Identifying Data 2015/16
Subject (*) Fundamentos de investigación secundaria en Ciencias Sociosanitarias Code 750487003
Study programme
Mestrado Universitario en Investigación, Ordenación e Avaliación de Servizos Sociosanitarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatoria 3
Language
Spanish
Galician
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Saúde
Matemáticas
Coordinador
Sobrido Prieto, María
E-mail
maria.sobrido@udc.es
Lecturers
Lopez de Ullibarri Galparsoro, Ignacio
Sobrido Prieto, María
E-mail
ignacio.lopezdeullibarri@udc.es
maria.sobrido@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Demostrar a capacidade de concebir e deseñar con rigor un proceso de investigación no ámbito sociosanitario.
A2 Ser capaz de escoller e aplicar a metodoloxía de investigación máis adecuada, cualitativa ou cuantitativa, en función da pregunta de investigación plantexada.
A3 Ser capaz de utilizar e aplicar as distintas etapas do proceso de investigación en todas as suas fases, dende a elaboración dun proxecto, ata a publicación e aplicación da práctica dos seus resultados.
A6 Demostrar capacidade para interpretar e utilizar literatura científica, e informes sobre resultados de investigación.
A9 Mostrar capacidade reflexiva e crítica no uso efectivo e apropiado da información tecnolóxica dispoñible.
A18 Alcanzar os coñecementos e aptitudes necesarias para levar a cabo a elaboración e presentación de memorias de investigación para optar á financiación de proxectos de I+D+i.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B8 Capacidade de análise e síntese.
B9 Capacidade para aplicar os coñecementos na práctica.
B11 Capacidade e habilidade de xestión da información.
B12 Capacidade para organizar e planificar.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Demostrar a capacidade de concebir e deseñar con rigor un proceso de investigación no ámbito sociosanitario. AC1
AC2
AC3
AC9
BC1
BC3
BC8
Ser capaz de utilizar e aplicar as distintas etapas do proceso de investigación en todas as suas fases, dende a elaboración dun proxecto, ata a publicación e aplicación da práctica dos seus resultados. AC2
AC6
AC9
BC1
BC2
BC3
BC8
BC9
BC11
BC12
Alcanzar os coñecementos e aptitudes necesarias para levar a cabo a elaboración e presentación de memorias de investigación para optar á financiación de proxectos de I+D+i. AC18
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. BC3
Realizar un informe de lectura crítica deunar evisión sistemática utilizando guías metodológicas adecuadas AC1
AC2
AC6
AC9
BC2
BC3
BC8
BC9
BC11
BC12
Elaborar un protocolo de revisión sistemática AC1
AC2
AC3
AC6
AC9
BC2
BC3
BC8
BC9

Contents
Topic Sub-topic
A.- Práctica clínica basada en la evidencia. 1.- Introducción
2.- Implicaciones en la investigación.
3.- Principales tipos de documentos
B.- Niveles de evidencia. -. USPTF (US Preventive Task Forze)
.- SIGN (Scottish Intercollegiat Ntwork)
.- GRADE
C.- Guías de Práctica Clínica 1.- Clasificación de las Guías Clínicas
2.- Estructura
3.- Donde localizar Guías Clinicas
D.- Revisiones sistemáticas 1.- Calsificación de las Revisiones
2.- Estructura
3.- Donde localizar guías clínicas
E.- Metaanálisis 1.- Generalidades
2.- Tamaño del efecto
3.- Modelos estadísticos
4.- Cuantificación de la heterogeneidad
5.- Análisis de subgrupos y metarregresión
6.- Sesgo de publicación


Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects 0 20 20
Objective test B2 B9 2.5 10 12.5
ICT practicals A2 B9 14 12 26
Guest lecture / keynote speech A6 A9 B8 B11 11 5 16
 
Personalized attention 0.5 0 0.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects -
Objective test -
ICT practicals -
Guest lecture / keynote speech -

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
-

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects - 40
Objective test B2 B9 - 50
ICT practicals A2 B9 - 10
 
Assessment comments

  Aprendizaje colaborativo............................       10%                        

 Traballos tutelados.........................................40%

 Proba obxectiva...............................................50%

 

*** Para poder aprobar la asingatura es requisito indispensable:

TRABAJOS TUTELADOS:

·          Haber realizado el 100 % de los trabajos tutelados prácticos. 

·         Haber obtenido al menos un 1 sobre una puntuación máxima de 2.


Sources of information
Basic Borenstein, M.; Hedges, L. V.; Higgins, J. P. T.; Rothstein, H. R. (2009). Introduction to Meta-analysis. Wiley
Recurso Web (). Sitio Web de Cochrane Collaboration: http://www.cochrane.org/.
Recurso Web (). Sitio Web de R: http//www.r-project.org/.
Egger, M.; Smith, G. D.; Altman, D. G. (Eds.) (2001). Systematic Reviews in Health Care: Metanalysis in Context. 2nd Edition. BMJ

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.