Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Capacidade para a resolución dos problemas matemáticos que poidan formularse na enxeñaría. Aptitude para aplicar os seus coñecementos sobre: álxebra lineal; xeometría; xeometría diferencial; cálculo diferencial e integral; ecuacións diferenciais e derivadas parciais; métodos numéricos; algorítmica numérica; estatística e optimización |
A2 |
Comprensión e dominio dos conceptos básicos sobre as leis xerais da mecánica, termodinámica, campos e ondas e electromagnetismo, así como da súa aplicación para resolver problemas propios da enxeñaría |
B1 |
Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B6 |
Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
C2 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C6 |
Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprensión e dominio dos conceptos básicos sobre as leis xerais da estática, cinemática, dinámica e ondas e a súa aplicación para a resolución de problemas propios da enxeñaría. |
A1 A2
|
B1 B2 B3 B6
|
C2 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Capítulo I TEMAS PRELIMINARES |
Tema 1 Introducción á física
Tema 2 Magnitudes físicas
Tema 3 Magnitudes vectoriais
|
Capítulo II ESTÁTICA |
Tema 4 Equilibrio do punto material
Tema 5 Sistemas de forzas
Tema 6 Equilibrio do sólido ríxido |
Capítulo III CINEMÁTICA |
Tema 7 Cinemática do punto
Tema 8 Movimento relativo |
Capítulo IV DINÁMICA DO PUNTO MATERIAL |
Tema 9 Principios fundamentais da dinámica do punto
Tema 10 Traballo e enerxía |
Capítulo V DINÁMICA DOS SISTEMAS |
Tema 11 Dinámica dun sistema de partículas
Tema 12 Dinámica do sólido ríxido |
Capítulo VI DINÁMICA DOS MEDIOS DEFORMABLES |
Tema 13 Sólidos deformables
Tema 14 Estática de fluídos
Tema 15 Dinámica de fluídos |
Capítulo VII Ondas mecánicas |
Tema 16 Movemento ondulatorio
Tema 17 Son |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 B6 |
21 |
25.2 |
46.2 |
Solución de problemas |
A1 B1 B2 B3 |
13 |
52 |
65 |
Prácticas de laboratorio |
C2 C6 |
10 |
2 |
12 |
Proba obxectiva |
A1 A2 B1 B3 B6 |
2 |
2.8 |
4.8 |
Proba obxectiva |
A1 A2 B1 B3 B6 |
4 |
8 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clase de teoría na pizarra
O profesor expondrá os principios fundamentais de cada tema.
Indicará donde obter información complementaria. |
Solución de problemas |
No grupo mediano:
o profesor resolverá exercicios ou demostracións teóricas.
|
Prácticas de laboratorio |
Realización das prácticas de laboratorio:
4 prácticas de 2 h cada una máis un exame oral individual sobre as prácticas realizadas
|
Proba obxectiva |
O curso se divide en 2 partes, cada unha con seu examen de control.
A primeira comprenderá os capítulos de vectores, estática e cinemática.
A proba realizarase ao longo do curso en data fixadas polo calendario de exames. |
Proba obxectiva |
A proba obxetiva final, abarcará a parte 2 da materia:
Dinámica do punto, Dinámica do sólido, Fluídos e Ondas mecánicas.
Será realizada coincidindo coa data de exame final aprobada en Xunta de Centro.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
|
Descrición |
Titorías sobre os temas das aulas maxistrais, sobre a resolución de exercicios, debates e outros ámbitos relacionados coa materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
C2 C6 |
• A asistencia ao laboratorio é obrigatoria e excluínte. Para ser avaliado os/as alumnos/as deben ter feito 5 prácticas.
• Non se admiten faltas non justificadas.
• A asistencia e realización de todas as practicas será puntuada sobre 10 e representará o 10 % da nota final. |
10 |
Proba obxectiva |
A1 A2 B1 B3 B6 |
• Haberá una proba ao longo do cuadrimestre que abaracará os capítulos de introducción á física, estática e cinemática.
• A contribución desta proba á nota final será do 30 % da nota final.
• A proba constará dunha parte de teoría (T = 40 % da nota), unha de problemas (30 % da nota) e os exercicios entregados (30% da nota).
• A nota final de a proba será calculada como sigue:
NOTA (E1)=0.4T+0.3P+0.3E
• De non cumprir co mínimo de 4 asistencias a titorías a NOTA(E1) será penalizada con 0.5, é dicir, NOTA(E1) = 0.4T+0.3P+0.3E - 0.5 |
21 |
Proba obxectiva |
A1 A2 B1 B3 B6 |
• Haberá una proba ao final do cuadrimestre que abarcará os capítulos de dinámica do punto, dinámica do sólido, medios continuos e ondas mecánicas.
• A contribución desta proba á nota final será do 50 %, cinco puntos sobre dez.
• O sistema de puntuación será igual que o do apartado anterior.
• Realizarase coincidindo coa data do exame final aprobada en Xunta de Centro.
• Na proba de segunda oportunidade, o alumno só terá que examinarse da parte que teña suspensa, mantendo a valoración obtida para as partes xa aprobadas e das prácticas de laboratorio |
35 |
Sesión maxistral |
A2 B6 |
• A asistencia ás sesións maxistrais é obrigatoria.
• Permítense un máximo de 5 faltas non xustificadas ao longo do curso. |
10 |
Solución de problemas |
A1 B1 B2 B3 |
• A asistencia ás clases de solucións de problemas é obrigatoria.
• Proporanse 70 exercicios (30+40) a resolver polos alumnos. Para puntuar, deberán facerse ben un mínimo de 80 % de exercicios por cada entrega. A nota distribuirase proporcinalmente comezando en 5 (80 % de exercicios ben resoltos) ata o 10 (100 % correctos)
• Haberá que cumprir un número mínimo de titorías: 4 asistencias antes de cada proba obxectiva (8 en total). En caso de non satisfacer este requisito a nota dos exercicios será penalizada.
|
24 |
|
Observacións avaliación |
A nota final da materia deducirase da ecuación: Nota = 0.1* Prácticas + 0.1*Asistencia + 0.3*E1 + 0.5*E2 onde: Prácticas representa a nota de prácticas de laboratorio. Asistencia representa o número de asistencias do alumno/ total E1 representa a nota da primeira proba obxectiva E2 representa a nota da proba obxectiva final Criterios para a
avaliación de resolución de problemas propostos e probas
obxectivas. Para
a avaliación da competencia: Comprensión e dominio dos conceptos
básicos sobre leis xerais da estática, cinemática, dinámica e
ondas e a súa aplicación para a resolución de problemas de
enxeñaría utilizarase a rúbrica como instrumento de
avaliación. Teranse en conta as seguintes subcompetencias: Posúe coñecementos
e conceptos sobre leis xerais
Analiza un problema,
identifica magnitudes e a súa importancia relativa
Utiliza as
ferramentas de análises e cálculo apropiadas
É capaz de analizar
a coherencia do resultado
Obtén resultados
numéricos sen erros
Expresa o resultado
coas unidades de medida adecuadas
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Tipler, Paul Allen (1992). Física. Reverté
Serway, Raymond A. (1992). Física. McGraw-Hill
Francis Sears, Zemansky, Young (1986-1998). Física Universitaria. Addison-Wesley |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
CÁLCULO/730G02101 | EXPRESION GRAFICA/730G02103 | ÁLXEBRA/730G02106 | ECUACIÓNS DIFERENCIAIS/730G02110 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|