Identifying Data 2015/16
Subject (*) ENXEÑARÍA DA REACCIÓN QUÍMICA Code 730G04056
Study programme
Grao en enxeñaría en Tecnoloxías Industriais
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Obligatoria 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Industrial 2
Coordinador
Filgueira Vizoso, Almudena
E-mail
almudena.filgueira.vizoso@udc.es
Lecturers
Filgueira Vizoso, Almudena
Rodriguez Guerreiro, Maria Jesus
E-mail
almudena.filgueira.vizoso@udc.es
maria.guerreiro@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A27 Capacidade para o deseño e xestión de procedementos de experimentación aplicada, especialmente para a determinación de propiedades termodinámicas e de transporte, e modelado de fenómenos e sistemas no ámbito da enxeñaría química, sistemas con fluxo de fluídos, transmisión de calor, operacións de transferencia de materia, cinética das reaccións químicas e reactores.
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo
B6 Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambigüidades
B7 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
B8 Deseñar e realizar investigacións en ámbitos novos ou pouco coñecidos, con aplicación de técnicas de investigación (con metodoloxías tanto cuantitativas como cualitativas) en distintos contextos (ámbito público ou privado, con equipos homoxéneos ou multidisciplinares etc.) para identificar problemas e necesidades
C3 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C4 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C6 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecementos sobre balances de materia e enerxía, transferencia de materia, operacións de separación, enxeñaría da reacción química, deseño de reactores e valorización e transformación de materias primas e recursos energéticos. A27
B4
B6
B7
B8
C3
C4
C6
Planificación estratéxica e discusión do deseño de reactores B4
B6
B7
B8
C3
C4
C6

Contents
Topic Sub-topic
UD I .- VELOCIDADE DE REACCIÓN

1. SIGNIFICACDO DA VELOCIDADE DE REACCIÓN
2. CLASIFICACIÓN DAS REACCIÓNS. VARIABLES QUE AFECTAN Á VELOCIDADE DE REACCIÓN
3. VELOCIDADE DE REACCIÓN E CONCENTRACIÓN
4. A CONCENTRACIÓN DO REACTIVO E O TEMPO
5. MODELOS PARA A VELOCIDADE DE REACCIÓN
6. VELOCIDADE DE REACCICÓN E TEMPERATURA
7. CATÁLISIS
8. MECANISMOS DE REACCIÓN
9. CINÉTICA DAS REACIÓNS HOMOXÉNEAS. REACCIÓNS SIMPLES E MÚLTIPLES. REACCIÓNS ELEMENTAIS E NON ELEMENTAIS
UD II.- EQUILIBRIO QUÍMICO EN FASE GAS

1. O EQUILIBRIO DO SISTEMA N2O4-NO2
2. EXPRESIÓN DA CONSTANTE DE EQUILIBRIO
3. DETERMINACIÓN DE K
4. APLICACIÓNS DA CONSTANTE DE EQUILIBRIO
5. EFECTOS DOS CAMBIOS NAS CONDICIÓNS DUN SISTEMA EN EQUILIBRIO
UDIII.- REACTORES QUIMICOS



1. INTRODUCCIÓN Ó DESEÑO DE REACTORES: REACTORES IDEALES
2. OPTIMIZACIÓN DE REACTORES
3. ESTABILIDAD DE REACTORES
4. FUNDAMENTOS DE CATÁLISIS
5. REACTORES MULTIFÁSICOS

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A27 6 7.4 13.4
Supervised projects A27 B6 B8 C3 C4 C6 42 54.6 96.6
Oral presentation B4 B7 C4 C6 1 1.5 2.5
Problem solving A27 B6 B7 7 10.5 17.5
Objective test A27 C4 C6 4 6 10
 
Personalized attention 10 0 10
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición de contidos con medios audiovisuais con presentacións ppt.
Secuencias de pequenos debates
Resolución de dudas
Supervised projects Constitue unha opción baseada na asunción polos los estudantes da responsabilidade polo seu propio aprendizaxe.
Este sistema de ensinanza basease en dous elementos básicos: o aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento dese aprendizaxe polo profesor-tutor
Cada grupo de alumnos elaborará un traballo sobre as unidades didácticas.
Ditos traballos estarán tutorizados polo profesor da asignatura.
Oral presentation O alumno realizará a exposición oral dos traballos tutelados.

Problem solving Resolución de problemas prácticos relacionados cos temas teóricos para facilitar os coñecimentos na aplicación industrial de procesos
Objective test Proba escrita obxetiva por cada unidad didáctica, para que o alumno verifique o grado de consecución dos obxetivos, utilizada para a avaliación do aprendizaxe
Pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta
múltiple, problemas, etc.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Supervised projects
Oral presentation
Problem solving
Description
Atenderase ó alumnado nas horas de titorias indicadas

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A27 B6 B8 C3 C4 C6 Desarrollo de traballos, ensaios, etc. 20
Objective test A27 C4 C6 Probas escritas presenciais 60
Oral presentation B4 B7 C4 C6 Presentación oral do traballo tutelado. Se valorará a expresión oral e corporal así como a preparación do Power point 10
Problem solving A27 B6 B7 Resolución de problemas relacionados cos temas teóricos nos seminarios tutoriais e prácticos 10
 
Assessment comments

Será necesario obter unha calificación mínima no examen de 2.75 puntos para que se poidan sumar as notas das otras metodoloxías.


Sources of information
Basic Fogler, H. Scott. (2008). Elementos de ingeniería de las reacciones químicas. Naucalpan de Juárez: Pearson Educación,
Octave Levenspiel (2003). Ingeniería de las reacciones químicas. Reverté
Levenspiel, Octave (1990). Ingeniería de las reacciones químicas . Barcelona : Reverté
Guillermo Calleja Pardo ... [et al.]. (2008). Introducción a la ingeniería química . Madrid : Síntesis
Calleja Pardo, G., Martínez, de Lucas, Prats Rico, D. and Rodríguez Maroto, J. M. (). Introducción a la Ingeniería Química. Editorial síntesis
Muñoz Andrés, V. and Maroto Valiente, A. (2013). Operaciones unitarias y reactores químicos.. UNED
Masterton,W. L. and Hurley, C. N. (2003). Química. Principios y Reacciones. ThomsonParaninfo

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
TECNOLOXÍA QUÍMICA/730G04051
QUÍMICA/730G04005
ENXEÑARÍA MEDIOAMBIENTAL/730G04017

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.