Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Practicum de Xestión Código 750487010
Titulación
Mestrado Universitario en Investigación, Ordenación e Avaliación de Servizos Sociosanitarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 6
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Saúde
Coordinación
Rodriguez Maseda, Emma
Correo electrónico
emma.rodriguez.maseda@udc.es
Profesorado
Pesado Cartelle, Jose Angel
Rodriguez Maseda, Emma
Romero Martin, Manuel
Correo electrónico
j.pesado@udc.es
emma.rodriguez.maseda@udc.es
manuel.romero.martin@udc.es
Web
Descrición xeral Materia de práctica nun ámbito real de intervención integradora e avanzada, supervisada por profesionais enfermeiros que desenvolven o seu traballo no ámbito da xestión asistencial, xestión de recursos económicos ou xestión de medios humanos e por profesores da Universidade situados nos centros socio-sanitarios seleccionados como ámbitos clínicos e de gestion de aprendizaxe práctico avanzado. O seu obxectivo fundamental, é permitir a incorporación por parte do alumno dos valores profesionais, xestión clínica e o xuízo crítico.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título
A10 Demostrar capacidade para liderar unha equipa de saúde, promovendo actitudes de colaboración, consenso, negociación e resolución de conflictos.
A11 Desenvolver espíritu crítico para analizar e comparar os diversos modelos organizativos.
A12 Ser capaz de identificar aspectos de influencia significativa na análise externa e interna de unha organización sociosanitaria.
A13 Ser capaz de extrapolar de un escenario sociosanitario unha realidade determinada e proxectar unha mellora concreta.
A14 Ser capaz para analizar e desplegar as liñas estratéxicas de un servizo sociosanitario.
A15 Ser capaz de deseñar e xestionar a posta en marcha de intervencións innovadoras no ámbito da ordenación e da avaliación dos servizos sociosanitarios.
A16 Aplicar coñecementos, habilidades e técnicas de ordenación e avaliación de servizos socioasanitarios na dirección de equipas que traballan con poboación sá ou enferma e cos seus grupos de referencia.
A17 Adquirir os coñecementos necesarios para participar na toma de decisiones e na ordenación e avaliación das institucións sociosanitarias como responsables de servizos ou unidades.
A19 Adquirir os coñecementos necesarios para participar nos procesos de ordenación e avaliación dos servizos sociosanitarios.
A20 Ser capaz de fundamentar a xestión de conflictos no ámbito sociosanitario.
A21 Ser capaz de identificar e aplicar o marco normativo vixente que regula a prestación de servizos sociosanitarios.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa en unha equipa interdisciplinar.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como ciudadano e como profesional.
B7 Comunicarse de xeito efectivo nun entorno de traballo.
B8 Capacidade de análise e síntese.
B9 Capacidade para aplicar os coñecementos na práctica.
B11 Capacidade e habilidade de xestión da información.
B12 Capacidade para organizar e planificar.
B13 Toma de decisións.
B19 Coñecementos de informática relativos ó ambiente de estudo.
B22 Capacidade para motivarse e motivar a outros.
B24 Fomentar e aplicar os dereitos fundamentais e a igualdade entre homes e mulleres.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Aplicación práctica dos principios e metodoloxías da xestión de procesos de enfermaría, recursos humanos e/ou recursos materiais en ámbitos reais. AM10
AM14
AM15
AM20
AM21
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM8
BM9
BM11
BM12
BM13
BM19
BM22
BM24
CM3
CM4
CM6
CM7
CM8
Adquisición de destrezas e mobilización eficaz das competencias específicas de xestión do título, pero enfocadas ao ámbito profesional. AM10
AM11
AM12
AM13
AM14
AM15
AM16
AM17
AM19
AM20
AM21
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM8
BM9
BM11
BM12
BM13
BM19
BM22
BM24
CM3
CM4
CM6
CM7
CM8
Capacidade de planificación e avaliación de estratexias, programas e proxectos encamiñados á xestión integral en ámbitos socio-sanitarios. AM11
AM12
AM13
AM14
AM15
AM16
AM17
AM19
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM8
BM9
BM11
BM12
BM13
BM19
BM22
BM24
CM3
CM4
CM6
CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas
1.- Liderado.
2.- Xestión de procesos.
3.- Xestión de recursos humanos.
4.- Xestión de recursos materiais.
5.- Coordinación de dispositivos sanitarios e sociosanitarios.
6.- Planificación de obxectivos e avaliación de resultados.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Prácticas clínicas 120 24 144
Traballos tutelados 1 3 4
Actividades iniciais 1 0 1
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas clínicas Proceso instruccional que ten lugar nun ambiente natural, relacionado co exercicio dunha profesión, no que os estudantes observan e participan en actividades clínicas deseñadas para proporcionarlles oportunidades que supoñen a aplicación de feitos, teorías e principios relacionados coa práctica desta. sociosanitarios.
Traballos tutelados Ao longo do practicum o alumno debe realizar un traballo individual relacionado con diferentes aspectos das súas prácticas en ámbito real. O contido pormenorizado comunicarase aos alumnos no momento en que se inicie o segundo cuadrimestre.
Actividades iniciais Presentación pormenorizada da materia. Obxectivos, horarios, contidos e criterios de avaliación.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas clínicas
Traballos tutelados
Descrición
A atención personalizada que se describe en relación a estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo presencial co profesor, polo que implican unha participación obrigatoria para o alumnado.
A forma e momento en que se desenvolverá a atención personalizada correspondente a cada actividade, indicarase ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Prácticas clínicas
A súa realización é obrigatoria en tempo, horario e centro establecido dende a escola. Como resultado do rotatorio práctico, se xerará un informe final, o cal será elaborado polo profesional que tutorice ao alumno no centro sanitario. Este informe será valorado finalmente polos profesores responsables da materia.
85
Traballos tutelados A súa realización é obrigatoria. Será avaliado polos profesores responsables da materia, non polo titor clínico. 15
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías