Identifying Data 2015/16
Subject (*) ESTRUTURAS Code 730G03021
Study programme
Grao en Enxeñaría Mecánica
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Obligatoria 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Industrial 2
Coordinador
Loureiro Montero, Alfonso
E-mail
a.loureiro@udc.es
Lecturers
Loureiro Montero, Alfonso
E-mail
a.loureiro@udc.es
Web http://http://fv.udc.es
General description Análise de estructuras mediante ordenador. Pandeo. Cálculo plástico. Normativa estructural

Study programme competencies
Code Study programme competences
A14 Coñecemento e utilización dos principios da resistencia de materiais.
A23 Coñecementos e capacidades para aplicar os fundamentos da elasticidade e resistencia de materiais ao comportamento de sólidos reais.
A24 Coñecementos e capacidade para o cálculo e deseño de estruturas e construcións industriais.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B5 Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambigüidades
B7 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
B9 Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento
C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C2 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C3 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C4 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C5 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C6 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Adquirir coñecementos básicos do análise estrutural segundo a normativa vixente A14
A23
A24
B2
B3
B5
B6
B7
B9
C1
C2
C3
C4
C5
C6
Coñecer o comportamento a pandeo de elementos de aceiro A14
A24
B2
B3
B5
C1
C5
Adquirir os coñecementos básicos da análise de estructuras de aceiro en réximen elástico A14
A23
A24
B2
B3
B9
C1
C3
C5

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1: DESEÑO E CÁLCULO DE ESTRUCTURAS MEDIANTE ORDENADOR. 1.1.- Tipos de programas de Diseño e Análise Estructural
1.2.- Nocións básicas
1.1.- Aplicación do método matricial a la resolución de casos prácticos, mediante programas comerciais.
1.2.- Deseño e cálculo estructural mediante ordenador. Resolución de casos prácticos.
Tema 2: NOCIÓNS BÁSICAS DA NORMATIVA ESTRUCTURAL. 2.1.- Introducción á normativa de Accións.
2.2.- Introducción á normativa de Deseño Estructural.
2.3.- Resolución de casos prácticos
Tema 3: INTRODUCCIÓN Ó CÁLCULO PLÁSTICO DE ESTRUCTURAS 3.1.- Introducción.
3.2.- Plastificación e redistribución de momentos en vigas.
3.3.- Relación momento-curvatura.
3.3.1.- Réximen elástico.
3.3.2.- Réximen elastoplástico.
3.3.3.- Momento plástico e factor de forma.
3.4.- Flexión dunha viga biempotrada con carga uniformemente distribuida.
3.4.1.- Comportaiento según a relación Momento-xiro real e ideal.
3.4.2.- O método rótula a rótula e a capacidade de rotación requerida.
Tema 4: CONCEPTOS BÁSICOS DE PANDEO 4.1.- Teoría do pandeo de Euler
4.2.- Pandeo segundo a normativa vixente.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A14 A23 A24 B2 B6 C3 C5 C6 20 40 60
Supervised projects B3 B5 B7 B9 C1 C2 C4 14 14 28
Laboratory practice A14 A24 B2 B3 B5 B9 C4 C5 C6 14 14 28
Objective test A14 A23 A24 B5 4 24 28
 
Personalized attention 6 0 6
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech O profesor establecerá as liñas xeráis a seguir polos alumnos, e dará orientacións precisas do traballo a desenrrolar.
Supervised projects Trátase de facer unha serie de traballos máis extensos que os problemas. onde o alumno deberá aplicar os coñecementos adquiridos na materia.
Laboratory practice Realizaranse prácticas que poderán ser mediante uso de software específico, ou de outro tipo
Objective test Proba escrita utilizada para a avaliación do aprendizaxe

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Guest lecture / keynote speech
Laboratory practice
Description
O alumno conta có apoio do profesor a través das tutorías, así como das dúbidas que plantexe nas clases maxistráis e nas prácticas e traballo tutelado

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects B3 B5 B7 B9 C1 C2 C4 Os traballos tutelados avaliaránse en función do traballo realizado polo alumno. Valoraráse a calidade dos traballos entregados, tanto no seu aspecto técnico, como formal. 20
Objective test A14 A23 A24 B5 Esta proba consiste nun exame onde o alumno resolverá os problemas plantexados polo profesor. 80
 
Assessment comments

Sources of information
Basic (). C.T.E. Documento Básico DB-A ACERO.
Simoes, Simoes, Gervasio (2010). Design of steel structures. Ernst & Sohn
(). EC3.
Argüelles, Argüelles, Bustillo y Atienza (2013). Estructuras de Acero. Bellisco
(). Instrucción de acero estructural EAE . Ministerio de Fomento

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
CÁLCULO/730G03001
INFORMÁTICA/730G03004
ÁLXEBRA/730G03006
RESISTENCIA DOS MATERIAIS/730G03013
RESISTENCIA MATERIAIS II/730G03027

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
ESTRUTURAS METÁLICAS/730G03035
ESTRUTURAS II/730G03036
ESTRUTURAS DE FORMIGÓN/730G03037
VIBRACIÓNS/730G03040

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.