Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) ESTRUTURAS DE FORMIGÓN Código 730G03037
Titulación
Grao en Enxeñaría Mecánica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial 2
Coordinación
Reinosa Prado, Jose Manuel
Correo electrónico
j.reinosa@udc.es
Profesorado
Fernández Martínez, José
Reinosa Prado, Jose Manuel
Correo electrónico
j.fernandezm@udc.es
j.reinosa@udc.es
Web
Descrición xeral Cálculo e deseño de estruturas de formigón armado e pretensado.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título
A14 Coñecemento e utilización dos principios da resistencia de materiais.
A23 Coñecementos e capacidades para aplicar os fundamentos da elasticidade e resistencia de materiais ao comportamento de sólidos reais.
A24 Coñecementos e capacidade para o cálculo e deseño de estruturas e construcións industriais.
B1 Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo
B5 Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambigüidades
B7 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
B8 Deseñar e realizar investigacións en ámbitos novos ou pouco coñecidos, con aplicación de técnicas de investigación (con metodoloxías tanto cuantitativas como cualitativas) en distintos contextos (ámbito público ou privado, con equipos homoxéneos ou multidisciplinares etc.) para identificar problemas e necesidades
B9 Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento
C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C2 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C3 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C4 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C5 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C6 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecementos para cálculo, deseño e proxecto de estruturas de formigón armado e pretensado segundas normas e instrucións vixentes: EHE-08 e Eurocódigo 2. A14
A23
A24
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
C1
C2
C3
C4
C5
C6

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1. Introducción ás estructuras de formigón. Idealización da estructura. Métodos de cálculo. Características, propiedades e tipos de formigóns estruturais.
Tema 2. Análise estructural do pretensado. Forza de pretensado. Limitación da forza. Pérdidas en pezas de armaduras postesas. Pérdidas de forza en pezas con armadura pretesa.
Tema 3. Estructuras bidimensionais. Estructuras reticulares planas. Placas. Membranas e Láminas.
Tema 4. Propiedades tecnolóxicas dos materiais. Cementos. Auga. Áridos. Outros componentes do formigón. Formigóns. Armaduras activas e pasivas.
Tema 5. Durabilidade. Durabilidade do formigón. Durabilidade das armaduras.
Tema 6. Datos dos materiais para o proxecto. Características dos aceiros. Características do formigón.
Tema 7. Cálculo de Rexións D. Definición de Rexión D. Modelos Biela-Tirante. Capacidade resistente de bielas tirantes e nudos.
Tema 8. Cálculos relativos a Estados Límite Último. Estado límite de agotamento frente a solicitacións normais. Estado límite de inestabilidade.
Tema 9. Cálculos relativos a Estados Límite de Servicio. Estado límite de Fisuración. Estado Límite de Deformación. Estado límite de Vibracións.
Tema 10. Elementos estructurais. Muros. Elementos de cimentación.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Saídas de campo A14 A23 A24 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C2 C3 C4 C5 15 7.5 22.5
Traballos tutelados A14 A23 A24 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 4 8 12
Proba obxectiva A14 A23 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 3 3 6
Presentación oral A14 A23 A24 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 33 66 99
 
Atención personalizada 10.5 0 10.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Saídas de campo Visita a obras e estructuras de formigón estructural
Traballos tutelados Traballo tutelado que o estudante resolverá coa axuda dun programa informático.
Proba obxectiva Proba escrita para avaliar os coñecementos do alumno
Presentación oral Exposición oral dos temas que compoñen a asignatura.

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Saídas de campo
Traballos tutelados
Proba obxectiva
Descrición
Atención personalizada na clase e nas titorías da asignatura.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Saídas de campo A14 A23 A24 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C2 C3 C4 C5 A asistencia é obrigatoria para obter a calificación. 20
Traballos tutelados A14 A23 A24 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 Os traballos serán avaliados e puntuados, ponderando esta nota coa das saídas de campo e a proba obxectiva. 40
Proba obxectiva A14 A23 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 Realizarase unha proba obxectiva cunha duración aproximada de tres horas. A nota desta proba ponderará coas anteriores. 40
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Jiménez Montoya (). Hormigón Armado.
Enrique Hernández et al. (). Hormigón Armado y Pretensado. Universidad de Granada
(). Instrución de Hormigón Estructural EHE-08.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
RESISTENCIA DOS MATERIAIS/730G03013
ESTRUTURAS/730G03021
RESISTENCIA MATERIAIS II/730G03027
ESTRUTURAS II/730G03036

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías