Identifying Data 2015/16
Subject (*) POLYMERS IN NAVAL INGENIERE Code 730G01165
Study programme
Grao en Arquitectura Naval
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Optativa 4.5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Industrial 2
Coordinador
Artiaga Diaz, Ramon Pedro
E-mail
ramon.artiaga@udc.es
Lecturers
Artiaga Diaz, Ramon Pedro
López Beceiro, Jorge José
E-mail
ramon.artiaga@udc.es
jorge.lopez.beceiro@udc.es
Web
General description O uso dos materiais compostos, e en particular aqueles de matriz polimérica, incrementouse constantemente dende a súa aparición nos anos corenta. Estes materiais propiciaron a construción de embarcacións máis duradeiras, máis lixeiras e máis baratas que as tradicionais.
Na actualidade, grazas á evolución dos procesos e técnicas empregados os materiais compostos constuyen unha alternativa fiable e económica. O seu comportamento en servizo é predicible, conseguen unha importante diminución do peso e unha gran liberdade no deseño de formas.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A8 Coñecemento da ciencia e tecnoloxía de materiais e capacidade para a súa selección e para a avaliación do seu comportamento.
A29 Coñecemento dos procesos de construción naval.
A40 Deseño e fabricación de elementos en materiais compostos e polímeros.
A41 Coñecemento do control de calidade do proceso de fabricación e do produto rematado.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaboradora.
B7 Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo.
B8 Actitude orientada ao traballo persoal intenso.
B9 Capacidade de integrarse en grupo de traballo.
B10 Actitude orientada á análise.
B12 Capacidade para encontrar e manexar a información.
B13 Capacidade de comunicación oral e escrita.
B16 Fixar obxectivos e tomar decisións.
B19 Motivar ao grupo de traballo.
B21 Abertos ao cambio.
B22 Vontade de mellora continua.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Adquirir os coñecementos básicos sobre os distintos tipos de materiais compostos. Aínda que pola súa maior utilización nos centraremos nos materiais compostos de matriz polimérica, e máis concretamente naqueles de matriz termoestable, con distintos tipos de reforzo (distintas estruturas téxtiles, fibras, whiskers...).. A8
B1
C1
C4
C6
Familiarizarse con distintas técnicas analíticas empregadas na caracterización de materiais compostos. A8
A41
B3
B5
B10
B12
B13
B16
B21
C1
C2
C3
C8
Adquirir un coñecemento teórico e práctico dos diferentes procesos de fabricación que se utilizan actualmente na construción naval utilizando materiais compostos. A8
A29
A40
B2
B4
B5
B7
B8
B9
B13
B19
B22
C1
C2
C3
C5
C7

Contents
Topic Sub-topic
Bloque I 1. Introdución aos materiais compostos
2. Matrices poliméricas e reforzos
3. Estrutura "sándwich"
4. Procesos de fabricación
5. Técnicas de moldeo por contacto
6. Técnicas de moldeo asistidas por baleiro
7. Técnicas de moldeo por vía líquida
8. Autoclave
Bloque II 1. Técnicas de caracterización de materiais aplicadas a materiais compostos.
1.1. Análise Termogravimétrica.
1.2. Calorimetría diferencial de varrido.
1.3. Análise mecánico-dinámico.
2. Construción dunha embarcación con resina de poliester e fibra de vidro.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A8 A29 A40 A41 B22 C5 C7 16 28 44
Laboratory practice A41 B10 B13 C5 C7 C8 9 7.5 16.5
Supervised projects A8 A40 A41 B1 B2 B4 B5 B7 B9 B10 B12 B13 B16 B19 C1 C2 C3 C6 C8 1 25 26
Oral presentation B7 B13 C4 1 4 5
Workshop A29 B2 B19 B21 B22 C6 C7 12 0 12
Field trip A29 A41 B21 B22 C5 C7 5 0 5
Objective test A8 A29 A40 A41 B3 B8 B13 C1 1 0 1
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Por sesión maxistral enténdese a actividade presencial na aula que serve para establecer os conceptos teóricos da material Consiste na exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais/multimedia e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, co fin de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Laboratory practice Aprendizaxe de distintas técnicas de caracterización de materiais: análise termogravimétrica, calorimetría diferencial de varrido e análise mecánico-dinámico. Estas tres técnicas están dispoñibles na EPS. Preténdese que o alumno se familiarice coas devanditas técnicas e poden ver a súa aplicación ao estudo dos materiais compostos.
Supervised projects Estes traballos poden estar relacionados coas prácticas de laboratorio ou cos temas expostos nas sesións maxistrais.
Oral presentation Os alumnos deberán preparar unha presentación oral apoiándose nun arquivo de PowerPoint (ou similar) do traballo tutelado que se lles asignase.
Workshop utilizaranse para a construción dunha embarcación con resina de poliester e fibra de vidro, incluíndo a elaboración do modelo, construción do molde e fabricación da peza final.
Field trip Intentarase realizar unha visita a algún estaleiro que traballe con materiais compostos.
Objective test Consistirá nun serie de preguntas relacionadas co temario da materia.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Atenderanse as posibles dúbidas que lle vaian xurdindo ao alumno durante a realización do traballo.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A8 A40 A41 B1 B2 B4 B5 B7 B9 B10 B12 B13 B16 B19 C1 C2 C3 C6 C8 Avaliación dos traballos tutelados 30
Oral presentation B7 B13 C4 Avaliación da presentación oral do traballo tutelado presentado. 10
Workshop A29 B2 B19 B21 B22 C6 C7 Valoración do traballo realizado no Taller. 10
Laboratory practice A41 B10 B13 C5 C7 C8 Elaboración dunha "libreta de prácticas" na que se reflectirán todas as actividades levadas a cabo no laboratorio e outras relacionadas. 10
Objective test A8 A29 A40 A41 B3 B8 B13 C1 Avaliación dos coñecementos adquiridos polo alumno a través dun exame. 40
 
Assessment comments


A nota final do alumno virá dada pola media ponderada das actividades descritas anteriormente.


Sources of information
Basic
Recollida na web da Biblioteca da UDC no apartado Bibliografía recomendada.
Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.