Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A26 |
Coñecemento aplicado de sistemas e procesos de fabricación, metroloxía e control de calidade. |
B1 |
Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo |
B5 |
Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B7 |
Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
B9 |
Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento |
C1 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C2 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C4 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C5 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer os principios da metroloxía e os procedementos para obter e expresar o resultado dunha medida.
|
A26
|
B1 B2 B4 B5 B7 B9
|
C1 C4 C5
|
Coñecer os instrumentos dispoñibles na actualidade para caracterizar dimensionalmente un produto industrial. Seleccionar o máis adecuado para realizar unha medición.
|
A26
|
B1 B2 B4 B5 B7 B9
|
C1 C4 C5
|
Comprender a importancia do control de calidade nos procesos de fabricación modernos. Estudar os distintos tipos de variabilidade, as súas causas e efectos. Entender a variabilidade como unha medida da calidade dun proceso de fabricación.
|
A26
|
B1 B2 B4 B5 B7 B9
|
C1 C4 C5
|
Coñecer as ferramentas estatísticas fundamentais para analizar correctamente o comportamento das variables que definen a calidade dun produto. Estudar os métodos xeralmente utilizados para verificar a existencia de relacións causa-efecto entre variables do proceso.
|
A26
|
B1 B2 B4 B5 B7 B9
|
C1 C4 C5
|
Coñecer os métodos máis utilizados para o control estatísticos de procesos, especialmente os gráficos de control. Aprender a realizar e interpretar os devanditos gráficos mediante o uso de software estatístico.
|
A26
|
B1 B2 B4 B5 B7 B9
|
C1 C4 C5
|
Dun modo complementario, ademais dos coñecementos anteriores, propios da materia, o alumnado desenvolverá as súas habilidades de traballo en equipo, busca de información e manexo de bibliografía, redacción de documentos, exposición e defensa en público e análise crítica, entre outros.
|
|
B1 B2 B4 B5 B7 B9
|
C1 C2 C4 C5
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Introdución á metroloxía
|
1.1. Introdución e historia da metroloxía.
1.2. Sistemas de unidades. O Sistema Internacional.
1.3. O procedemento de medida.
1.4. Cuantificación da incerteza.
1.5. Trazabilidade e calibración
|
2. Aplicacións da metroloxía na industria
|
2.1. Metroloxía dimensional.
2.2. A medida de lonxitude. Instrumentación.
2.3. Calidade superficial: rugosidade
2.4. Outras medidas: masa, tempo, temperatura, intensidade luminosa e magnitudes eléctricas.
|
3. Control da calidade
|
3.1. Introdución ao control da calidade
3.1.1. Evolución histórica do control da calidade
3.1.2. Mantemento e mellora da calidade
3.2. Ferramentas básicas para a mellora da calidade
3.2.1. Recollida de datos.
3.2.2. Diagramas e os seus tipos: Pareto, causa-efecto, bivariantes.
|
4. Variabilidade en control de calidade
|
4.1. Causas da variabilidade
4.2. Modelos probabilísticos.
4.3. Comparación de dous tratamentos.
4.4. Comparación de dous tratamentos: Análise da varianza
|
5. Control estatístico de procesos
|
5.1. Introdución
5.2. Diagramas de control.
5.3. Para variables
5.4. Para atributos.
5.5. Outros diagramas de control.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A26 B1 B5 B7 B9 C1 C2 C4 C5 |
21 |
15 |
36 |
Problem solving |
A26 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C1 C2 C4 C5 |
16 |
35 |
51 |
Seminar |
A26 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C1 C2 C4 C5 |
8 |
10 |
18 |
Mixed objective/subjective test |
A26 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C1 C4 |
2.5 |
20 |
22.5 |
Supervised projects |
A26 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C1 C2 C4 C5 |
0 |
20.5 |
20.5 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Clases expositivas nas que se desenvolverán os contidos da materia.
|
Problem solving |
Clases interactivas nas que se resolverán exercicios representativos dos contidos de esta materia.
|
Seminar |
Clases de titorías en grupos reducidos onde se analizarán e discutirán os temas que presenten unha maior dificultade para os alumnos así como as relacionadas cos traballos tutelados
|
Mixed objective/subjective test |
Ademais das distintas actividades programadas, realizarase un exame final sobre os contidos da materia que constará de cuestións curtas teórico-prácticas, ademais de dous ou tres problemas de aplicación, cunha duración total aproximada de dúas horas e media.
|
Supervised projects |
O alumnado deberá desenvolver e entregar unha serie de exercicios e actividades propostas durante o curso, sobre aplicacións concretas dalgúns aspectos da materia.
|
Personalized attention |
Methodologies
|
Problem solving |
Supervised projects |
Seminar |
|
Description |
Para a consulta de calquera aspecto que o alumnado considere oportuno, ademais das titorías de grupo reducido, hai seis horas semanais de titoría no horario publicado a través da web da UDC. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Mixed objective/subjective test |
A26 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C1 C4 |
Ademais das distintas actividades programadas, o alumnado deberá realizar un exame final sobre os contidos da materia que constará dunha serie de cuestións curtas teórico-prácticas, ademais de dous ou tres problemas de aplicación, cunha duración total aproximada de dúas horas e media.
|
80 |
Supervised projects |
A26 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C1 C2 C4 C5 |
O alumnado deberá desenvolver e entregar unha serie de exercicios e actividades propostas durante o curso, sobre aplicacións concretas dalgúns aspectos da materia. |
20 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
A. M. Sánchez Pérez (1999). Fundamentos de Metrología. Universidad Politécnica de Madrid
A. Prat, X. Tort-Martorell, P. Grima y L. Pozueta (1997). Métodos estadísticos: control y mejora de la calidad. Edicions UPC
L. Sevilla y M.J. Martín (2008). Metrología dimensional. Universidad de Málaga
William A. Levinson (2011). Statistical Process Control for Real World Aplications. CRC Press |
|
Complementary
|
E. G. Schilling, D. V. Neubauer (2009). Acceptance Sampling in Quality Control. CRC Press
AENOR (2001). Metrología Dimensional. AENOR
Centro Español de Metrología (1998). Metrología disposiciones legales. Madrid : Ministerio de Fomento, Centro Español de Metrología |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
EXPRESION GRAFICA/730G03002 | FÍSICA I/730G03003 | ESTATÍSTICA/730G03008 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
TECNOLOXÍAS DA FABRICACIÓN/730G03022 |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|