Identifying Data 2015/16
Subject (*) Actualización en conceptos de calidade asistencial en entornos sociosanitarios Code 750487013
Study programme
Mestrado Universitario en Investigación, Ordenación e Avaliación de Servizos Sociosanitarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optativa 3
Language
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Saúde
Coordinador
Isasi Fernandez, Carmen
E-mail
carmen.isasi@udc.es
Lecturers
Isasi Fernandez, Carmen
E-mail
carmen.isasi@udc.es
Web http://campus virtual.udc.es/moodle
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A5 Ser capaz de identificar mediante a búsqueda en bases de datos bibliográficas as investigacións que se están a realizar no eido sociosanitario e recoñecer as potenciais liñas de investigación futura, propoñendo deseños de investigación en este campo específico.
A13 Ser capaz de extrapolar de un escenario sociosanitario unha realidade determinada e proxectar unha mellora concreta.
A16 Aplicar coñecementos, habilidades e técnicas de ordenación e avaliación de servizos socioasanitarios na dirección de equipas que traballan con poboación sá ou enferma e cos seus grupos de referencia.
A17 Adquirir os coñecementos necesarios para participar na toma de decisiones e na ordenación e avaliación das institucións sociosanitarias como responsables de servizos ou unidades.
A19 Adquirir os coñecementos necesarios para participar nos procesos de ordenación e avaliación dos servizos sociosanitarios.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa en unha equipa interdisciplinar.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como ciudadano e como profesional.
B8 Capacidade de análise e síntese.
B9 Capacidade para aplicar os coñecementos na práctica.
B11 Capacidade e habilidade de xestión da información.
B12 Capacidade para organizar e planificar.
B15 Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia.
B19 Coñecementos de informática relativos ó ambiente de estudo.
B21 Implicación na calidade e búsqueda da excelencia.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
AC5
BC2
AC13
AC16
AC17
AC19
BC1
BC2
BC4
BC5
BC6
BC8
BC15
BC19
BC21
CC3
CC8
BC3
BC4
BC5
BC6
BC9
BC11
BC12
BC19

Contents
Topic Sub-topic
1. Conceptos generales sobre calidad asistencial
2. Evaluar la calidad
3. Diseño de indicadores Monitorización de la calidad
4. Seguridad del paciente
5. Satisfacción del paciente

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech 10 20 30
Research (Research project) 0 34 34
Workbook 11 0 11
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Research (Research project) Proceso de ensinanza orientado á aprendizaxe do alumnado mediante a realización de actividades de carácter práctico a través das que se propoñen situacións que requiren ao estudante identificar un problema obxecto de estudo, formulalo con precisión, desenvolver os procedementos pertinentes, interpretar os resultados e sacar as conclusións oportunas do traballo realizado.
Workbook Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Description


Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
 
Assessment comments

Sources of information
Basic http://www.isqua.org (). .
http://calite.umh.es (). .
http://www.calidadasistencial.es (). .
Mira JJ., Rodríguez -Marin J. (2001). Análisis de las condiciones en las que los pacientes toman decisiones responsables.. Medicina Clínica 2001; 116 (3): 104-110
Rodríguez P., García J (Eds) (2001). Calidad en la atención sanitaria. Conceptos teóricos y aplicaciones prácticas.. MSD, Madrid
Mira JJ. et al. (1999). Concepto y modelos de Calidad. Hacia una definición de Calidad Asistencial. Papeles del Psicólogo 1999;74:3-11
Corella, JM (1996). La gestión de servicios de Salud. Madrid: Díaz de Santos
Rodríguez-Marín J., Mira JJ. (2002). La organización sanitaria y su influencia en la calidad.. EVES, Generalitat Valenciana. Valencia 2002 (2ª edición)
Mira JJ. (2006). La satisfacción del paciente: teorías, medidas y resultados. Todo Hospital.2006:224:90-97

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.