Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Capacidade para a resolución dos problemas matemáticos que poidan formularse na enxeñaría. Aptitude para aplicar os seus coñecementos sobre: álxebra lineal; xeometría; xeometría diferencial; cálculo diferencial e integral; ecuacións diferenciais e derivadas parciais; métodos numéricos; algorítmica numérica; estatística e optimización |
B1 |
Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B6 |
Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
C1 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida |
C2 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C5 |
Asumir como profesionais e cidadáns a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Participación en proxectos multidisciplinares de enxeñaría naval e oceánica.
|
A1
|
B1 B2 B3
|
|
Modelar estatiscamente sistemas e procesos complexos de todos os ámbitos da Enxeñaría Naval e Oceánica. |
A1
|
B6
|
C1
|
Resolver problemas con datos aplicando diversas técnicas estatísticas de forma efectiva para a enxeñería naval. |
|
B1 B2
|
C1 C2 C5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Descripción estatística dunha variable. |
Conceptos xerales.
Distribucións de frecuencias.
Representacións gráficas.
Medidas características. |
Descripción estatística de varias variables. |
Vectores estadísticos.
Regresión lineal.
Correlación. |
Probabilidade. |
Conceptos xerales.
Definición axiomática de Kolmogorov.
Asignación de probabilidades: regla de Laplace. |
Probabilidade condicionada. |
Definición de probabilidade condicionada.
Independencia de sucesos.
Teoremas do producto, da probabilidad total e de Bayes. |
Variables aleatorias unidimensionales. |
Concepto de variable aleatoria unidimensional.
Variables aleatorias discretas e continuas.
Transformación de variables aleatorias.
Medidas características dunha variable aleatoria. Desigualdade de Tchebychev. |
Distribucións notables discretas. |
Variables aleatorias discretas notables: Distribución uniforme discreta. Distribución de Bernoulli. Distribución binomial. Distribución xeométrica. Distribución binomial negativa. Distribución de Poisson. Distribución Hiperxeométrica |
Distribucións notables continuas. |
Variables aleatorias continuas notables: normal. O teorema central do límite. Aproximación entre distribucións. Distribución chi-cuadrado de Pearson. Distribución t de Student. Distribución F de Fisher-Snedecor. |
Introducción á inferencia estatística. |
Conceptos xerales. Mostraxe. Xeración de variables aleatorias. Concepto de estimador puntual. A distribución no muestreo dun estimador puntual. |
Estimación puntual. |
Propiedades dos estimadores. Métodos de obtención de estimadores. Estimador puntual da media. Estimador puntual da varianza. Estimador puntual dunha proporción. |
Estimación por intervalos de confianza. |
Concepto de intervalo de confianza. Intervalos de confianza para a media. Intervalo de confianza para a varianza. Intervalo de confianza para unha proporción. Intervalos de confianza para a diferencia de medias. Intervalo de confianza para o cociente de varianzas. Intervalo de confianza para a diferencia de proporcións. |
Contraste de hipótese |
Conceptos xerales. Nivel crítico e nivel de significación dun contraste. Potencia dun contraste. Procedimento xeneral de contrastes de hipótese. Contrastes para la media. Contraste para la varianza. Contraste para unha proporción. Contrastes para a diferencia de medias. Contraste para o cociente de varianzas. Contraste para a diferencia de proporcións. Contrastes de posición. Contrastes de bondad de axuste. Contrastes de independencia. Contrastes de homoxeneidade. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 B2 B3 C1 |
21 |
36.75 |
57.75 |
Solución de problemas |
B1 B6 C1 C2 |
21 |
36.75 |
57.75 |
Prácticas a través de TIC |
C1 |
9 |
13.5 |
22.5 |
Proba de resposta múltiple |
A1 B1 B2 C5 |
1.25 |
2.5 |
3.75 |
Proba obxectiva |
A1 B1 |
2.5 |
5 |
7.5 |
|
Atención personalizada |
|
0.75 |
0 |
0.75 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Parte das clases prácticas realizaranse nun laboratorio informático, donde coa axuda dun paquete estatístico (software libre R) se realizarán distintas prácticas con datos reales ou simulados que terán sido proporcionadas con anterioridade aos estudantes. |
Solución de problemas |
Se realizará una presentación da asignatura, donde ademais de describir os principales datos da misma, se establecerá un debate con resolución de problemas. |
Prácticas a través de TIC |
Se realizarán clases maxistrales donde o profesor explicará, coa axuda de medios audiovisuales adecuadoas (ordenador portatil e cañón de vídeo), oos principales contenidos da asignatura. |
Proba de resposta múltiple |
Examen tipo test de 10-20 cuestiones do temario |
Proba obxectiva |
Se realizará unha proba ao finalizar o curso que consistirá na realización dunha serie de exercicos prácticos e a reolución dunha proba/exame de resposta múltiple. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Realizaranse clases maxistrales donde o profesor explicará, coa axuda de medios audiovisuales adecuadoas (ordenador portatil e cañón de vídeo), os principales contenidos da asignatura. Fomentarare en todo momento o debate entre os alumnos e entre os alumnos e profesor. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
C1 |
Presentación de traballos propostos polos profesores co software estatístico libre R. |
30 |
Proba obxectiva |
A1 B1 |
Exame escrito tipo test entre 15-20 preguntas do curso e a resolución dun ou dous problemas, que poden estar en preguntas test. Se ponderará coa nota dos traballos (máximo 1.5 puntos) e coa asistencia a clase (1 punto), sendo preciso obtener ao menos un 3.5 en dito examen (sobre una nota de 10) para facer esta compensación. |
50 |
Proba de resposta múltiple |
A1 B1 B2 C5 |
Exame tipo test de preguntas do temario con exercicios e problemas. |
20 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
http://www.r-project.org/ (). .
Cao R., Franciso M, Naya S., Presedo M., Vázquez M., Vilar J.A. y Vilar J.M. (2001). Introducción a la Estadística y sus aplicaciones. Editorial Pirámide
Montgomery, D. C. & Runger, G. C. (2004). Probabilidad y Estadística aplicadas a la Ingeniería.. Editorial Limusa-Wiley |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
CÁLCULO/730G01101 | ÁLXEBRA/730G01106 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|