Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A13 |
Coñecemento dos principios de teoría de máquinas e mecanismos. |
A14 |
Coñecemento e utilización dos principios da resistencia de materiais. |
A20 |
Coñecementos e capacidades para o cálculo, deseño e ensaio de máquinas. |
B1 |
Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo |
B5 |
Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambigüidades |
B7 |
Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
B9 |
Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento |
C4 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C6 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecemento dos principais elementos que compoñen as máquinas e capacidade para determinar os esforzos a que ven sometidos durante o seu funcionamento. |
A13 A20
|
B1 B5 B9
|
C6
|
Capacidade de dimensionar un elemento determinado para soportar as condicións de traballo requiridas.
|
A13 A14 A20
|
B6
|
C4 C6
|
Capacidade de seleccionar os compoñentes adecuados para unha máquina e de deseñar maquinaria complexa. |
A13 A14 A20
|
B2 B4 B7
|
C6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Introdución. |
Deseño de máquinas.
O ciclo de vida do produto.
As tecnoloxías informáticas.
Seguridade no deseño.
Confiabilidade e robustez no deseño.
Códigos e normas.
Vendedores e catálogos.
Unidades.
|
Chumaceiras lisas. |
Lei de Petroff.
Lubricación hidrodinámica en chumaceiras lisas.
Teoría da lubricación hidrodinámica: ecuación de Reynolds.
Deseño de chumaceiras lisas radiais.
Chumaceiras de pulo, lubricados por gas, e hidrostáticos. |
Eixos e rodamentos. |
Eixos.
Chumaceiras de rodamentos. |
Resortes. |
Tipos de resortes. Aplicacións.
Resortes helicoidais de compresión.
Resortes helicoidais de tracción.
Resortes helicoidais de torsión.
Outros tipos de resortes.
|
Freos, embragues, volantes e axustes. |
Freos.
Embragues.
Volantes de inercia.
Axustes. |
Parafusos, elementos de suxeción e unións. |
Parafusos como elementos de transmisión de potencia.
Unións atornilladas con carga *axial.
Unións atornilladas ou remachadas con carga cortante.
Parafusos fixadores ou de presión.
Chavetas e pasadores.
Unións soldadas.
Unións adhesivas.
Suxeitadores de presión integrados.
|
Engrenaxes e outros elementos de transmisión. |
Engrenaxes.
Correas.
Cadeas.
Cables.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A13 A14 A20 B1 B5 B9 C6 |
18 |
36 |
54 |
Problem solving |
B2 B4 B6 B7 C4 |
17 |
34 |
51 |
Objective test |
B1 B2 B4 B6 |
5.5 |
0 |
5.5 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Clases en pizarra, con emprego de transparencias de maneira ocasional para mostrar figuras complexas, fotos, gráficas, etc. Os alumnos toman apuntamentos, e estudan a materia pola súa conta. |
Problem solving |
Resolución de problemas en pizarra. Os alumnos toman apuntamentos. Adicionalmente, os alumnos dispoñen dunha colección de problemas de clase para ir traballando pola súa conta. |
Objective test |
Exame escrito con preguntas conceptuais e problemas. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Problem solving |
|
Description |
Na práctica de laboratorio adoitan xurdir preguntas sobre as especificacións establecidas para o prototipo, validez de certas solucións, adquisición de compoñentes, etc. Para resolver estes problemas, o alumno conta coa atención personalizada do profesor.
As horas dedicadas a tutorías teñen a finalidade de aclarar as dúbidas que xurdisen ao alumno durante o estudo da teoría e a preparación dos problemas. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
B1 B2 B4 B6 |
O exame consta de preguntas conceptuais e problemas. O criterio para a avaliación do alumno é que este demostre unha comprensión suficiente da materia. |
100 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
|
- AVILES R., "Análisis de Fatiga en Máquinas", Thomson, 2005.
- CALERO R. y CARTA J.A., "Fundamentos de Mecanismos y Máquinas para Ingenieros", McGraw-Hill, 1999.
- HAMROCK B.J., JACOBSON B. and SCHMID S.R. "Elementos de Máquinas", McGraw-Hill, 2001.
- MOTT R.L., "Diseño de Elementos de Máquinas", 2ª ed., Prentice-Hall, 1995.
- NORTON R.L., "Diseño de Máquinas", Prentice-Hall, 1999.
- SHIGLEY J.E. and MISCHKE C.R., "Diseño en Ingeniería Mecánica", 6ª ed., McGraw-Hill, 2002.
- SPOTTS M.F. and SHOUP T.E., "Elementos de Máquinas", 7ª ed., Prentice-Hall, 1999. |
Complementary
|
|
- CASTANY J., FERNANDEZ A. y SERRALLER F., "Principios de Diseño en el Proyecto de Máquinas", Prensas Universitarias Zaragoza, 1999.
- COLLINS J.A., "Mechanical Design of Machine Elements and Machines: A Failure Prevention Perspective", Wiley, 2003.
- DIMAROGONAS A.D., "Machine Design", Wiley, 2001.
- JUVINALL R.C. and MARSHEK K.M., "Fundamentals of Machine Component Design", 3th ed., Wiley, 2000.
- KRUTZ G.W., SCHNELLER J.K. and CLAAR P.W., "Machine Design for Mobile and Industrial Applications", SAE, 1994.
- SERRANO A., "El Diseño Mecánico", Mira Editores, 1999.
- ZAHAVI E. and BARLAM D., "Nonlinear Problems in Machine Design", CRC Press, 2001. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
TEORÍA DE MÁQUINAS/730G03019 | TECNOLOXIA DE MAQUINAS/730G03028 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|