Identifying Data 2015/16
Subject (*) FINANCIAL ACCOUNTING, PLANNING AND COST CONTROL Code 730G01145
Study programme
Grao en Arquitectura Naval
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth FB 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Naval e Oceánica
Coordinador
Castro Santos, Laura
E-mail
laura.castro.santos@udc.es
Lecturers
Castro Santos, Laura
E-mail
laura.castro.santos@udc.es
Web
General description A materia explica os coñecementos necesarios sobre contabilidade financeira, planificación de proxectos navais e da súa produción, sistemas de control de custos na construción naval e estudos de viabilidade sobre proxectos de investimento vinculados ao transporte marítimo e á construción naval.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A6 Coñecemento axeitado do concepto de empresa, marco institucional e xurídico da empresa. Organización e xestión de empresas
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaboradora.
B9 Capacidade de integrarse en grupo de traballo.
B10 Actitude orientada á análise.
B12 Capacidade para encontrar e manexar a información.
B14 Manexo de sistemas asistidos por ordenador.
B16 Fixar obxectivos e tomar decisións.
B17 Analizar e descompoñer procesos.
B18 Capacidade de abstracción, comprensión e simplificación de problemas complexos.
B20 Capacidade de negociación.
B22 Vontade de mellora continua.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
- Coñecemento da contabilidade financeira da empresa marítima e naval. - Capacidade para a planificación e organización de proxectos navais e da súa produción. - Coñecemento dos sistemas de control de custos na construción e reparación naval. - Capacidade para avaliar proxectos de investimentos na construción e reparación naval. A6
B2
B3
B4
B5
B9
B10
B12
B14
B16
B17
B18
B20
B22
C3
C5
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
BLOQUE I: CONTABILIDADE FINANCEIRA TEMA 1: SISTEMAS DE CONTROL DE CUSTES
TEMA 2: RATIOS DE CONTROL
TEMA 3: BALANCES OU ESTADOS DA POSICIÓN FINANCEIRA
BLOQUE II: PLANIFICACIÓN DE PROXECTOS NAVAIS E O CONTROL DA SÚA PRODUCIÓN TEMA 4: AVANCES DE SITUACION E CURVAS DE CONTROL DE PROXECTOS
TEMA 5: A MELLORA CONTINUA E AS CURVAS DE APRENDIZAXE
TEMA 6: XESTIÓN DE STOCKS.INVENTARIOS
BLOQUE III: A VIABILIDADE DOS PROXECTOS DE INVESTIMENTO NA CONSTRUCIÓN NAVAL E O TRANSPORTE MARÍTIMO TEMA 7: ESTUDO DE VIABILIDADE DE PROXECTOS
TEMA 8: SENSIBILIDADES E RISCOS ASOCIADOS AOS PROXECTOS DE INVESTIMENTO

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Collaborative learning A6 B3 B5 B9 B16 B17 B20 B22 C5 C7 7.5 0 7.5
Diagramming A6 B3 B10 B17 B18 C6 C7 C8 1.5 0 1.5
Student portfolio A6 B2 B3 B5 B9 B10 C3 C5 C8 12 0 12
ICT practicals A6 B2 B3 B4 B10 B12 B14 B17 C3 14 0 14
Objective test A6 B2 B3 B4 B10 B14 B16 B18 C3 C6 C8 15 0 15
Guest lecture / keynote speech A6 B3 B10 B12 B16 B17 B18 B20 B22 C6 C7 C8 37.5 0 37.5
Problem solving A6 B2 B3 B4 B5 B9 B10 B14 B16 B17 C3 C5 30 0 30
Case study A6 B2 B3 B5 B9 B10 B12 B16 B17 B18 B20 B22 C5 C6 C7 C8 0 7.5 7.5
Supervised projects A6 B2 B3 B4 B10 B12 B14 B16 B17 B18 B20 B22 C3 C5 C6 0 15 15
 
Personalized attention 10 0 10
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Collaborative learning Procedementos de ensinanza-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con TICs, baseados na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas pola profesora.
Diagramming Representación gráfica e simplificada da información que conlevan uns determinados contidos de aprendizaxe.
Student portfolio Carpeta ou archivador ordeado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno nun período de tempo, cos comentarios e calificacións asignadas polo profesor.
ICT practicals Utilización das TIC na aprendizaxe efectiva, mediante prácticas de programas para estudo de balances, custos e viabilidade.
Objective test Proba estrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe. Pode combinar distintos tipos de preguntas, problemas, etc.
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais do temario de contabilidade, planificación e control de custos
Problem solving Resolución de exercicios e control de custos, balances, control da organización e planificación do traballo de produción naval, estudos de viabilidade e sensibilidade na construción naval, para resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se foron traballando e que poden ter máis dunha posible solución.
Case study O alumno sitúase ante un problema concreto (caso) que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, para chegar a unha decisión razoada.
Supervised projects Promover a aprendizaxe autónomo dos estudantes, baixo a tutela da profesora e en escenarios variados. Así os alumnos asumen a responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.

Personalized attention
Methodologies
ICT practicals
Problem solving
Diagramming
Student portfolio
Description
Realización de esquemas, exercicios e prácticas a través de TICs e a súa corrección por parte da profesora para a inclusión destes no seu portafolio.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A6 B2 B3 B4 B10 B14 B16 B18 C3 C6 C8 Realización dunha ou varias probas para avaliar os contidos da materia 100
 
Assessment comments

A avaliación realizarase mediante:

- Proba obxectiva: unha proba obxectiva do contido da materia. Nela incluirase unha parte teórica e outra práctica segundo o contido a avaliar.


Sources of information
Basic Alonso, A. (1997). Conceptos de organización industrial productiva. Barcelona: Marcombo
IESE business school (). Contabilidad para Dirección. Pamplona: Eunsa
Johnson, Gerry (2000). Dirección estratégica. Madrid: Prentice Hall
Chain, Nassir Sapag (2001). Evaluación de Proyectos de inversión en la empresa. Buenos Aires: Prentice Hall
Allegri, T. (1991). Materials Management Handbook. New York: McGraw-Hill
(2007). Plan General de Contabilidad. B.O.E.
Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
ORGANIZACIÓN E XESTIÓN DA EMPRESA/730G02108

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.