Identifying Data 2015/16
Subject (*) ELECTROTECNIA Code 730G02114
Study programme
Grao en Enxeñaría en Propulsión e Servizos do Buque
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Second Obligatoria 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Industrial
Coordinador
Menacho Garcia, Carlos Miguel
E-mail
miguel.menacho@udc.es
Lecturers
Menacho Garcia, Carlos Miguel
E-mail
miguel.menacho@udc.es
Web http://https://campusvirtual.udc.es/moodle/
General description Ver 730G01114 Electrotecnia

Study programme competencies
Code Study programme competences / results

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Aplicar a lei de Ohm e as leis de Kirchhoff. Emplear correctamente os métodos xenerales de análise de circuitos en corrente contínua. Analizar cualquera circuito de corrente contínua, empleando o método máis axeitado.
Interpretar e diferenciar os distintos tipos de potencia en corrente alterna. Emplear correctamente os métodos xerales de análise de circuitos en corrente alterna. Analizar cualquera circuito de corraiente alterna, empleando o método máis axeitado.
Analizar o funcionamento dos circuitos trifásicos equilibrados e desequilibrados. Interpretar, diferenciar e medir os distintos tipos de potencia presentes en circuitos trifásicos.
Coñecer os principios básicos da conversión de enerxía en sistema electromagnéticos. Coñecer os elementos básicos e los principios xerales de funcionamento das máquinas eléctricas.

Contents
Topic Sub-topic
Análise de circuitos en corrente contínua Conceptos básicos
Elementos dos circuitos
Asociación de elementos
Formas de onda
Análise por correntes de malla
Análise por tensións de nó
Teoremas dos circuitos
Análise de circuitos en corrente alterna Conceptos básicos
Análise de circuitos en réxime permanente senoidal
Potencia e enerxía en réximen permanente senoidal
Teoremas en réximen permanente senoidal
Análise de circuitos trifásicos Xeralidades
Circuitos trifásicos equilibrados e desequilibrados
Potencia en circuitos trifásicos
Medida da potencia en circuitos trifásicos
Introducción ó funcionamento das máquinas eléctricas Circuitos magnéticos e conversión de enerxía
Principios xerais das máquinas eléctricas

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities 1.5 0 1.5
Guest lecture / keynote speech 24 38 62
Problem solving 22 33 55
Laboratory practice 9 5 14
Objective test 2 12 14
Multiple-choice questions 0.5 2 2.5
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Presentación da asignatura, en grupo grande (GG).
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de preguntas motivadoras dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.

Corresponde á clase de teoría, en grupo grande (GG).
Problem solving Técnica mediante a cal ha de se resolver unha situación problemática concreta, a partires dos coñecementos e procedementos que se teñen estudado e traballado.

Corresponde á clase de problemas, en grupo mediano (GM).
Laboratory practice Metodoloxía que permite que os estudantes apliquen os coñecementos adquiridos, a través da realización de actividades de carácter práctico.

Corresponde á clase de prácticas de taller, en grupo pequeno (GP).
Objective test Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe.

Co fin de valorar con maior rigor a consecución dos obxectivos, a proba consta de dúas partes diferenciadas: preguntas de resposta múltiple (ítems) e resolución de problemas.

Preguntas de resposta múltiple (ítems): constitúe un instrumento de medida, cuxo rasgo distintivo é que permite calificar as respostas dadas como correctas ou non; ademais de valorar os coñecementos adquiridos.

Resolución de problemas: parte na que se pretende evaluar contidos conceptuais, procedimentais e actitudinais.

Corresponde ao exame de teoría e problemas.

Multiple-choice questions Proba obxectiva que consiste en plantexar unha cuestión en forma de pregunta directa ou como afirmación incompleta, con varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida.

Corresponde ao exame de prácticas de taller.

Personalized attention
Methodologies
Objective test
Description
Titorías de exame.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Laboratory practice Na convocatoria de xaneiro, a calificación será a suma da nota correspondente á asistencia e evaluación das prácticas de taller, que se valorará entre 0 e 5 puntos, e a nota do exame final (proba de resposta múltiple), que se valorará tamén entre 0 e 5 puntos.

Na convocatoria de xullo, a calificación coincidirá coa nota do exame final correspondente (proba de resposta múltiple), que se valorará entre 0 e 10 puntos.
9
Objective test Esta proba consiste na resolución de problemas e/o ítems, e computarase entre 0 e 10 puntos. 82
Multiple-choice questions Na convocatoria de xaneiro, a calificación será a suma da nota correspondente á asistencia e evaluación das prácticas de taller, que se valorará entre 0 e 5 puntos, e a nota do exame final (proba de resposta múltiple), que se valorará tamén entre 0 e 5 puntos.

Na convocatoria de xullo, a calificación coincidirá coa nota do exame final correspondente (proba de resposta múltiple), que se valorará entre 0 e 10 puntos.
9
 
Assessment comments
<p>Para aprobar a asignatura é necesario aprobar a parte de teoría e
problemas e a parte de prácticas de laboratorio. A calificación final é a
suma da (nota de teoría e problemas)*5/6 e a (nota de prácticas de
laboratoria)*1/6 . Na presentación da asignatura (primeiro día de clase) poderanse
indicar actividades adicionáis cuia valoración sumarase á nota da
prueba obxetiva da parte de teoría e problemas. En cualquera caso, a nota
desta parte (teoría e problemas) no poderá ser superior a 10 puntos.  </p>

Sources of information
Basic Fraile Mora, J. (2012). Circuitos eléctricos. Madrid: Pearson
Paul, C.R. (2001). Fundamentals of electric circuits analysis. USA: John Willey and Sons
Alexander, C.K. y Sadiku, M.N.O. (2004). Fundamentos de circuitos eléctricos. Méjico: McGraw-Hill
Fraile Mora, J. (2008). Máquinas eléctricas. Madrid: McGraw-Hill
Eguiluz Morán, L.I. y Sánchez Barrios, P. (1989). Pruebas de examen de teoría de circuitos. Santander: Universidad de Cantabria
Eguiluz Morán, L.I. et al. (2001). Pruebas objetivas de circuitos eléctricos. Barañáin (Navarra): EUNSA
Eguiluz Morán, L.I. (1986). Pruebas objetivas de ingeniería eléctrica. Madrid: Alhambra
Sánchez Barrios, P. et al. (2007). Teoría de circuitos: problemas y pruebas objetivas orientadas al aprendizaje.. Madrid: Pearson/Prentice Hall
Humet, L., Alabern, X. y García, A. (1997). Tests de Electrotecnia. Fundamentos de circuitos. Barcelona: Marcombo
Parra, V. et al. (1976). Unidades didácticas de teoría de circuitos (2 vols.). Madrid: UNED

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
CALCULUS/730G01101
LINEAR ALGEBRA/730G01106
PHYSICS II/730G01107

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
AUTOMATISMS, CONTROL & ELECTRONICS/730G01116
NAVAL ELECTRICAL AND ELECTRONIC SYSTEMS INTEGRATION/730G01129

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.