A materia explica os coñecementos necesarios sobre contabilidade financeira, planificación de proxectos navais e da súa produción, sistemas de control de custos na construción naval e estudos de viabilidade sobre proxectos de investimento vinculados ao transporte marítimo e á construción naval.
Study programme competencies
Code
Study programme competences / results
A6
Coñecemento axeitado do concepto de empresa, marco institucional e xurídico da empresa. Organización e xestión de empresas
B2
Resolver problemas de forma efectiva.
B3
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4
Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5
Traballar de forma colaboradora.
B9
Capacidade de integrarse en grupo de traballo.
B10
Actitude orientada á análise.
B12
Capacidade para encontrar e manexar a información.
B14
Manexo de sistemas asistidos por ordenador.
B16
Fixar obxectivos e tomar decisións.
B17
Analizar e descompoñer procesos.
B18
Capacidade de abstracción, comprensión e simplificación de problemas complexos.
B20
Capacidade de negociación.
B22
Vontade de mellora continua.
C3
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
Learning aims
Learning outcomes
Study programme competences / results
- Coñecemento da contabilidade financeira da empresa marítima e naval.
- Capacidade para a planificación e organización de proxectos navais e da súa produción.
- Coñecemento dos sistemas de control de custos na construción e reparación naval.
- Capacidade para avaliar proxectos de investimentos na construción e reparación naval.
A6
B2 B3 B4 B5 B9 B10 B12 B14 B16 B17 B18 B20 B22
C3 C5 C6 C7 C8
Contents
Topic
Sub-topic
BLOQUE I: CONTABILIDADE FINANCEIRA
TEMA 1: SISTEMAS DE CONTROL DE CUSTES
TEMA 2: RATIOS DE CONTROL
TEMA 3: BALANCES OU ESTADOS DA POSICIÓN FINANCEIRA
BLOQUE II: PLANIFICACIÓN DE PROXECTOS NAVAIS E O CONTROL DA SÚA PRODUCIÓN
TEMA 4: AVANCES DE SITUACION E CURVAS DE CONTROL DE PROXECTOS
TEMA 5: A MELLORA CONTINUA E AS CURVAS DE APRENDIZAXE
TEMA 6: XESTIÓN DE STOCKS.INVENTARIOS
BLOQUE III: A VIABILIDADE DOS PROXECTOS DE INVESTIMENTO NA CONSTRUCIÓN NAVAL E O TRANSPORTE MARÍTIMO
TEMA 7: ESTUDO DE VIABILIDADE DE PROXECTOS
TEMA 8: SENSIBILIDADES E RISCOS ASOCIADOS AOS PROXECTOS DE INVESTIMENTO
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.
Methodologies
Methodologies
Description
Collaborative learning
Procedementos de ensinanza-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con TICs, baseados na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas pola profesora.
Diagramming
Representación gráfica e simplificada da información que conlevan uns determinados contidos de aprendizaxe.
Student portfolio
Carpeta ou archivador ordeado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno nun período de tempo, cos comentarios e calificacións asignadas polo profesor.
ICT practicals
Utilización das TIC na aprendizaxe efectiva, mediante prácticas de programas para estudo de balances, custos e viabilidade.
Objective test
Proba estrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe. Pode combinar distintos tipos de preguntas, problemas, etc.
Guest lecture / keynote speech
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais do temario de contabilidade, planificación e control de custos
Problem solving
Resolución de exercicios e control de custos, balances, control da organización e planificación do traballo de produción naval, estudos de viabilidade e sensibilidade na construción naval, para resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se foron traballando e que poden ter máis dunha posible solución.
Case study
O alumno sitúase ante un problema concreto (caso) que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, para chegar a unha decisión razoada.
Supervised projects
Promover a aprendizaxe autónomo dos estudantes, baixo a tutela da profesora e en escenarios variados. Así os alumnos asumen a responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Personalized attention
Methodologies
ICT practicals
Problem solving
Diagramming
Student portfolio
Description
Realización de esquemas, exercicios e prácticas a través de TICs e a súa corrección por parte da profesora para a inclusión destes no seu portafolio.
Assessment
Methodologies
Competencies / Results
Description
Qualification
Objective test
A6 B2 B3 B4 B10 B14 B16 B18 C3 C6 C8
Realización dunha ou varias probas para avaliar os contidos da materia
100
Assessment comments
A avaliación realizarase mediante:
- Proba obxectiva: unha proba obxectiva do contido da materia. Nela incluirase unha parte teórica e outra práctica segundo o contido a avaliar.
Sources of information
Basic
Alonso, A. (1997). Conceptos de organización industrial productiva. Barcelona: Marcombo
IESE business school (). Contabilidad para Dirección. Pamplona: Eunsa
Johnson, Gerry (2000). Dirección estratégica. Madrid: Prentice Hall
Chain, Nassir Sapag (2001). Evaluación de Proyectos de inversión en la empresa. Buenos Aires: Prentice Hall
Allegri, T. (1991). Materials Management Handbook. New York: McGraw-Hill
(2007). Plan General de Contabilidad. B.O.E.
Complementary
Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
ORGANIZACIÓN E XESTIÓN DA EMPRESA/730G02108
Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Subjects that continue the syllabus
Other comments
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.