Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A16 |
Capacidade para a realización do cálculo e control de vibracións e ruídos a bordo de buques e artefactos. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B6 |
Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo. |
B8 |
Capacidade de integrarse en grupo de traballo. |
B9 |
Actitude orientada á análise. |
B11 |
Capacidade para encontrar e manexar a información. |
B12 |
Capacidade de comunicación oral e escrita. |
B13 |
Manexo de sistemas asistidos por ordenador. |
B16 |
Analizar e descompoñer procesos. |
B18 |
Motivar ao grupo de traballo. |
B19 |
Capacidade de negociación. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Análise de Vibracións Estructurales e Ruídos, recoñecemento da orixe dos fenómenos e como mellorar as condicións do buque en relacion a estes factores. |
A16
|
B1 B2 B3 B4 B6 B8 B9 B11 B12 B13 B16 B18 B19
|
C1 C2 C3 C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Parte I - Introducción Teórica a análise de Vibracións e Ruidos |
I -1 - Introducción as vibracións
I -2 - Análise de sistemas discretos. Solución de problemas de valores propios e análise modal. Sistemas de un e varios grados de liberdade.
I -3 - Vibracións en buques.
- Frecuencias naturais da estrutura do buque.
- Vibracións debidas as ondas, máquina propulsora e equipos auxiliares e hélice.
- Amortiguamiento hidrodinámico e estrutural. |
Parte II - Consideracións de deseño relacionadas coas Vibracións e o Ruido
|
II 1 .- Introducción á Aplicación do Concepto de Confort ao deseño do Buque.
II-2 .- Requirimientos das Sociedades de Clasificación e Estatutarios. Notacións de Confort.
II-3 .- Análise previo e Medicións a bordo.
II-4 .- Solucións de deseño e construtivas |
Parte III - Deseño a Choque
|
III-1 .- Cargas de Choque
III-2 .- Requirimientos de Choque e solucións de deseño |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A16 B3 C8 |
48 |
48 |
96 |
Proba obxectiva |
A16 B1 B4 |
5 |
0 |
5 |
Traballos tutelados |
A16 B2 B3 B6 B8 B9 B13 B16 B18 B19 C6 |
3 |
30 |
33 |
Traballos tutelados |
A16 B11 C3 C8 |
1 |
10 |
11 |
Presentación oral |
B12 C1 C2 |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición dos conceptos básicos de cada tema, facendo especial fincapé naqueles puntos que son a base para o desenvolvemento do tema. |
Proba obxectiva |
Para a avaliación dos coñecementos adquiridos realizásense probas obxectivas compostas basicamente de resolución de problemas e resposta a cuestións de teoría. |
Traballos tutelados |
Realización dun traballo tutelado, no que se realizará o análise dinámica dun sistema mediante o uso do programa Matlab.
Este traballo será realizado en grupo; o número de alumnos definirase ó principio do curso. |
Traballos tutelados |
Realización dun traballo tutelado, no que se abordará un tema específico relacionado coas Partes 2 e 3 do programa da asignatura. O devandito traballo realizarase de modo individual. |
Presentación oral |
Presentación oral do traballo tutelado relacionado coas partes 2 e 3, fronte ao resto dos alumnos e o profesor da materia. Realizarase, así mesmo, a avaliación do resto de traballos expostos. A necesidade de realización ou non desta presentación, definirase a principios de curso e publicarase na plataforma Moodle.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Presentación oral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Respecto aos traballos tutelados, suscítase o desenvolvemento de tutorías individualizadas nas que se guiará ao alumno na correcta realización dos mesmos, aportando posible bibliografía e fontes de información e consello nas distintas fases do seu desenvolvemento, incluíndo a elaboración da presentación oral e as técnicas básicas para a exposición da mesma.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A16 B2 B3 B6 B8 B9 B13 B16 B18 B19 C6 |
A puntuación asignada ao traballo tutelado de análise dinámica, supoñerá un máximo dun 20 % da nota final do alumno.
A súa realización é obligatoria para superar a asignatura.
Poderá esixirse a defensa oral do mesmo fronte ó profesor da asignatura.
Será necesario obter unha puntuación mínima de 4 puntos sobre un máximo de 10 para superar a asignatura, tanto no traballo como na posible defensa oral. |
20 |
Presentación oral |
B12 C1 C2 |
A cualificación da presentación oral ao traballo tutelado dun tema específico relacionado coas Partes 2 e 3, así como a participación na avaliación das presentacións do resto de alumnos, supoñerá un máximo dun 10 % da nota final en caso de que se programe dita presentación oral.
A realización de ambos é obligatoria para superar a asignatura.
Será necesario obter unha puntuación mínima de 4 puntos sobre un máximo de 10 para superar a asignatura. |
10 |
Proba obxectiva |
A16 B1 B4 |
Realización do exame teórico/práctico dos contidos da asignatura, podendo incluírse tanto cuestións teóricas como prácticas, desenvolvidas ao longo do curso.
A puntuación desta proba supoñerá un máximo do 60 % da nota final do alumno. Será necesario obter unha puntuación mínima de 4 puntos sobre un máximo de 10 para superar a asignatura. |
60 |
Traballos tutelados |
A16 B11 C3 C8 |
A puntuación asignada ao traballo tutelado do tema específico relacionado coas Partes 2 e 3, supoñerá un máximo dun 20 % da nota final do alumno.
En caso de que se realice a defensa oral do mesmo, a nota final deste traballo corresponderase cun 10%, mentres que a nota da presentación do mesmo suporá outro 10 %.
A realización de ambos é obligatoria para superar a asignatura.
Será necesario obter unha puntuación mínima de 4 puntos sobre un máximo de 10 para superar a asignatura.
|
10 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Espinosa de los Monteros, I. (). Dinámica de Estructuras y Vibraciones del Buque. ETSIN
M. P. Norton,D. G. Karczub (2003). Fundamentals of Noise and Vibration Analysis for Engineers. Cambridge University Press
Harris, Cyril M. (1995). Manual de medidas acústicas y control del ruido.. McGraw-Hill
Casanova Rivas, E. (2001). Máquinas para la Propulsión de Buques. Universidade da Coruña
R.Craig Jr. (1981). STRUCTURAL DYNAMICS. John Wiley and Sons
Lewis, F.M. (1988). Vibration of Ships,Principles of Naval Architecture, Cap. X. SNAME |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
ELASTICIDADE E RESISTENCIA DOS MATERIAIS/730G02117 | MECANICA/730G02118 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|