Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
Comprensión e dominio dos conceptos básicos sobre as leis xerais da mecánica, termodinámica, campos e ondas e electromagnetismo e a súa aplicación para a resolución de problemas propios da enxeñaría. |
A3 |
Coñecementos básicos sobre o uso e programación dos ordenadores, sistemas operativos, bases de datos e programas informáticos con aplicación en enxeñaría. |
A10 |
Coñecemento e utilización dos principios de teoría de circuítos e máquinas eléctricas. |
A11 |
Coñecementos dos fundamentos da electrónica. |
A12 |
Coñecementos sobre os fundamentos de automatismos e métodos de control. |
A13 |
Coñecemento dos principios de teoría de máquinas e mecanismos. |
B1 |
Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo |
B5 |
Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B7 |
Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
B9 |
Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento |
C1 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C5 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C6 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento dos procedementos para o tratamento, adquisición e xeración de sinais analóxicos e dixitais |
A2 A10 A11
|
B5 B7 B9
|
C4 C5 C6
|
Coñecemento e selección de sensores e actuadores eléctricos |
A2 A10 A11
|
B5 B7 B9
|
C4 C5 C6
|
Coñecemento de técnicas de control de sistemas mecánicos mediante sensores e actuadores eléctricos |
A12 A13
|
B5 B7 B9
|
C4 C5 C6
|
Capacidade para a construción, sensorización e control dun sistema real |
A3
|
B1 B2 B4 B5 B7 B9
|
C1 C4 C5 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Adquisición, tratamento e xeración de sinais |
Sinais analóxicos e dixitais
Tratamento e filtrado de sinais
Conversión A/D e D/A |
Sensores |
Sensores de posición e velocidade
Sensores de tensión e deformación
Sensores de vibración e aceleración
Sensores de temperatura
Sensores de presión |
Actuadores |
Motores eléctricos (DC, paso a paso)
Actuadores hidráulicos e pneumáticos |
Controladores e algoritmos de control |
Microcontroladores e Microordenadores
Algoritmos de control (bucle aberto, realimentación)
Control baseado en modelo |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 A10 A11 A12 A13 B5 B7 B9 C4 C5 C6 |
7 |
18 |
25 |
Solución de problemas |
A2 A10 A11 A12 A13 B5 B7 B9 C4 C5 C6 |
7 |
16 |
23 |
Prácticas de laboratorio |
A2 A3 A10 A11 A12 A13 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C1 C4 C5 C6 |
10.5 |
25 |
35.5 |
Traballos tutelados |
A2 A3 A10 A11 A12 A13 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C1 C4 C5 C6 |
7 |
16 |
23 |
Proba obxectiva |
A2 A3 A10 A11 A12 A13 B2 B1 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Iranse describindo en clase, mediante utilización de medios audiovisuais, os diferentes elementos que aparecen nos contidos (sensores, actuadores, sistemas de control)
Cando sexa posible, utilizaranse os propios dispositivos durante a exposición. |
Solución de problemas |
Resolveranse problemas prácticos para reforzar as ideas introducidas nas clases teóricas. |
Prácticas de laboratorio |
Realizaranse prácticas simples utilizando diferentes tipos de sensores, actuadores, circuítos de adquisición, microcontroladores, etc. |
Traballos tutelados |
Os alumnos deberán levar a cabo un proxecto completo (incluíndo a construción) dun sistema, aplicando todos os coñecementos adquiridos en clase. |
Proba obxectiva |
Os alumnos que non superen a asignatura por medio das prácticas e o traballo, terán que facer un exame teórico-práctico. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Todas as prácticas serán realizadas baixo a tutela do profesor. Tamén se poderán resolver dúbidas durante o horario de titorías. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A2 A3 A10 A11 A12 A13 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C1 C4 C5 C6 |
Avaliarase a capacidade do alumno para resolver os problemas prácticos plantexados. |
10 |
Traballos tutelados |
A2 A3 A10 A11 A12 A13 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C1 C4 C5 C6 |
Avaliarase o grado de consecución dos obxectivos do proxecto, de acordo á complexidade do mesmo. |
40 |
Proba obxectiva |
A2 A3 A10 A11 A12 A13 B2 B1 |
O exame consistirá nunha serie de pregunta teóricas e a resolución de problemas prácticos. Só o terán que realizar os alumnos que non superasen a materia por medio das prácticas e o proxecto. |
50 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
David G. Alciatore, Michael B. Histand (2007). Introducción a la mecatrónica y los sistemas de medición. Madrid: McGraw-Hill |
|
Bibliografía complementaria
|
(). http://arduino.cc/.
(). http://beagleboard.org/.
(). http://www.bricogeek.com/.
(). https://www.sparkfun.com/.
Clarence W. de Silva (2007). Sensors and Actuators - Contron System Instrumentation. Boca Raton: CRC Press
Ernest E. Doebelin (2005). Sistemas de medición e instrumentación - Diseño y aplicación. México: McGraw-Hill |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
INFORMÁTICA/730G03004 | FUNDAMENTOS DA ELECTRICIDADE/730G03012 | FUNDAMENTOS DE AUTOMÁTICA/730G03015 | FUNDAMENTOS DE ELECTRÓNICA/730G03016 | TEORÍA DE MÁQUINAS/730G03019 | ELEMENTOS DE MÁQUINAS/730G03029 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
HIDRÁULICA E NEUMÁTICA/730G03039 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|