Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Deseño e elaboración de un proxecto asistencial integrado Código 750487011
Titulación
Mestrado Universitario en Investigación, Ordenación e Avaliación de Servizos Sociosanitarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Saúde
Coordinación
Pesado Cartelle, Jose Angel
Correo electrónico
j.pesado@udc.es
Profesorado
Pesado Cartelle, Jose Angel
Correo electrónico
j.pesado@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título
A10 Demostrar capacidade para liderar unha equipa de saúde, promovendo actitudes de colaboración, consenso, negociación e resolución de conflictos.
A11 Desenvolver espíritu crítico para analizar e comparar os diversos modelos organizativos.
A12 Ser capaz de identificar aspectos de influencia significativa na análise externa e interna de unha organización sociosanitaria.
A13 Ser capaz de extrapolar de un escenario sociosanitario unha realidade determinada e proxectar unha mellora concreta.
A14 Ser capaz para analizar e desplegar as liñas estratéxicas de un servizo sociosanitario.
A15 Ser capaz de deseñar e xestionar a posta en marcha de intervencións innovadoras no ámbito da ordenación e da avaliación dos servizos sociosanitarios.
A16 Aplicar coñecementos, habilidades e técnicas de ordenación e avaliación de servizos socioasanitarios na dirección de equipas que traballan con poboación sá ou enferma e cos seus grupos de referencia.
A17 Adquirir os coñecementos necesarios para participar na toma de decisiones e na ordenación e avaliación das institucións sociosanitarias como responsables de servizos ou unidades.
A19 Adquirir os coñecementos necesarios para participar nos procesos de ordenación e avaliación dos servizos sociosanitarios.
A20 Ser capaz de fundamentar a xestión de conflictos no ámbito sociosanitario.
A21 Ser capaz de identificar e aplicar o marco normativo vixente que regula a prestación de servizos sociosanitarios.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa en unha equipa interdisciplinar.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como ciudadano e como profesional.
B7 Comunicarse de xeito efectivo nun entorno de traballo.
B8 Capacidade de análise e síntese.
B9 Capacidade para aplicar os coñecementos na práctica.
B11 Capacidade e habilidade de xestión da información.
B12 Capacidade para organizar e planificar.
B13 Toma de decisións.
B19 Coñecementos de informática relativos ó ambiente de estudo.
B22 Capacidade para motivarse e motivar a outros.
B24 Fomentar e aplicar os dereitos fundamentais e a igualdade entre homes e mulleres.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Capacitar ós alumnos na utilización de metodoloxía e estratexias propias da xestión por procesos e a súa aplicación nos servizos sociosanitarios, cara a unha atención integrada que garanta a continuidade asistencial aos pacientes, cos maiores niveis de calidade. AM10
AM11
AM12
AM13
AM14
AM15
AM16
AM17
AM19
AM20
AM21
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM8
BM9
BM11
BM12
BM13
BM19
BM22
BM24
CM3
CM4
CM6
CM7
CM8
O alumno será capaz de elaborar un proceso asistencial integrado que resolva un problema ou propoña unha mellora de unha necesidade de unha situación real e concreta vinculada ó contexto da materia Practicum realizada no Mestrado no itinerario de Ordenación e Avaliación de Servizos Sociosanitarios AM10
AM11
AM12
AM13
AM14
AM15
AM16
AM17
AM19
AM20
AM21
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM8
BM9
BM11
BM12
BM13
BM19
BM22
BM24
CM3
CM4
CM6
CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas
UD 1. Introducción. Presentación e obxectivos
UD 2. Xestión por procesos: Definición e conceptos básicos en relación coa xestión procesos 2.1.- Identificación de procesos
2.2.- Selección e priorización de procesos
UD 3. Representación de procesos 3.1.- Elaboración de fichas de proceso
3.2- Elaboración do mapa de procesos
3.3.- Diagramas de flujo
UD 4. Identificación e elaboración da documentación necesaria para a xestión por procesos
UD 5. Identificación e definición de indicadores de proceso 5.1.- Medición de procesos
UD 6. Mellora de procesos
UD 7. Taller de deseño, e desenvolvemento dos procesos 7.1.- Implantación e implementacion do proceso

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 6 6 12
Prácticas de laboratorio 3 6 9
Presentación oral 3 6 9
Estudo de casos 3 6 9
Traballos tutelados 6 30 36
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Lección impartida por o profesor
Prácticas de laboratorio Practicas en ordenador con aplicativo de deseño de mapas de procesos e fluxogramas.
Presentación oral Sesions expositivas do desenvolvemento dos casos propostos.
Presentación final do proceso asistencial integrado.
Estudo de casos Desenvolvemento de supostos prácticos de procesos:

- priorización ds procesos
- deseño e desenvolvemento do proceso
- definición de indicadores
- evaluación de resultados
- mellora continua
Traballos tutelados Elección, definición e deseño de un proceso asistencial basico
Complementar supostos prácticos
Exposición e discusión de casos
Analise de resultados
Deseño, desenvolvemento e representación dun proceso asistencial integrado completo

Atención personalizada
Metodoloxías
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Traballos tutelados Deseño, desenvolvemento e representación dun proceso asistencial integrado completo 60
Presentación oral Presentación final do proceso asistencial integrado. 20
Estudo de casos Desenvolvemento de supostos prácticos de procesos:

- priorización dos procesos
- deseño e desenvolvemento do proceso
- definición de indicadores
- avaliación de resultados
- mellora continua
20
 
Observacións avaliación

Para superar a materia débense ter acadado o 50% de avaliación en cada un dos 3 aprtados


Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías