de materias primas e recursos enerxéticos.
A31 Capacidade para o deseño e a xestión de procedementos de experimentación aplicada, especialmente para a determinación de propiedades termodinámicas e de transporte, así como a modelaxe de fenómenos e sistemas no ámbito da enxeñaría química, sistemas con fluxo de fluídos, transmisión de calor, operacións de trasfega de materia, cinética das reaccións químicas e reactores.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e profanos dun modo claro e sen ambigüidades.
C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Coñecer os sistemas de separación vía física así coma as operacións de transferencia aplicadas aos procesos químicos industriais. Coñecer e diseñar os equipos necesarios para o desenvolvemento da separación sólido-gas. Entender as posibilidades de almacenamento e as problemáticas dos mesmos. Identificar e comprender os principios das reaccions químicas. Coñecer os distintos tipos de reactores e a súa optimización. AJ30
AJ31
BJ2
BJ3
BJ4
CJ1

Contents
Topic Sub-topic
Introducción á tecnoloxía química Definición. Antecedentes. Procesos químicos
Operacións básicas. Clasificación das operacións unitarias
A operación unitaria química: a reacción química
Esquema dunha planta industrial. Enxeñería básica dun proceso
Redes de distribución de auga Auga potable: características, ensaios e obtención
Auga de proceso
Auga de refrixeración. Auga de caldeiras.
Tratamento da agua según os seus usos
Redes de vapor. Caldeiras. Condensadores
Servicio contraincendios
Gases Aire: posibilidades de aproveitamento
Separación dos gases no aire. Osíxeno, Nitróxeno e gases nobres.
Necesidades de aire comprimido. Requerimentos e eliminación de impurezas.
Caracterización e manipulación de gases a presión.
Factores de risco segundo os tipos de gases
Protección de materiais Introducción.
Series electroquímica e galvánica.
Mecanismos básicos da corrosión.
Termodinámica da corrosión
Cinética da corrosión.
Corrosión por oxidación.
Protección contra a corrosión.
Ensaios de corrosión.
Materiais non metálicos.
Almacenamento de fluidos Tanques: Características e accesorios.
Seguridade no almacenamento de productos químicos.
Manipulación de productos químicos perigrosos
Fluxo de fluidos Propiedades dos fluidos.
Aa ecuación de balance de enerxía mecánica.
Pérdidas por rozamento.
Ecuacións para o fluxo de fluidos compresibles.
Medición e bombeo de fluidos Medida do caudal de fluidos.
Medidores de presión.
Potencia hidráulica. Altura neta positiva de succión (NPSH).
Máquinas hidráulicas: Bombas, ventiladores, soplantes e compresores.
Máquinas hidráulicas: curvas características.
Tuberías e accesorios Tipos de tuberías normalizadas.
Tipos de conexións en tuberías.
Trazado de tuberías.
Válvulas.
Operacións con sólidos Operacións con sólidos.
Almacenamento e transporte de sólidos.
Redución de tamaño: Obxetivo, etapas e variables de operación. Equipos.
Clasificación.
Dosificación e mesturado.
Introducción ós sistemas sólido-fluido Movemento de partículas no seo de fluidos. Coeficiente de resistencia.
Velocidad terminal. Partículas.
Circulación de fluidos a través de leitos porosos.
Separación sólido-líquido. Sedimentación e flotación Sedimentación discontinua. Ensaios.
Sedimentación continua. Espesadores.
Pretratamentos. Floculantes.
Deseño básico dun espesador.


Separación solido-líquido. Filtración e centrifugación Principios básicos de filtración.
O ciclo de filtración.
Tipos de filtros. Equipos.
Centrifugación. Centrífugas sedimentadoras.
Centrífugas filtrantes. Criterios de selección de centrífugas.
Separación de sólidos e líquidos en gases Separación de partículas por gravidade. Cámaras de gravidade. Deseño básico.
Separadores inerciales: ciclóns e multiciclóns. Parámetros de deseño.
Filtros de mangas.
Electrofiltración. Aspectos teóricos. Equipos.
Separadores vía húmida. Lavadores. Venturi.


Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects B3 B4 C1 8 40 48
Oral presentation B3 B4 C1 2.5 5 7.5
Problem solving A30 A31 B2 0.5 1 1.5
Objective test A30 A31 B2 B3 4 60 64
Guest lecture / keynote speech A30 A31 B2 24 0 24
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Constitue unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidad polo seu propio aprendizaxe.
Este sistema de ensinanza basease en dous elementos básicos: o aprendizaxe independente do estudantado y o seguemento dese aprendizaxe polo profesor/a-tutor/a
Oral presentation Todo oi alumnado presentará o/os traballo/os realizados durante o curso no tempo que se lles asine e diante dos seus compañeiros.
Problem solving Técnica mediante a cal se resolverá unaha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos traballados, que pode ter máis dunha posible solución.
Objective test Proba escrita utilizada para a avaliación do aprendizaxe. Poden combinarse distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, problemas, etc.
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar o aprendizaxe.

Personalized attention
Methodologies
Problem solving
Objective test
Guest lecture / keynote speech
Supervised projects
Oral presentation
Description
Atenderase ó alumnado nas horas de titorias indicadas

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Problem solving A30 A31 B2 Realizaranse ó longo do curso distintas actividades que o alumno deberá resolver e entregar ó profesorado. 5
Objective test A30 A31 B2 B3 Consiste na realización dos exames parciais correspondentes e/o o exame final. 60
Supervised projects B3 B4 C1 Os traballos tutelados realizaranse por parte dos alumnos con axuda do profesorado da materia. Estos traballos deberán entregárselle ó profesorado tanto en formato papel como por correo electrónico ou plataforma designada polo profesorado. 20
Oral presentation B3 B4 C1 Os traballos realizados durante o curso han de ser presentados polos autores nas datas que o profesorado estime convinte. Os traballos realizaranse preferentemente en grupos,
e tódolos membtos de cada uno dos grupos terán que presentar oralmente os resultados obtidos.
15
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Eugenio Muñoz Camacho (). Ingeniería química.
J.M.Coulson (). Ingeniería química.
Ángel Vian Ortuño (). Introducción a la química industrial.
Andrés Arévalo (). Tecnología química.

Apuntes de clase e traballos

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.