Identifying Data 2015/16
Subject (*) Actualización en conceptos de calidade asistencial en entornos sociosanitarios Code 750487013
Study programme
Mestrado Universitario en Investigación, Ordenación e Avaliación de Servizos Sociosanitarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optativa 3
Language
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Saúde
Coordinador
Isasi Fernandez, Carmen
E-mail
carmen.isasi@udc.es
Lecturers
Isasi Fernandez, Carmen
E-mail
carmen.isasi@udc.es
Web http://campus virtual.udc.es/moodle
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A5 Ser capaz de identificar mediante a búsqueda en bases de datos bibliográficas as investigacións que se están a realizar no eido sociosanitario e recoñecer as potenciais liñas de investigación futura, propoñendo deseños de investigación en este campo específico.
A13 Ser capaz de extrapolar de un escenario sociosanitario unha realidade determinada e proxectar unha mellora concreta.
A16 Aplicar coñecementos, habilidades e técnicas de ordenación e avaliación de servizos socioasanitarios na dirección de equipas que traballan con poboación sá ou enferma e cos seus grupos de referencia.
A17 Adquirir os coñecementos necesarios para participar na toma de decisiones e na ordenación e avaliación das institucións sociosanitarias como responsables de servizos ou unidades.
A19 Adquirir os coñecementos necesarios para participar nos procesos de ordenación e avaliación dos servizos sociosanitarios.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa en unha equipa interdisciplinar.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como ciudadano e como profesional.
B8 Capacidade de análise e síntese.
B9 Capacidade para aplicar os coñecementos na práctica.
B11 Capacidade e habilidade de xestión da información.
B12 Capacidade para organizar e planificar.
B15 Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia.
B19 Coñecementos de informática relativos ó ambiente de estudo.
B21 Implicación na calidade e búsqueda da excelencia.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
AC5
BC2
AC13
AC16
AC17
AC19
BC1
BC2
BC4
BC5
BC6
BC8
BC15
BC19
BC21
CC3
CC8
BC3
BC4
BC5
BC6
BC9
BC11
BC12
BC19

Contents
Topic Sub-topic
1. Conceptos generales sobre calidad asistencial
2. Evaluar la calidad
3. Diseño de indicadores Monitorización de la calidad
4. Seguridad del paciente
5. Satisfacción del paciente

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech 10 20 30
Research (Research project) 0 34 34
Workbook 11 0 11
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Research (Research project) Proceso de ensinanza orientado á aprendizaxe do alumnado mediante a realización de actividades de carácter práctico a través das que se propoñen situacións que requiren ao estudante identificar un problema obxecto de estudo, formulalo con precisión, desenvolver os procedementos pertinentes, interpretar os resultados e sacar as conclusións oportunas do traballo realizado.
Workbook Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Description


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
 
Assessment comments

Sources of information
Basic http://www.isqua.org (). .
http://calite.umh.es (). .
http://www.calidadasistencial.es (). .
Mira JJ., Rodríguez -Marin J. (2001). Análisis de las condiciones en las que los pacientes toman decisiones responsables.. Medicina Clínica 2001; 116 (3): 104-110
Rodríguez P., García J (Eds) (2001). Calidad en la atención sanitaria. Conceptos teóricos y aplicaciones prácticas.. MSD, Madrid
Mira JJ. et al. (1999). Concepto y modelos de Calidad. Hacia una definición de Calidad Asistencial. Papeles del Psicólogo 1999;74:3-11
Corella, JM (1996). La gestión de servicios de Salud. Madrid: Díaz de Santos
Rodríguez-Marín J., Mira JJ. (2002). La organización sanitaria y su influencia en la calidad.. EVES, Generalitat Valenciana. Valencia 2002 (2ª edición)
Mira JJ. (2006). La satisfacción del paciente: teorías, medidas y resultados. Todo Hospital.2006:224:90-97

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.