Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
Coñecementos básicos sobre o uso e programación de ordenadores, sistemas operativos, bases de datos e programas informáticos con aplicación en enxeñaría |
A10 |
Coñecemento da teoría de automatismos e métodos de control e da súa aplicación a bordo |
A11 |
Coñecemento das características dos compoñentes e sistemas electrónicos e da súa aplicación a bordo |
B1 |
Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B6 |
Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
C1 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida |
C2 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C4 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas que deben enfrontarse |
C5 |
Asumir como profesionais e cidadáns a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |
C6 |
Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer o funcionamento basico dos principais compoñentes electrónicos (díodos, transistores, amplificadores operacionais, sensores, etc). |
A3 A10 A11
|
B2 B6
|
C1 C2 C4 C5
|
Analizar de forma práctica (simulación e montaxes reais) e teórica circuítos electrónicos básicos. |
A3 A10 A11
|
B2 B6
|
C1 C2 C4 C5
|
Manexo dos equipos de medida (osciloscopio e polímetro) e de alimentación (xerador de sinal e fonte de alimentación) necesarios para analizar montaxes reais de circuítos electrónicos básicos. |
A3 A10 A11
|
B2 B6
|
C1 C2 C4 C5
|
Manexo basico de software para a simulación de circuítos electrónicos. |
A3 A10 A11
|
B1 B2 B3 B6
|
C1 C2 C4 C5 C6
|
Coñecementos basicos dos tipos de sensores e circuítos basicos de medida, que se encontran nos sistemas de Control da Propulsión, Planta Electrica e Sistemas Auxiliares do buque. |
A3 A10 A11
|
B2 B6
|
C1 C2 C4 C5
|
Introdución aos sistemas de control de Propulsión do buque e os seus compoñentes principais. |
A3 A10 A11
|
B2 B6
|
C1 C2 C4 C5
|
Introdución aos sistemas de control da Planta Electrica do buque e os seus compoñentes principais. |
A3 A10 A11
|
B2 B6
|
C1 C2 C4 C5
|
Introdución aos sistemas de control dos sistemas auxiliares fundamentais do buque e os seus compoñentes principais. |
A3 A10 A11
|
B2 B6
|
C1 C2 C4 C5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución á Electrónica. Compoñentes pasivos |
1.1. Resistencias
1.1.1. Tipos de resistencias.
1.1.2. Potenciómetros e reóstatos
1.2. Condensadores
1.2.1. Tipos de condensadores.
1.2.2. Trimmeres e condensadores variables.
1.3. Indutancias
1.3.1. Indutancias e ferritas
1.3.2. Características de bobinas e ferritas
1.4. Outros compoñentes pasivos. |
2. Introdución á Electrónica. Compoñentes activos |
2.1. Díodos.
2.2. Transistores bipolares.
2.3. Transistores FET.
2.3.1. Mosfet.
2.3.2. Jfet.
2.4. Amplificadores Operacionais.
2.5. Compoñentes Optoelectronicos.
2.6. Outros compoñentes activos. |
3. Amplificador Operacional Ideal. Circuitos básicos. |
3.1. Modelo Ideal. Parámetros Fundamentais
3.2. Circuítos Básicos.
3.2.1. Amplificador Investidor.
3.2.2. Amplificador No Investidor
3.2.3. Sumador
3.2.4. Seguidor de Tensión.
3.2.5. Integrador
3.2.6. Diferenciador
3.2.7. Trigger Smith |
4. Instrumentación electrónica básica |
4.1. Amplificadores diferenciais.
4.2. Amplificadores de Instrumentación.
4.3. Montaxes basicos.
4.4. Ponte de Wheastone
4.5. Cableado.
4.6. Interferencias. |
5. Sensores e transdutores. |
5.1. Tipos de sensores básicos.
5.1.1. Sensores de temperatura:
5.1.1.1. RTD.
5.1.1.2. Termopares.
5.1.2. Sensores de Presion.
5.1.3. Sensores de Fluxo.
5.1.4. Sensores de Nivel.
5.2. Sensores discretos.
5.3. Outros sensores. |
6. Circuítos acondicionadores de sinal. |
6.1. Transmisión do sinal: 4 a 20 mA.
6.2. Conversión V/F.
6.3. Convertedores AD/DÁ básicos.
6.4. Filtros. |
7. Introdución aos sistemas de control I. |
7.1. Sistemas en bucle aberto.
7.2. Sistemas en bucle pechado.
7.3. Control por computador.
7.4. Microprocesadores e micrcomputadores. |
8. Introdución aos sistemas de control II. |
8.1. Automatas programables.
8.2. Buses industriais a bordo do buque. |
9. Introdución ao control da Planta Electrica do buque I. |
9.1. Produción e Distribución de Enerxía no Buque.
9.1.1. Maquina Motoras.
9.1.2. Xeradores Electricos.
9.1.3. Cadros Principais.
9.2. Compoñentes fundamentais de control.
9.2.1. Reguladores de velocidade.
9.2.2. Reguladores de Tensión.
9.2.3. Sincronizadores.
9.2.4. Reles de Proteccion.
9.3. Consumidores de Enerxía no Buque. |
10. Introdución ao control da Planta Electrica do buque II. |
10.1. Topoloxías de control da Planta Electrica.
10.2. Modos de funcionamento.
10.3. Proteccións. |
11. Introduccion ao control de Propulsión I. |
11.1. Compoñentes do control de Propulsion.
11.2. Introdución ao control de Posicionamento.
11.3. Introdución ao control de Navegación.
11.6. Pilotos automaticos. |
12. Introduccion ao control de Propulsión II. |
12.1. Introduccion ao Buque Electrico.
12.2. Planta xeradora de Enerxía.
12.3. Propulsion Electrica.
12.4. Convertedores Electronicos para a propulsion electrica. |
13. Introdución ao Sistema de Control de Auxiliares do buque. |
13.1. Introdución ao Sistema de Control de Auxiliares do buque.
13.2. Introdución ao Sistema de Control de Avarías do buque. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas a través de TIC |
A3 A10 A11 B2 B6 C1 C4 |
0 |
15 |
15 |
Prácticas de laboratorio |
A3 A10 A11 |
9 |
15 |
24 |
Proba obxectiva |
C2 C5 |
5 |
12 |
17 |
Sesión maxistral |
C2 C4 C6 |
21 |
36 |
57 |
Proba de resposta múltiple |
A10 A11 B6 |
1 |
5 |
6 |
Presentación oral |
A10 A11 B1 B2 B3 B6 C2 C4 C5 |
2 |
4 |
6 |
Solución de problemas |
A3 A10 A11 B2 B6 C1 |
9 |
12 |
21 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas a través de TIC |
Durante o curso propoñeranse problemas para que os alumnos os resolvan de foma teórica e práctica mediante simulación. A súa realización é voluntaria e avaliable. Unha solución detallada de cada problema proposto publicarase na FV para a autoevalución do alumno. Unha das prácticas de laboratorio realízase de forma non presencial realizando un titorial para a aprendizaxe básica de creación e análise de circuítos electrónicos con Orcad Pspice. Tamén se poderá solicitar a realización de traballos sobre as diversas partes da materia. |
Prácticas de laboratorio |
Consistirá na montaxe real e simulación de circuítos electrónicos básicos utilizando os aparatos de medida e de alimentación básicos (osciloscopio, funete alimentación, xerador de sinal e polímetro) e o programa de simulación electrónica Orcad Pspice. |
Proba obxectiva |
A proba obxectiva escrita ten o obxectivo de comprobar se o alumno adquiriu as competencias fixadas como obxectivo desta materia. |
Sesión maxistral |
Nas sesións maxistrais desenvólvense os contidos da materia tanto a nivel teórico como práctico. |
Proba de resposta múltiple |
Realizaranse probas de resposta múltiple, para a comprobación dos coñecementos adquiridos, de forma periódica, nas horas de clase e/ou ao mesmo tempo que as probas obxectivas. |
Presentación oral |
Exposición audiovisual dun tema ou parte dun mesmo, cunha información previamente recompilada polo alumno utilizando de xeito preferente as TIC. Realizarase en grupos con número de membros axeitado á tarefa. |
Solución de problemas |
Durante as sesións maxistrais formúlanse supostos prácticos para a súa resolución. Na devandita resolución foméntase a participación do alumno. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba de resposta múltiple |
Presentación oral |
Prácticas a través de TIC |
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
Prácticas de laboratorio |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
Asociadas ás leccións Maxistrais, presentación oral e as sesións prácticas, cada alumno dispón para a resolución das súas posibles dúbidas e/ou problemas, das correspondente sesións de titoría personalizada. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta múltiple |
A10 A11 B6 |
Realizaranse dúas probas de resposta múltiple, para a comprobación dos coñecementos adquiridos, unha con cada parcial. |
20 |
Presentación oral |
A10 A11 B1 B2 B3 B6 C2 C4 C5 |
Exposición audiovisual dun tema ou parte dun mesmo, cunha información previamente recompilada polo alumno utilizando de xeito preferente as TIC. Realizarase en grupos con número de membros axeitado á tarefa.
A nota obtida na Presentación oral, non se garda para o curso seguinte. |
7 |
Prácticas a través de TIC |
A3 A10 A11 B2 B6 C1 C4 |
Durante o curso propoñeranse problemas para que os alumnos os resolvan de forma teórica e práctica mediante simulación.
A nota obtida nas Prácticas a través de TIC, non se garda para o curso seguinte.
|
15 |
Prácticas de laboratorio |
A3 A10 A11 |
A súa realización con asistencia e aproveitamento axeitado, terá unha valoración de 6 puntos (se o alumno/a non tivo ningunha falta de asistencia), 5 puntos (se o alumno/a tivo unha falta de asistencia) e en caso de ter 2 ou máis faltas obterá un No Apto, (terá dereito a un exame de prácticas, unha vez que realice o exame final e obteña unha cualificación suficiente nese final).
Na última práctica incluiranse uns exercicios de prácticas puntuables dende 0 a 2 puntos máximo, a realizar polos alumnos que obtivesen un aprobado nas prácticas.
O aprobado en prácticas é imprescindible para aprobar a materia.
A nota obtida nas Prácticas de Laboratorio gárdase para o curso seguinte. |
8 |
Proba obxectiva |
C2 C5 |
As probas obxectivas escritas teñen o obxectivo de comprobar se o alumno/a adquiriu as competencias fixadas como obxectivo desta materia.
Realizaranse un primeiro parcial durante o curso e un segundo parcial, dentro do exame final. Cada parcial valerá 35 puntos máximo, (terá 25 puntos de proba obxectiva, máis 10 puntos dunha proba de resposta múltiple).
Os que suspendesen o primeiro parcial, terán que recuperalo no exame final.
O exame de Xullo terá a mesma estrutura.
Se algún alumno aproba algún dos dous parciais, durante o curso ou en Xuño, pero non aproba a materia, ese parcial gárdase para Xullo.
Os parciais non se gardan para o curso seguinte. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Para aprobar a materia hai que
obter unha puntuación mínima de 50 puntos sobre 100. A nota final
obterase sumando as puntuacións obtidas en Prácticas a través de TIC,
Prácticas de laboratorio, Presentación Oral, Proba de resposta múltiple e
Proba obxectiva, sempre e cando se cumpran as seguintes condicións: Que se realizasen e aprobado as Prácticas de laboratorio e polo menos unha das seguintes: Que se aprobase (puntuación mínima 17,5) o primeiro exame parcial. Que se aprobase (puntuación mínima 17,5) o segundo exame parcial. Se
se cumpre que a puntuación obtida en cada un dos parciais é maior ou
igual que 14 puntos; que a suma de todas as notas sexa maior ou igual
que 50 puntos. A nota obtida na Presentación oral, non se garda para o curso seguinte.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Hambley, Allan (2002). Electrónica. Prentice-Vestíbulo Norbert R. Malik, Circuítos Electrónicos Análise, Simulación e Deseño, Prentice Hall, 1998. Pallas Areny. Sensores e acondicionadores de sinal. Marcombo. Recursos dispoñibles na Facultade Virtual da UDC (titoriais, problemas, software, FAQ, tutorias online etc.) |
Bibliografía complementaria
|
|
Maloney, Timothy J(1997). Electrónica Industrial Moderna.Prentice-Hall, 3ª Ed. Roy W. Godoy, OrCAD PSpice para Windows Volume I: Circuítos DC e AC, Prentice Hall, 2003, Capítulo de libro, Roy W. Godoy, OrCAD PSpice para Windows Volume II: Dispositivos, circuítos e amplificadores operacionais, Prentice Hall, 2003, Capítulo de libro, Roy W. Godoy, OrCAD PSpice para Windows Volume III: Datos e comunicacións dixitais, Prentice Hall, 2003, Capítulo de libro, |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|