Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A9 |
Coñecementos dos fundamentos de ciencia, tecnoloxía e química de materiais. Comprender a relación entre a microestrutura, a síntese ou procesado e as propiedades dos materiais. |
A15 |
Coñecementos básicos dos sistemas de produción e fabricación. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo |
B5 |
Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambigüidades |
B8 |
Deseñar e realizar investigacións en ámbitos novos ou pouco coñecidos, con aplicación de técnicas de investigación (con metodoloxías tanto cuantitativas como cualitativas) en distintos contextos (ámbito público ou privado, con equipos homoxéneos ou multidisciplinares etc.) para identificar problemas e necesidades |
B9 |
Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento |
C1 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C5 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C6 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Seleccionar axeitadamente os materiais de partida para a fabricación de elementos construtivos en materiais compostos. |
A9 A15
|
B2 B5 B6 B8 B9
|
C1 C4 C5 C6
|
Coñecer os nanocomposto e as súas potencialidades. |
A9
|
B2 B5 B6
|
C6
|
Determinar as técnicas máis axeitadas e interpretar os ensaios de control de calidade do proceso de fabricación e do produto rematado. |
A9
|
B2 B4 B6 B9
|
C4 C5 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I- ASPECTOS XERAIS |
Tema 1. Introdución.
Introdución histórica. Concepto clásico e actual. Matriz e reforzo. Tipos de materiais compostos. Materiais compostos naturais. Vantaxes e inconvenientes xerais da súa utilización. Aplicacións dos principais tipos de materiais compostos.
Tema 2. Materiais usados como matriz.
Matrices poliméricas. Curado de termoestables. Resinas de poliéster. Resinas de viniléster. Epoxi. Poliimidas. Polibencimidazoles. Matrices fenólicas e de carbono. Matrices termoplásticas. Matrices metálicas. Matrices cerámicas.
Tema 3. Reforzos.
Cargas e reforzos. Fibras. Fibra de vidro. Fibras de carbono e grafito. Fibras orgánicas. Boro, carburo de silicio e reforzos especiais. Estruturas téxtiles. Partículas e whiskers. Comparación entre distintos tipos de reforzos.
Tema 4. Interfase matriz-reforzo.
Tipos de Interaccións entre Matriz e Reforzo. Influencia da Interfase nas propiedades mecánicas. Métodos para mellorar a interfase. Ensaios da unión fibra-matriz.
Tema 5. Deseño con materiais compostos.
Aspectos xeométricos. Concordancia de propiedades mecánicas de fibra e matriz. Selección de reforzo, matriz e sistema de fabricación. Cálculo en materiais compostos. Consideracións acerca dos laminados. Moldes. Desmontaxe e reciclaxe. |
II- MATERIAIS COMPOSTOS DE MATRIZ POLIMÉRICA |
Tema 6. Produtos intermedios de matriz polimérica.
Masas de moldeo Bulk Moulding Compound e Sheet Moulding Compound. Termoplásticos reforzados con fibra de vidro. Preimpregnados.
Tema 7. Moldeo de composites de matriz polimérica.
Laminado manual. Proxección simultánea. Moldeo con saco de baleiro e autoclave. Centrifugado. Enrolamento de filamentos. Moldeo de preimpregnados. Prensado. Pultrusión. Moldeo por transferencia. R-RIM e S-RIM. Asfalto e mesturas asfálticas.
Tema 8. Rematado e ensamblaxe.
Traballos de rematado. Técnicas de fixación mecánica. Unión adhesiva e técnicas de ensamblado. Construción sándwich.
Tema 9. Propiedades de composites de matriz polimérica.
Propiedades mecánicas estáticas. Fatiga. Temperatura de deformación baixo carga. Resistencia ao impacto. Propiedades mecano-dinámicas. Coeficientes de expansión térmica. Efectos ambientais. Propiedades mecánicas a longo prazo. Comportamento á fractura e tolerancia ao dano.
Tema 10. Composites baseados na madeira.
Características químicas e físicas da madeira. Adhesivos para a madeira. Tipos de materiais compostos. Técnicas de fabricación. Aplicacións. |
III- MATERIAIS COMPOSTOS DE MATRIZ METÁLICA E DE MATRIZ CERÁMICA |
Tema 11. Materiais compostos de matriz metálica.
Compostos con reforzo continuo e discontinuo. Reaccións na interfase. Propiedades mecánicas e termomecánicas. Procesado.
Tema 12. Materiais compostos de matriz cerámica.
Estrutura dos materiais cerámicos. Mecanismos de fallo micro mecánico. Propiedades mecánicas. Procesado. |
IV- CONTROL DE CALIDADE |
Tema 13. Ensaios e aseguramento da calidade.
Xeneralidades sobre os ensaios. Normas. Ensaios de fibras sen resinas: químicos, físicos e mecánicos. Ensaios sobre resina non curada. Ensaios sobre resina curada.
Tema 14. Ensaios de laminados curados.
Determinación grao de curado mediante DSC e DMA. Ensaios físicos. Ensaios mecánicos. Ensaios de resistencia ao ambiente. Comportamento en servizo. Ensaios non destrutivos. |
V- PERSPECTIVAS DE FUTURO |
Tema 15. Tendencias actuales en materiales compuestos.
Evolución y perspectiva histórica. Progreso en los métodos de análisis de esfuerzo. Nuevas tendencias. Nanocompuestos. Redes poliméricas interpenetradas. Técnicas de fabricación. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A9 A15 B5 B9 C4 C5 C6 |
24 |
36 |
60 |
Prácticas de laboratorio |
A9 B2 B5 B6 B8 C4 C6 |
18 |
18 |
36 |
Traballos tutelados |
A9 A15 B2 B4 B5 B6 B8 B9 C1 C5 C6 |
14 |
28 |
42 |
Proba obxectiva |
A9 A15 B2 B4 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
|
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
1.Laminado manual dun composto vidro-poliéster.
2.Determinación do índice epoxi.
3.Determinación da entalpía residual de curado.
4.Determinación do contido en fibra de vidro.
5.Moldeo de preimpregnados con autoclave.
|
Traballos tutelados |
Metodoloxía destinada a promover a aprendizaxe independente de estudantes, baixo a tutela do profesor e varios escenarios (académicos e profesionais). El refírese principalmente a aprender "como facer as cousas." Unha opción baseada na suposición polos alumnos da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
O sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe do alumno independente e pista de saber que o titor. |
Proba obxectiva |
Proba obxectiva escrita |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Para abordar dúbidas que xurdan da exposición maxistral.
Discusión cos alumnos da adecuación dos métodos de busca e a pertinencia da bibliografía encontrada.
Axuda na posta en marcha das prácticas individuais.
Orientación continua nos traballos tutelados.
Resolución de dúbidas aos alumnos mentres preparan a presentación.
Orientación sobre o enfoque da investigación.
Dúbidas durante a proba. Explicacións posteriores á proba.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A9 A15 B2 B4 |
Evaluación das respostas |
40 |
Traballos tutelados |
A9 A15 B2 B4 B5 B6 B8 B9 C1 C5 C6 |
realización del traballoo, elaboración da memoria, interpretación dos resultados. |
30 |
Prácticas de laboratorio |
A9 B2 B5 B6 B8 C4 C6 |
realización das prácticas, elaboración da memoria, interpretación dos resultados. |
30 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Composite materials : design and applications / Daniel Gay,
Suong V. Hoa, Boca Raton [Florida] : CRC Press, [2007]2nd ed. ISBN 978-1-4200-4519-2 Materiales
compuestos / director de la obra: Antonio Miravete; coautores: E. Larrodé... [et.al.]
Antonio Miravete, 2000 reimpr.2007,
ISBN 84-921349-7-6 (o.c) Nanocomposite science and technology / P. M. Ajayan, L.S.
Schadler, P.V. Braun, Weinheim:
Wiley-VCH Verlag, 2004, ISBN 3-527-30359-6 |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|