Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
Demostrar a capacidade de concebir e deseñar con rigor un proceso de investigación no ámbito sociosanitario. |
A6 |
Demostrar capacidade para interpretar e utilizar literatura científica, e informes sobre resultados de investigación. |
A12 |
Ser capaz de identificar aspectos de influencia significativa na análise externa e interna de unha organización sociosanitaria. |
A13 |
Ser capaz de extrapolar de un escenario sociosanitario unha realidade determinada e proxectar unha mellora concreta. |
A14 |
Ser capaz para analizar e desplegar as liñas estratéxicas de un servizo sociosanitario. |
A19 |
Adquirir os coñecementos necesarios para participar nos procesos de ordenación e avaliación dos servizos sociosanitarios. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa en unha equipa interdisciplinar. |
B8 |
Capacidade de análise e síntese. |
B9 |
Capacidade para aplicar os coñecementos na práctica. |
B11 |
Capacidade e habilidade de xestión da información. |
B12 |
Capacidade para organizar e planificar. |
B20 |
Sensibilidade hacia temas medioambientais. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Iniciarse no coñecemento da evolución histórica das tipoloxías arquitectónicas sociosanitarias e a súa relación coa realidade social do momento no que se produciron. |
AC13 AC14 AC19
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC8 BC12 BC20
|
CC3 CC4 CC6 CC7 CC8
|
Valorar e comprender a alta complexidade proxectual e construtiva das edificacións sociosanitarias en tódas as escalas do deseño |
AC1 AC6 AC12 AC13
|
BC1 BC9 BC11 BC12
|
CC1 CC5 CC6 CC7 CC8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Historia y tipologías de centros sociosanitarios. Casos. |
|
2. Estructura y función en centros centros sociosanitarios. Casos. |
|
3. Construcción y función en centros sociosanitarios. Casos. |
|
4. Infraestructura como sistema complejo. Casos |
|
5. Orientación y Soleamiento en centros sociosanitarios. Casos. |
|
6. La arquitectura del INSALUD. Casos |
|
7. Conclusiones. Análisis de arquitecturas sociosanitarias próximas. |
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A12 A19 B3 B20 C5 C7 C8 |
16 |
32 |
48 |
Directed discussion |
A1 A6 A12 A13 A14 B1 B2 B3 B5 B8 B9 B11 B12 C1 C4 C6 |
2 |
0 |
2 |
Case study |
A1 A6 A12 A13 B2 B4 B5 B11 B12 B20 C3 C6 |
1 |
5 |
6 |
Supervised projects |
A1 A6 A12 B2 B3 B5 B8 B9 B11 B12 B20 C1 C3 C4 |
1 |
17 |
18 |
Introductory activities |
B8 B20 C6 C7 C8 |
1 |
0 |
1 |
|
Personalized attention |
|
0 |
|
0 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Directed discussion |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador. |
Case study |
Análise de casos paradigmáticos e singulares de cada tema |
Supervised projects |
Derivado dalgún dos temas e orientado cara á investigación personal do alumno, desenvolverase un ou varios traballos individuais ou en grupo |
Introductory activities |
Actividades precisas ó inicio do proceso global, e en cada bloque temático, coa finalidade de coñecer as competencias, intereses e motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela, preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos saberes previos do alumnado. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A1 A6 A12 B2 B3 B5 B8 B9 B11 B12 B20 C1 C3 C4 |
Análise de casos de arquitecturas sanitarias próximas. |
100 |
|
Assessment comments |
Trabajo personal con exposición pública y documento entregado a través de moodle. Para a súa valoración será precisa unha asistencia regular ás sesións.
|
Sources of information |
Basic
|
FERNANDEZ MERIDA, María Dolores (2006). Aproximación a la historia de la arquitectura hospitalaria.. Cuadernos de Arte e Iconografía. T15. Madrid
INSUA CABANAS, Mercedes (2000). Arquitectura hospitalaria. Arquitectura dos hospitais de pavillóns galegos. Tese doutora. Universidade da Coruña
V.V.A.A (1990). Catalogo de Centros Sanitarios Construidos pola Xunta de Galicia. Consellería de Sanidade, Santiago
LEISTIKOW, Dankwart (1967). Edificios hospitalarios en Europa durante diez siglos. Ed. Boehringer sohn- Ingelheim am Rheim
LOPEZ TERRADA, María Luz (). El Hospital como objeto histórico. Revista d´História Medieval, 7, pp. 192-204
GALDO FERNANDEZ, Fausto (coordinador) (2007). El sanatorio marítimo de Oza. Ed. Grupo 76, , A Coruña
V.V.A.A (2000). Hospitales. La Arquitectura del Insalud 1986-2000. Vol. 1 y 2. Insalud, Madrid
IGLESIAS PICAZO, Pedro (2011). La habitación del enferomo. Ciencia y arquitectura en los hospitales del Movimiento Moderno. Ed. Fundación Caja de Arquitectos
LE CLECH-CHARTON, Silvye (directora) (2010). Les établisements hospitaliers en France du Moyen Age au XIX siècle. Editions universitaires de Dijon
PIELTAIN ALVAREZ-ARENAS, Alberto (2003). Los hospitales de Franco. La versión autóctona de una arquitectura moderna. Tesis doctoral. UPM, Madrid
VAZQUEZ GALLEGO, Jesús (2001). Los hospitales del Camino francés en Galicia. Ed. Do Castro, Sada
LARRAURI REDONDO, Sergio; ; LOSANTOS BLANCO, Silvia (2010). Los hospitales del Camino francés en La Rioja. Instituto de Estudios Riojanos, Logroño
CRIPPA; María Antonietta (1998). L´ospedale Maggiore di Milano, la storia e i restauri , pp.177-189. Butlletí de la Reial Academia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi, XII
SORALUCE BLOND, José Ramón (1996). O antigo hospital de Esteiro Campus Universitario de Ferrol. Universidade da Coruña
V.V.A.A (2004). O Hospital Real de Santiago de Compostela e a hospitalidade no Camiño de Peregrinación. Catálogo Exposición. Museo do Pobo Galego, Santiago
V.V.A.A (1994). Salud Nacional. AV 49. Monografias de Arquitectura y Vivienda. Arquitectura Viva, Madrid
MARTINEZ GARCIA, Luis; LOPEZ GOMEZ, Pedro (directores) (1996). Sanatorio marítimo de Oza. Instrumentos descriptivos.. Xunta de Galicia, A Coruña, 1996.
Gil, Luis (1969). Therapeia. La medicina popular en el mundo clásico. Ed. Guadarrama, Madrid |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|