Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) NOVAS TECNOLOXÍAS NA PROPULSIÓN NAVAL Código 730G02161
Titulación
Grao en Enxeñaría en Propulsión e Servizos do Buque
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial 2
Coordinación
Zaragoza Fernandez, Maria Sonia
Correo electrónico
sonia.zaragoza1@udc.es
Profesorado
Zaragoza Fernandez, Maria Sonia
Correo electrónico
sonia.zaragoza1@udc.es
Web http://www.ii.udc.es/areas/inuclear/index.htm
Descrición xeral El objetivo principal dela asignatura de Tecnología Nuclear es el de conferir al alumno los conocimientos básicos sobre esta materia, única en el plan de estudios y determinante para el campo de la Energía.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Proxecto e cálculo de produtos, procesos, instalacións e plantas de industrias Nucleares. A1
A13
A18
A23
A24
A26
C1
C2
C4
C5
Aplicar os fundamentos científico-técnicos das tecnoloxías industriais. A1
A10
A11
A12
A23
A24
Elaboración, dirección e xestión de proxectos en todos os ámbitos de industriais Nucleares. A18
B4
B6
C3
C4
Dirección, planificación e supervisión de equipos multidisciplinares. A1
A2
C3
Resolver problemas de forma efectiva. A1
A2
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. Traballar de forma autónoma con inciativa. Traballar de forma colaborativa. A1
A2
C3
C5
C6
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. A1
A2
C1
C2
C3
C4
C5
C6

Contidos
Temas Subtemas
Bloque I : Propulsión Nuclear Militar


Imtroducción a la teoría de los reactores nucleares marinos.
Submarinos nucleares. Armadas EEUU, Armada Francesa, Armada Inglesa, Armada Rusa.
Portaviones nucleares
Bloque II : Propulsión Nuclear Comercial

Características de los buques nucleares comerciales
Transporte
Protección radiológica
Bloque III : Otros sistemas de propulsión no convencional

Propulsión no convencional, usos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A1 A24 A26 B4 10 0 10
Sesión maxistral A23 A18 B6 C1 C2 10 15 25
Traballos tutelados A2 A10 C4 C5 5 15.5 20.5
Proba obxectiva A1 A26 B4 B6 C4 C5 2 0 2
Obradoiro A11 A12 A13 C3 C6 15 10 25
 
Atención personalizada 30 0 30
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos saberes previos do alumnado.
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor . Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Proba obxectiva Proba escrita onde se demostran os coñecementos adquiridos
Obradoiro Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Proba obxectiva
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Actividades iniciais
Descrición
Descrición detallada:

En sesion maxistral, impartir a clase e apoio coa consulta de dúbidas.
Traballos tutelados, durante a súa orientación e dúbidas xurdidas
Obradoiro, guía das actividades e consulta de dúbidas..

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Obradoiro A11 A12 A13 C3 C6 Se evalúa medante informe o presentación oral y representa de 0 al 20% 20
Proba obxectiva A1 A26 B4 B6 C4 C5 Evaluarase mediante unha prob por escrito e representa o 80% da nota 80
Traballos tutelados A2 A10 C4 C5 Evaluarase mediante a entrega por escrito do traballo e representa del 0% al 80% 80
 
Observacións avaliación

O sistema de avaliación debe de ser flexible nesta materia podendo permitirlle ao alumno ser avaliado pola a entrega dun proxecto ou traballo ou pola realización dun exame final o que implica que a Planificación supera 100%. Tamén debe de ser valorado o esforzo do alumno e a súa colaboración en clase, e dáselle unha cuantificación máxima do 20 %.

A forma de evaluar entón consiste en obter ata un 80% exame mais un 20% dos obradoiros ou un 80%da entrega dun traballo mais un 20% dos obradorios

Lista traballos 1. Buques de superficie 2 submarinos nucleares 3. Portaavións nucleares  5. Buques rompe-xeo nuclear 6 Buques nucleares comerciales . 6. investigación de propulsión marítima . 7. Accidentes Nucleares Marinos 8 Armamento Nuclear


Fontes de información
Bibliografía básica (). .
Glasstone & Sesonske (1994). Ingeniería de los reactores nucleares.
Physics for radiation Protection (). James E. Martin.
Sonia Zaragoza Fernández (2009). Tecnología Nuclear. Gráficas Noroeste

· “Teoría de Reactores y Elementos de Ingeniería Nuclear” ( Tomo I y Tomo II. Federico Goded Echeverría y Francisco Oltra Oltra).

. Apuntes de Clase

Bibliografía complementaria

· http://www.csn.es

· http://www.foronuclear.org


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Proxecto fin de Carreira/730211520

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Proxectos/730211503

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías