Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
B1 |
Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B6 |
Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambigüidades |
B7 |
Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
B8 |
Deseñar e realizar investigacións en ámbitos novos ou pouco coñecidos, con aplicación de técnicas de investigación (con metodoloxías tanto cuantitativas como cualitativas) en distintos contextos (ámbito público ou privado, con equipos homoxéneos ou multidisciplinares etc.) para identificar problemas e necesidades |
B9 |
Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento |
C1 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C2 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C3 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C4 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C5 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C6 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os fundamentos do láser e da interacción láser materia.
Coñecer os procesos de tratamento de materiais con láser.
Coñecer as aplicacións químicas e ambientais do láser.
Coñecer as aplicacións do láser á metrología. |
|
B1 B2 B3 B6 B7 B8 B9
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución |
Introdución ao procesado de materiais con láser
Sistemas ópticos
Compoñentes de sistemas para o procesado de materiais con láser
Interacción láser materia
Riscos e seguridade en instalacións láser
|
Procesado de materiais |
Endurecemento
Aliaxe superficial
Recargue por láser
Fabricación directa
Soldadura: modo condución; modo keyhole; brazing; híbrida, remota
Corte, perforado
Mecanizado por ablación: marcado, micromecanizado |
Aplicacións metrológicas dos láseres |
Revisión das diferentes técnicas: interferometría, holografía, speckle e scattering
Aplicacións á medida de desprazamentos, esforzos, defectos de forma, caracterización superficial e velocimetría
|
Aplicacións químicas e ambientais do láser |
Técnicas de análise química baseadas en tecnoloxía láser
Fluorescencia inducida por láser (LIF)
Espectroscopía Raman
Espectroscopía de plasmas inducidos por láser (LIBS)
Espectroscopía de plasma de axuste inductivo (ICP-OES, ICP-MS) |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
B6 B7 B8 B9 C1 |
12 |
12 |
24 |
Traballos tutelados |
B3 B7 C2 C3 C4 C5 C6 |
6 |
55.5 |
61.5 |
Sesión maxistral |
B1 B2 B3 B6 |
18 |
9 |
27 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Sesión de prácticas de laboratorio de cada un dos bloques temáticos |
Traballos tutelados |
Realización dun traballo bibliográfico, teórico, numérico e/ou práctico |
Sesión maxistral |
Clases de teoría |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Resolución de dúbidas da teoría e dos traballos prácticos. A cada alumno asignaráselle un titor que supervisará o seu traballo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
B3 B7 C2 C3 C4 C5 C6 |
Presentarase unha memoria de traballo e defenderá fronte aos profesores da materia e os demais alumnos |
100 |
|
Observacións avaliación |
<p>Se requerirá haber asistido al 75% de las clases magistrales y a la totalidad de las prácticas de laboratorio.</p>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Toru Yoshizawa (ed) (2009). Handbook of optical metrology : principles and applications. CRC Press (Boca Raton)
William M. Steen, Jyotirmoy Mazumder (2010). Laser material processing. Springer
Leonard R. Migliore (1996). Laser materials processing. Marcel Dekker
Demtröder, Wolfgang (1996). Laser spectroscopy basic concepts and instrumentation. Berlin: Springer |
|
Bibliografía complementaria
|
D.A. Cremers y L.J. Radziemski (2006). Handbook of Laser-induced Breakdown Spectroscopy. Chichester: Wiley
Telle, Helmet H. (2007). Laser chemistry : spectroscopy, dynamics and applications . West Sussex, John Wiley & Sons
Peter Hering, Jan Peter Lay, Sandra Stry (2004). Laser in environmental and life sciences: modern analytical methods. Springer
P. Schaaf (ed) (2010). Laser provessing of materials. Springer
J.P. Singh y S.N. Thakur (2006). Laser-induced Breakdown Spectroscopy. Amsterdam: Elsevier Science BV
Maximilian Lackner (ed) (2008). Lasers in chemistry. Wiley-VCH
John Dowden (ed.) (2009). The theory of laser materials processing. Springer |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|