Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A6 |
Adequate knowledge of the concept of company, institutional and legal frame of the company. Organization and management of companies |
B1 |
That the students proved to have and to understand knowledge in an area of study what part of the base of the secondary education, and itself tends to find to a level that, although it leans in advanced text books, it includes also some aspects that knowledge implicates proceeding from the vanguard of its field of study |
B2 |
That the students know how to apply its knowledge to its work or vocation in a professional way and possess the competences that tend to prove itself by the elaboration and defense of arguments and the resolution of problems in its area of study |
B3 |
That the students have the ability to bring together and to interpret relevant data (normally in its area of study) to emit judgments that include a reflection on relevant subjects of social, scientific or ethical kind |
B5 |
That the students developed those skills of learning necessary to start subsequent studies with a high degree of autonomy |
B6 |
Be able to carrying out a critical analysis, evaluation and synthesis of new and complex ideas. |
C1 |
Using the basic tools of the technologies of the information and the communications (TIC) necessary for the exercise of its profession and for the learning throughout its life. |
C2 |
Coming across for the exercise of a, cultivated open citizenship, awkward, democratic and supportive criticism, capable of analyzing the reality, diagnosing problems, formulating and implanting solutions based on the knowledge and orientated to the common good. |
C3 |
Understanding the importance of the enterprising culture and knowing the means within reach of the enterprising people. |
C4 |
Recognizing critically the knowledge, the technology and the available information to solve the problems that they must face. |
C5 |
Assuming the importance of the learning as professional and as citizen throughout the life. |
C6 |
Recognizing the importance that has the research, the innovation and the technological development in the socioeconomic and cultural advance of the society. |
C7 |
Capacidade de traballar nun ámbito multilingüe e multidisciplinar. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Coñecemento da estrutura organizativa e funcional dunha empresa no seu conxunto e de cada unha das súas áreas funcionais (comercial, financeira, produción e operacións) |
A6
|
B1 B5
|
|
Coñecemento do concepto de empresa e do marco institucional e xurídico da mesma |
A6
|
|
C2 C7
|
Coñecemento dos sistemas de custos e os estados contables |
A6
|
B2 B6
|
C7
|
Coñecemento e aplicación da función financeira da empresa a través de técnicas de avaliación de proxectos de investimento |
A6
|
B2 B3 B5
|
C1 C3 C5 C6
|
Planificación e dirección das operacións necesarias para as actividades que se levan a cabo para a construción e reparación de buques e outras unidades flotantes |
A6
|
|
C1 C4
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
BLOQUE I: FUNDAMENTOS |
Tema 1: A empresa como sistema.
Tema 2: Marco institucional e xurídico: clases de empresas.
|
BLOQUE II: A FUNCIÓN DE DIRECCIÓN |
Tema 3: A planificación.
Tema 4: A organización.
Tema 5: A Dirección e o control
Tema 6: A estratexia empresarial. |
BLOQUE III: A FUNCIÓN FINANCEIRA |
Tema 7: A inversión na empresa.
Tema 8: O financiamento da empresa.
Tema 9: Viabilidade de proxectos. |
BLOQUE IV: A FUNCIÓN DE PRODUCIÓN |
Tema 10: A produción e as operacións.
Tema 11: A xestión da calidade.
Tema 12: Dirección de proxectos.
Tema 13: Xestión de aprovisionamentos. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A6 C4 C2 |
30 |
30 |
60 |
Objective test |
A6 B1 C4 |
5 |
0 |
5 |
ICT practicals |
B2 B6 C1 C6 |
19 |
10 |
29 |
Supervised projects |
B2 B3 B6 C3 C7 |
1 |
20 |
21 |
Problem solving |
B2 B5 C5 |
20 |
10 |
30 |
|
Personalized attention |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada có uso de medios audiovisuais coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Exposición das ideas esenciais dos contidos e proposición de cuestións para fomentar a reflexión e o diálogo entre os estudantes |
Objective test |
Proba escrita (unha ou varias) utilizada para a avaliación da aprendizaxe. Pode combinar distintos tipos de preguntas: tipo test, desenvolvemento de teoría, problemas, etc. |
ICT practicals |
Actividades de carácter práctico sobre os contidos desenvolvidos nun ámbito de coñecemento concreto mediante o uso das Tecnoloxías da Información e da Comunicación. |
Supervised projects |
Traballo ou traballos tutelados a desenvolver polo alumno durante o curso |
Problem solving |
Resolución de exercicios prácticos na aula, os cales servirán para afianzar os contidos traballados e que resolverán unha situación problemática concreta. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Problem solving |
Guest lecture / keynote speech |
ICT practicals |
Supervised projects |
|
Description |
As sesións maxistrais e a solución de problemas requiren unha atención personalizada na aula.
Por outro lado, o estudo de casos, as prácticas a través de TIC e a solución de problemas pode precisar un seguimento pormenorizado mediante titorías.
Finalmente, os traballos tutelados serán propostos ao longo do curso, polo que o alumno será guiado no desenvolvemento dos mesmos. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
A6 B1 C4 |
Proba escritas, tanto de teoría como de práctica, a desenvolver durante o curso
|
70 |
Supervised projects |
B2 B3 B6 C3 C7 |
Traballo ou traballos tutelados a desenvolver polo alumno durante o curso. Poderase requerir a exposición dalgún traballo. |
30 |
|
Assessment comments |
Os alumnos elixirán ao principio do cuatrimestre se queren avaliación continua ou non continua. No caso de que o alumno elixa a avaliación non continua a proba obxectiva será o exame final. Neste sentido, a nota final calcularase da forma seguinte: - Avaliación continua:
como aparece descrito no cadro superior: proba obxectiva (70%), contidos do traballo tutelado (30%). A proba obxectiva ten que ter unha nota igual ou superior a 4 puntos para facer media cos traballos tutelados.
- Avaliación non continua:
exame final (80%), contidos do traballo tutelado (0%). O exame final ten que ter unha nota igual ou superior a 5 puntos. Os alumnos con avaliación non continua non se poderán presentar á proba ou probas obxectivas da avliación continua.
A materia dividese en duas partes: bloques I e II e bloques III e IV. Requirese aprobar ambas partes. Realizarase un ou dous parcias. No caso de alumnos con algunha parte suspensa, deberán ir con dita parte ao exame da convocatoria ordinaria e/ou extraordinaria.
|
Sources of information |
Basic
|
Hampton, David R. (1989). Administración . McGraw-Hill
Thompson, Arthur (2008). Administración estratégica. Mc Graw-Hill
Jarillo, José Carlos (1993). Dirección estratégica. Mc Graw Hill
Bueno Campos, E., Cruz Roche, I. y Durán, J. (2002). Economía de la empresa. Pirámide
Esteban Pérez, José (2009). Economía del sector marítimo. Instituto Marítimo Español
Mochón Morcillo, F. et al. (2010). Empresa y economía industrial. Mc Graw Hill
García del Junco, J. y Casanueva, C (2002). Fundamentos de Gestión Empresarial. Pirámide
Abancens, A. (1995). Organización empresarial: organización de la producción. Donostiarra |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|