Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Fundamentos de investigación secundaria en Ciencias Sociosanitarias Código 750487003
Titulación
Mestrado Universitario en Investigación, Ordenación e Avaliación de Servizos Sociosanitarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Saúde
Matemáticas
Coordinación
Sobrido Prieto, María
Correo electrónico
maria.sobrido@udc.es
Profesorado
Lopez de Ullibarri Galparsoro, Ignacio
Sobrido Prieto, María
Correo electrónico
ignacio.lopezdeullibarri@udc.es
maria.sobrido@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Demostrar a capacidade de concebir e deseñar con rigor un proceso de investigación no ámbito sociosanitario.
A2 Ser capaz de escoller e aplicar a metodoloxía de investigación máis adecuada, cualitativa ou cuantitativa, en función da pregunta de investigación plantexada.
A3 Ser capaz de utilizar e aplicar as distintas etapas do proceso de investigación en todas as suas fases, dende a elaboración dun proxecto, ata a publicación e aplicación da práctica dos seus resultados.
A6 Demostrar capacidade para interpretar e utilizar literatura científica, e informes sobre resultados de investigación.
A9 Mostrar capacidade reflexiva e crítica no uso efectivo e apropiado da información tecnolóxica dispoñible.
A18 Alcanzar os coñecementos e aptitudes necesarias para levar a cabo a elaboración e presentación de memorias de investigación para optar á financiación de proxectos de I+D+i.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B8 Capacidade de análise e síntese.
B9 Capacidade para aplicar os coñecementos na práctica.
B11 Capacidade e habilidade de xestión da información.
B12 Capacidade para organizar e planificar.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Demostrar a capacidade de concebir e deseñar con rigor un proceso de investigación no ámbito sociosanitario. AM1
AM2
AM3
AM9
BM1
BM3
BM8
Ser capaz de utilizar e aplicar as distintas etapas do proceso de investigación en todas as suas fases, dende a elaboración dun proxecto, ata a publicación e aplicación da práctica dos seus resultados. AM2
AM6
AM9
BM1
BM2
BM3
BM8
BM9
BM11
BM12
Alcanzar os coñecementos e aptitudes necesarias para levar a cabo a elaboración e presentación de memorias de investigación para optar á financiación de proxectos de I+D+i. AM18
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. BM3
Realizar un informe de lectura crítica deunar evisión sistemática utilizando guías metodológicas adecuadas AM1
AM2
AM6
AM9
BM2
BM3
BM8
BM9
BM11
BM12
Elaborar un protocolo de revisión sistemática AM1
AM2
AM3
AM6
AM9
BM2
BM3
BM8
BM9

Contidos
Temas Subtemas
A.- Práctica clínica basada en la evidencia. 1.- Introducción
2.- Implicaciones en la investigación.
3.- Principales tipos de documentos
B.- Niveles de evidencia. -. USPTF (US Preventive Task Forze)
.- SIGN (Scottish Intercollegiat Ntwork)
.- GRADE
C.- Guías de Práctica Clínica 1.- Clasificación de las Guías Clínicas
2.- Estructura
3.- Donde localizar Guías Clinicas
D.- Revisiones sistemáticas 1.- Calsificación de las Revisiones
2.- Estructura
3.- Donde localizar guías clínicas
E.- Metaanálisis 1.- Generalidades
2.- Tamaño del efecto
3.- Modelos estadísticos
4.- Cuantificación de la heterogeneidad
5.- Análisis de subgrupos y metarregresión
6.- Sesgo de publicación


Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados 0 20 20
Proba obxectiva B2 B9 2.5 10 12.5
Prácticas a través de TIC A2 B9 14 12 26
Sesión maxistral A6 A9 B8 B11 11 5 16
 
Atención personalizada 0.5 0 0.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados -
Proba obxectiva -
Prácticas a través de TIC -
Sesión maxistral -

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
-

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados - 40
Proba obxectiva B2 B9 - 50
Prácticas a través de TIC A2 B9 - 10
 
Observacións avaliación

  Aprendizaje colaborativo............................       10%                        

 Traballos tutelados.........................................40%

 Proba obxectiva...............................................50%

 

*** Para poder aprobar la asingatura es requisito indispensable:

TRABAJOS TUTELADOS:

·          Haber realizado el 100 % de los trabajos tutelados prácticos. 

·         Haber obtenido al menos un 1 sobre una puntuación máxima de 2.


Fontes de información
Bibliografía básica Borenstein, M.; Hedges, L. V.; Higgins, J. P. T.; Rothstein, H. R. (2009). Introduction to Meta-analysis. Wiley
Recurso Web (). Sitio Web de Cochrane Collaboration: http://www.cochrane.org/.
Recurso Web (). Sitio Web de R: http//www.r-project.org/.
Egger, M.; Smith, G. D.; Altman, D. G. (Eds.) (2001). Systematic Reviews in Health Care: Metanalysis in Context. 2nd Edition. BMJ

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías