Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Inglés técnico Código 750487016
Titulación
Mestrado Universitario en Investigación, Ordenación e Avaliación de Servizos Sociosanitarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Inglesa
Coordinación
Alonso Giraldez, Jose Miguel
Correo electrónico
miguel.giraldez@udc.es
Profesorado
Alonso Giraldez, Jose Miguel
Correo electrónico
miguel.giraldez@udc.es
Web
Descrición xeral Inglés técnico aplicado ao ámbito socio-sanitario.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Demostrar a capacidade de concebir e deseñar con rigor un proceso de investigación no ámbito sociosanitario.
A2 Ser capaz de escoller e aplicar a metodoloxía de investigación máis adecuada, cualitativa ou cuantitativa, en función da pregunta de investigación plantexada.
A3 Ser capaz de utilizar e aplicar as distintas etapas do proceso de investigación en todas as suas fases, dende a elaboración dun proxecto, ata a publicación e aplicación da práctica dos seus resultados.
A5 Ser capaz de identificar mediante a búsqueda en bases de datos bibliográficas as investigacións que se están a realizar no eido sociosanitario e recoñecer as potenciais liñas de investigación futura, propoñendo deseños de investigación en este campo específico.
A6 Demostrar capacidade para interpretar e utilizar literatura científica, e informes sobre resultados de investigación.
A7 Ser capaz de realizar comunicacións científicas orais e escritas de forma efectiva, para difundir tanto os proxectos de investigación como os seus resultados.
A8 Ser capaz de demostrar coñecementos e habilidades na construcción e validación de instrumentos de medición bio-fisiológica e psico-social.
A16 Aplicar coñecementos, habilidades e técnicas de ordenación e avaliación de servizos socioasanitarios na dirección de equipas que traballan con poboación sá ou enferma e cos seus grupos de referencia.
A22 Coñecer os últimos avances en investigación e xestión no eido sociosanitario.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa en unha equipa interdisciplinar.
B7 Comunicarse de xeito efectivo nun entorno de traballo.
B8 Capacidade de análise e síntese.
B9 Capacidade para aplicar os coñecementos na práctica.
B10 Capacidade para adaptarse ás situacións novas.
B11 Capacidade e habilidade de xestión da información.
B15 Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia.
B16 Coñecer e apreciar a diversidade e a multiculturalidade.
B17 Fomento de unha 2ª lingua de interese para a profesión.
B23 Habilidade para desenvolver estratexias para traballar nun contexto internacional.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
El alumno demostrará la capacidad de concebir con rigor un proceso de investigación en el ámbito sociosanitario. AM1
AM2
AM3
AM6
AM7
AM8
AM16
AM22
BM3
BM4
BM8
BM16
BM17
CM1
CM2
CM3
CM4
CM6
CM8
El alumno será capaz de realizar comunicaciones científicas orales y escritas de forma efectiva para difundir tanto los proyectos de investigación como su resultados. AM3
AM5
AM6
AM7
AM22
BM3
BM4
BM11
BM17
CM1
CM2
CM3
CM8
El alumno será capaz de interpretar textos y documentos relacionados con el campo socio-sanitario. AM3
AM6
AM22
BM4
BM5
BM8
BM9
BM11
CM1
CM2
CM3
El alumno será capaz de resolver situaciones que se asemejen a la realidad en el campo de la gestión, atención u organización en centros sociosanitarios. AM6
AM7
AM8
AM16
BM2
BM4
BM7
BM8
BM10
BM11
BM15
BM23
CM1
CM2
CM3

Contidos
Temas Subtemas
1.-Políticas dos servizos de saúde pública. Social and Health Programs Evaluation; Public Health in the European Union; Social and Health Services; Social Policies in Social Work Services; Health Services Organization.
(Avaliación dos programas sociais e de saúde. Saúde pública na Unión Europea. Servizos sociais e de saúde, políticas sociais e de saúde. Organización dos servizos sociais.)
2.-A linguaxe socio sanitaria 1. Lexicon, expressions. Dealing with authentic situations.
3.-A linguaxe socio sanitaria 2. Lexicon, Writing techniques. Essays and dossiers.
4.-A linguaxe socio sanitaria 3. Communicative situations in contexts (hospitals, Health centers, etc)
5.- A linguaxe socio sanitaria 4. Special difficulties. Cognates and False friends in medical contexts. Dealing with medical writing. Latin and greek background for medical terms.
6.-A linguaxe socio sanitaria 5. Writing and interpreting scientific or more specific medical papers. Scientific density. Abstacts. Describing a process.Translating scientific texts.
7.- Medical focus 1: unha vida saudable en circunstancias especiais. 1.- Ageing (envellecemento)
2.- Mental disorders. (desórdenes mentais)
3.- Drug-addiction. (toxicomanías)
8.-Medical focus 2: o sistema nervioso na eidade madura. Alzheimer's disease. Texts, role plays, therapies. Analysis.
9,. Medical focus 3 Educational services. Occupational Therapy.
10.- O traballo cos pacientes. 1.- Creating a patient history.
2.- Medical interview.
3.- Putting a patient at ease.
4. Charts and forms.
5.- Diagnosis and treatment.
11. Problemas médicos da eidade avanzada: a diabetes. 1.- Diabetes management
2.-Using a Diabetes chart.
3.-Giving advise.
4.- Discussing diets.
12.- Tests de patoloxías. 1.- Explaining pathology tests.
2.- Asking for clarification.
3.- Contacting staff, hospital, caretaker. Telephoning...
4.- Softening a request.
5.- Reading a pathology report.
13.- Medicación. 1.- Administering medication.
2.-Doing a medication check.
3.- Cooperative and team work.
4.- Medication orders and prescriptions.
5.- Drug interactions.
6.- Reading a prescription chart.
14.- Avaliación do paciente. 1.- Pre-operative handover
2.- Checking pre and post operative management
3.- Dealing with aggresive behaviour.
4.-Using pain assessment tools.
15.- Planes e organización persoal. 1.- Telephone skills.
2.- The team meeting.
3.- Discharge plan.
4.- Evaluating socio-sanitary services.
16.- Investigación. Vocabulary, synthax.
Structures.
Writing scientific reports.
Forms, charts, dossiers.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A1 A2 A3 A5 A6 A7 A22 B3 B8 B17 0 6 6
Lecturas B4 B5 B7 B11 C2 C3 0 12 12
Aprendizaxe colaborativa B3 B4 B5 B9 B16 B23 C1 C6 C8 3 0 3
Discusión dirixida A7 A8 B2 B3 B5 B7 B8 B9 B10 B11 B16 B17 C1 C2 C4 C6 6 2 8
Proba obxectiva A6 B3 B8 B9 B12 B16 B17 C1 C2 2 16 18
Seminario A6 A7 A16 B3 B5 B7 B8 B14 B15 B16 B17 C1 C2 10 16 26
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Traballo de fin de asignatura, breve. Outros traballos.
Lecturas Artígos e diversos 'hand outs' ao longo do curso. Temas e material online.
Aprendizaxe colaborativa Traballo colaborativo e telecolaborativo.
Discusión dirixida estudios críticos, discusións en inglés na aula, debates, análisis.
Proba obxectiva Examen, normalmente tipo test.
Seminario Clases dirixidas polo profesor.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Traballo escrito que os alumnos fan dirixidos polo profesor.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 A2 A3 A5 A6 A7 A22 B3 B8 B17 Varios traballos en clase e fóra dela sobre a materia (traballos sempre escritos). 30
Discusión dirixida A7 A8 B2 B3 B5 B7 B8 B9 B10 B11 B16 B17 C1 C2 C4 C6 Participación na clase, falando en inglés. 20
Proba obxectiva A6 B3 B8 B9 B12 B16 B17 C1 C2 Examen ou test escrito. 50
 
Observacións avaliación
O profesor, en contacto cos alumnos, poderá considerar situacións especiais, referidas á participación dos alumnos en clase, á porcentaxe das probas realizadas e á realización do resto das probas finais. En xeral, é necesario alcanzar un 4,0 na proba escrita para que sume co resto das notas do curso. O alumno que non realice a proba obxectiva, e que non sume polo menos o 50 por cento no resto das probas de avaliación, será cualificado cun Non Presentado (NP). Os que non superen a primeira oportunidade de exame, ou non se presenten, acudirán á segunda. En xullo, ademais do exame, pedirase aos alumnos un traballo especial para entregar. Loa alumnos con dispensa ou en situación de tempo parcial deben falar co profesor para establecer un programa de traballos adicionais que substitúan ás clases e que somen co exame final.

Fontes de información
Bibliografía básica Allum, virginia (2008). Nursing. Cambridge: Cambridge University Press

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías