Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
Comprensión e dominio dos conceptos básicos sobre as leis xerais da mecánica, termodinámica, campos e ondas e electromagnetismo e a súa aplicación para a resolución de problemas propios da enxeñaría. |
B1 |
Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo |
B5 |
Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B7 |
Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
B9 |
Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento |
C1 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C2 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C3 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C4 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C5 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C6 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os principáis elementos dun vehículo automóvil e o seu funcionamento.
|
A2
|
B1 B2 B4 B9
|
C3 C4 C6
|
Realizar cálculos para determinar o comportamento dinámico longitudinal, transversal e vertical dun vehículo.
|
A2
|
B1 B2 B4 B7
|
C1 C2 C4 C6
|
Coñecer as condicións de deseño que axudan a evitar situacións de accidente. |
A2
|
B1 B2 B5 B7 B9
|
C1 C4 C5 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución |
1.1 Introdución á dinámica de vehículos
1.2 Fundamentos de modelización
1.3 Cargas dinámicas nos eixos
|
2. Tracción |
2.1 Motor e transmisión. Tipoloxía e compoñentes
2.2 Transferencia de carga
2.3 Prestacións. Capacidade máxima de tracción. Velocidade máxima e rampla máxima.
|
3. Freado |
3.1 Ecuacións fundamentais
3.2 Forzas de freado
3.3 Freos
3.4 Fricción no contacto pneumático-solo
3.5 Repartición de forzas no freado
3.6 Sistemas ABS
3.7 Eficacia ou rendemento de freado
3.8 Bloqueo da roda traseira
3.9 Forza no pedal de freo.
|
4. Forzas de oposición ao avance |
4.1 Aerodinámica
4.2 Resistencia á rodaxe
4.3 Consumo de combustible |
5. Condución |
5.1 Fontes de excitación
5.2 Características da resposta do vehículo
5.3 Percepción da condución
|
6. Dinámica lateral |
6.1 Introdución
6.2 Xiro a baixas velocidades
6.3 Xiro a altas velocidades
6.4 Efectos debidos ás suspensións no xiro
6.5 Resposta direccional
|
7. Suspensión |
7.1 Suspensións con eixo ríxido
7.2 Suspensións independentes
7.3 Diversas xeometrías da suspensión
7.4 Movementos de cabeceo e abalo
7.5 Suspensións activas
|
8. O sistema de dirección |
8.1 Mecanismos de dirección
8.2 Erros na xeometría da dirección
8.3 Forzas e momentos na dirección
8.4 Tipos de direccións
8.5 Influencia da tracción dianteira
8.6 Dirección nas catro rodas
|
9. Pneumáticos |
9.1 Composición do pneumático
9.2 Factor de tamaño e factor de carga
9.3 Terminoloxía
9.4 Proceso de xeración de forza no pneumático
9.5 Propiedades de tracción
9.6 Comportamento lateral
9.7 Ángulo de caída
9.8 Momento autoalineante
9.9 Esforzos combinados
|
10.Envorco
|
10.1 Introdución
10.2 Aproximación case-estática
10.3 Modelo case-estático con masa suspendida
10.4 Réxime transitorio
10.5 Outros fenómenos relacionados co envorco
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A2 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C1 C2 C3 C4 |
0 |
35 |
35 |
Proba obxectiva |
A2 B1 B2 B5 B7 C2 C4 |
3 |
0 |
3 |
Aprendizaxe colaborativa |
A2 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C3 C4 C5 |
14 |
14 |
28 |
Proba de resposta múltiple |
A2 B1 B2 B5 B7 C2 C4 |
0 |
25 |
25 |
Sesión maxistral |
A2 B1 B2 B4 B5 B7 C2 C3 C5 C6 |
28 |
28 |
56 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
A materia orientarase á realización de diversos modelos computacionais de vehículos ou algunha dos seus partes (suspensión, dirección, etc.). Organizados por grupos, os alumnos deberán realizar os modelos propostos polo profesor. Para o desenvolvemento dos traballos contarase co seguimento do profesor. |
Proba obxectiva |
Ao finalizar a materia, no caso de non superar a materia mediante a realización dos traballos realizarase un exame escrito. |
Aprendizaxe colaborativa |
Parte das sesións dedicaranse ao traballo cun software adecuado para a realización dos traballos. |
Proba de resposta múltiple |
Aproximadamente, cada dous temas o alumno encherá un cuestionario a través de Moodle con preguntas relacionadas con eses temas. |
Sesión maxistral |
A docencia desenrolarase mediante a presentación na aula dos contidos do temario. O material empregado deixarase a disposición dos alumnos en Moodle. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Proba de resposta múltiple |
|
Descrición |
Para a realización dos traballos realizarase un seguimento por parte do profesor. Estableceranse os grupos de traballo e realizaranse varias sesións cos grupos para resolver dúbidas, seguir o avance, etc.
O profesor estará dispoñible para guiar o estudo dos alumnos de face á realización de probas de resposta múltiple.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A2 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C1 C2 C3 C4 |
Neste apartado contémplase a entrega das prácticas realizadas por computador e os traballos que voluntariamente realicen os alumnos en grupos de 2 ou 3 compoñentes |
30 |
Proba obxectiva |
A2 B1 B2 B5 B7 C2 C4 |
Aqueles alumnos que non realizasen os traballos ou desexen subir nota poderán realizar un exame sobre os contidos da materia. |
10 |
Proba de resposta múltiple |
A2 B1 B2 B5 B7 C2 C4 |
As probas de resposta múltiple completarán a nota xunto coa dos traballos tutelados.
No caso de que o alumno non realizase os traballos tutelados, a proba constituirá a única nota da materia.
Quen o seuspendan, deberán realizar a proba obxectiva.
|
60 |
|
Observacións avaliación |
Como se indicou, os
procedementos básicos de avaliación son:
- Os cuestionarios dos distintos temas que se irán enchendo durante o curso.
- Os traballos tutelados. Estes contemplan tanto as prácticas que se realizarán
en clase como a presentación de diversos traballos relacionados coa materia. A
realización destes últimos será voluntaria e realizarase en grupos de 2 ou 3
persoas.
Finalmente, quen non superasen a materia coas probas anteriores ou deba acudir
á segunda oportunidade deberá realizar unha proba obxectiva sobre os contidos
da materia.
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
CÁLCULO/730G03001 | EXPRESION GRAFICA/730G03002 | ÁLXEBRA/730G03006 | ECUACIÓNS DIFERENCIAIS/730G03011 | TEORÍA DE MÁQUINAS/730G03019 | TECNOLOXIA DE MAQUINAS/730G03028 | MECÁNICA/730G03026 |
|
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
ELEMENTOS DE MÁQUINAS/730G03029 | ACTUADORES E SENSORES/730G03045 | FIABILIDADE ESTATÍSTICA E MÉTODOS NUMÉRICOS/730G03046 |
|
Materias que continúan o temario |
Traballo Fin de Grao/730G03068 |
|
|