Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A27 |
Capacidade para o deseño e xestión de procedementos de experimentación aplicada, especialmente para a determinación de propiedades termodinámicas e de transporte, e modelado de fenómenos e sistemas no ámbito da enxeñaría química, sistemas con fluxo de fluídos, transmisión de calor, operacións de transferencia de materia, cinética das reaccións químicas e reactores. |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo |
B6 |
Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambigüidades |
B7 |
Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
B8 |
Deseñar e realizar investigacións en ámbitos novos ou pouco coñecidos, con aplicación de técnicas de investigación (con metodoloxías tanto cuantitativas como cualitativas) en distintos contextos (ámbito público ou privado, con equipos homoxéneos ou multidisciplinares etc.) para identificar problemas e necesidades |
C3 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C4 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C6 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecementos sobre balances de materia e enerxía, transferencia de materia, operacións de separación, enxeñaría da reacción química, deseño de reactores e valorización e transformación de materias primas e recursos energéticos. |
A27
|
B4 B6 B7 B8
|
C3 C4 C6
|
Planificación estratéxica e discusión do deseño de reactores |
|
B4 B6 B7 B8
|
C3 C4 C6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
UD I .- VELOCIDADE DE REACCIÓN
|
1. SIGNIFICACDO DA VELOCIDADE DE REACCIÓN
2. CLASIFICACIÓN DAS REACCIÓNS. VARIABLES QUE AFECTAN Á VELOCIDADE DE REACCIÓN
3. VELOCIDADE DE REACCIÓN E CONCENTRACIÓN
4. A CONCENTRACIÓN DO REACTIVO E O TEMPO
5. MODELOS PARA A VELOCIDADE DE REACCIÓN
6. VELOCIDADE DE REACCICÓN E TEMPERATURA
7. CATÁLISIS
8. MECANISMOS DE REACCIÓN
9. CINÉTICA DAS REACIÓNS HOMOXÉNEAS. REACCIÓNS SIMPLES E MÚLTIPLES. REACCIÓNS ELEMENTAIS E NON ELEMENTAIS |
UD II.- EQUILIBRIO QUÍMICO EN FASE GAS
|
1. O EQUILIBRIO DO SISTEMA N2O4-NO2
2. EXPRESIÓN DA CONSTANTE DE EQUILIBRIO
3. DETERMINACIÓN DE K
4. APLICACIÓNS DA CONSTANTE DE EQUILIBRIO
5. EFECTOS DOS CAMBIOS NAS CONDICIÓNS DUN SISTEMA EN EQUILIBRIO |
UDIII.- REACTORES QUIMICOS
|
1. INTRODUCCIÓN Ó DESEÑO DE REACTORES: REACTORES IDEALES
2. OPTIMIZACIÓN DE REACTORES
3. ESTABILIDAD DE REACTORES
4. FUNDAMENTOS DE CATÁLISIS
5. REACTORES MULTIFÁSICOS
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A27 |
6 |
7.4 |
13.4 |
Supervised projects |
A27 B6 B8 C3 C4 C6 |
42 |
54.6 |
96.6 |
Oral presentation |
B4 B7 C4 C6 |
1 |
1.5 |
2.5 |
Problem solving |
A27 B6 B7 |
7 |
10.5 |
17.5 |
Objective test |
A27 C4 C6 |
4 |
6 |
10 |
|
Personalized attention |
|
10 |
0 |
10 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición de contidos con medios audiovisuais con presentacións ppt.
Secuencias de pequenos debates
Resolución de dudas |
Supervised projects |
Constitue unha opción baseada na asunción polos los estudantes da responsabilidade polo seu propio aprendizaxe.
Este sistema de ensinanza basease en dous elementos básicos: o aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento dese aprendizaxe polo profesor-tutor
Cada grupo de alumnos elaborará un traballo sobre as unidades didácticas.
Ditos traballos estarán tutorizados polo profesor da asignatura. |
Oral presentation |
O alumno realizará a exposición oral dos traballos tutelados.
|
Problem solving |
Resolución de problemas prácticos relacionados cos temas teóricos para facilitar os coñecimentos na aplicación industrial de procesos |
Objective test |
Proba escrita obxetiva por cada unidad didáctica, para que o alumno verifique o grado de consecución dos obxetivos, utilizada para a avaliación do aprendizaxe
Pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta
múltiple, problemas, etc.
|
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Supervised projects |
Oral presentation |
Problem solving |
|
Description |
Atenderase ó alumnado nas horas de titorias indicadas |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A27 B6 B8 C3 C4 C6 |
Desarrollo de traballos, ensaios, etc. |
20 |
Objective test |
A27 C4 C6 |
Probas escritas presenciais |
60 |
Oral presentation |
B4 B7 C4 C6 |
Presentación oral do traballo tutelado. Se valorará a expresión oral e corporal así como a preparación do Power point |
10 |
Problem solving |
A27 B6 B7 |
Resolución de problemas relacionados cos temas teóricos nos seminarios tutoriais e prácticos |
10 |
|
Assessment comments |
Será necesario obter unha calificación mínima no examen de 2.75 puntos para que se poidan sumar as notas das otras metodoloxías.
|
Sources of information |
Basic
|
Fogler, H. Scott. (2008). Elementos de ingeniería de las reacciones químicas. Naucalpan de Juárez: Pearson Educación,
Octave Levenspiel (2003). Ingeniería de las reacciones químicas. Reverté
Levenspiel, Octave (1990). Ingeniería de las reacciones químicas . Barcelona : Reverté
Guillermo Calleja Pardo ... [et al.]. (2008). Introducción a la ingeniería química . Madrid : Síntesis
Calleja Pardo, G., Martínez, de Lucas, Prats Rico, D. and Rodríguez Maroto, J. M. (). Introducción a la Ingeniería Química. Editorial síntesis
Muñoz Andrés, V. and Maroto Valiente, A. (2013). Operaciones unitarias y reactores químicos.. UNED
Masterton,W. L. and Hurley, C. N. (2003). Química. Principios y Reacciones. ThomsonParaninfo |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
TECNOLOXÍA QUÍMICA/730G04051 | QUÍMICA/730G04005 | ENXEÑARÍA MEDIOAMBIENTAL/730G04017 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|