Identifying Data 2015/16
Subject (*) Practicum de Xestión Code 750487010
Study programme
Mestrado Universitario en Investigación, Ordenación e Avaliación de Servizos Sociosanitarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optativa 6
Language
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Saúde
Coordinador
Rodriguez Maseda, Emma
E-mail
emma.rodriguez.maseda@udc.es
Lecturers
Pesado Cartelle, Jose Angel
Rodriguez Maseda, Emma
Romero Martin, Manuel
E-mail
j.pesado@udc.es
emma.rodriguez.maseda@udc.es
manuel.romero.martin@udc.es
Web
General description Materia de práctica nun ámbito real de intervención integradora e avanzada, supervisada por profesionais enfermeiros que desenvolven o seu traballo no ámbito da xestión asistencial, xestión de recursos económicos ou xestión de medios humanos e por profesores da Universidade situados nos centros socio-sanitarios seleccionados como ámbitos clínicos e de gestion de aprendizaxe práctico avanzado. O seu obxectivo fundamental, é permitir a incorporación por parte do alumno dos valores profesionais, xestión clínica e o xuízo crítico.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A10 Demostrar capacidade para liderar unha equipa de saúde, promovendo actitudes de colaboración, consenso, negociación e resolución de conflictos.
A11 Desenvolver espíritu crítico para analizar e comparar os diversos modelos organizativos.
A12 Ser capaz de identificar aspectos de influencia significativa na análise externa e interna de unha organización sociosanitaria.
A13 Ser capaz de extrapolar de un escenario sociosanitario unha realidade determinada e proxectar unha mellora concreta.
A14 Ser capaz para analizar e desplegar as liñas estratéxicas de un servizo sociosanitario.
A15 Ser capaz de deseñar e xestionar a posta en marcha de intervencións innovadoras no ámbito da ordenación e da avaliación dos servizos sociosanitarios.
A16 Aplicar coñecementos, habilidades e técnicas de ordenación e avaliación de servizos socioasanitarios na dirección de equipas que traballan con poboación sá ou enferma e cos seus grupos de referencia.
A17 Adquirir os coñecementos necesarios para participar na toma de decisiones e na ordenación e avaliación das institucións sociosanitarias como responsables de servizos ou unidades.
A19 Adquirir os coñecementos necesarios para participar nos procesos de ordenación e avaliación dos servizos sociosanitarios.
A20 Ser capaz de fundamentar a xestión de conflictos no ámbito sociosanitario.
A21 Ser capaz de identificar e aplicar o marco normativo vixente que regula a prestación de servizos sociosanitarios.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa en unha equipa interdisciplinar.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como ciudadano e como profesional.
B7 Comunicarse de xeito efectivo nun entorno de traballo.
B8 Capacidade de análise e síntese.
B9 Capacidade para aplicar os coñecementos na práctica.
B11 Capacidade e habilidade de xestión da información.
B12 Capacidade para organizar e planificar.
B13 Toma de decisións.
B19 Coñecementos de informática relativos ó ambiente de estudo.
B22 Capacidade para motivarse e motivar a outros.
B24 Fomentar e aplicar os dereitos fundamentais e a igualdade entre homes e mulleres.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Aplicación práctica dos principios e metodoloxías da xestión de procesos de enfermaría, recursos humanos e/ou recursos materiais en ámbitos reais. AC10
AC14
AC15
AC20
AC21
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC9
BC11
BC12
BC13
BC19
BC22
BC24
CC3
CC4
CC6
CC7
CC8
Adquisición de destrezas e mobilización eficaz das competencias específicas de xestión do título, pero enfocadas ao ámbito profesional. AC10
AC11
AC12
AC13
AC14
AC15
AC16
AC17
AC19
AC20
AC21
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC9
BC11
BC12
BC13
BC19
BC22
BC24
CC3
CC4
CC6
CC7
CC8
Capacidade de planificación e avaliación de estratexias, programas e proxectos encamiñados á xestión integral en ámbitos socio-sanitarios. AC11
AC12
AC13
AC14
AC15
AC16
AC17
AC19
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC9
BC11
BC12
BC13
BC19
BC22
BC24
CC3
CC4
CC6
CC7
CC8

Contents
Topic Sub-topic
1.- Liderado.
2.- Xestión de procesos.
3.- Xestión de recursos humanos.
4.- Xestión de recursos materiais.
5.- Coordinación de dispositivos sanitarios e sociosanitarios.
6.- Planificación de obxectivos e avaliación de resultados.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Clinical practice placement 120 24 144
Supervised projects 1 3 4
Introductory activities 1 0 1
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Clinical practice placement Proceso instruccional que ten lugar nun ambiente natural, relacionado co exercicio dunha profesión, no que os estudantes observan e participan en actividades clínicas deseñadas para proporcionarlles oportunidades que supoñen a aplicación de feitos, teorías e principios relacionados coa práctica desta. sociosanitarios.
Supervised projects Ao longo do practicum o alumno debe realizar un traballo individual relacionado con diferentes aspectos das súas prácticas en ámbito real. O contido pormenorizado comunicarase aos alumnos no momento en que se inicie o segundo cuadrimestre.
Introductory activities Presentación pormenorizada da materia. Obxectivos, horarios, contidos e criterios de avaliación.

Personalized attention
Methodologies
Clinical practice placement
Supervised projects
Description
A atención personalizada que se describe en relación a estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo presencial co profesor, polo que implican unha participación obrigatoria para o alumnado.
A forma e momento en que se desenvolverá a atención personalizada correspondente a cada actividade, indicarase ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Clinical practice placement
A súa realización é obrigatoria en tempo, horario e centro establecido dende a escola. Como resultado do rotatorio práctico, se xerará un informe final, o cal será elaborado polo profesional que tutorice ao alumno no centro sanitario. Este informe será valorado finalmente polos profesores responsables da materia.
85
Supervised projects A súa realización é obrigatoria. Será avaliado polos profesores responsables da materia, non polo titor clínico. 15
 
Assessment comments

Sources of information
Basic

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.