Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A12 |
Identificar as respostas psicosociais das persoas ante as diferentes situacións de saúde, seleccionando as accións adecuadas para proporcionar axuda nas mesmas. |
A13 |
Establecer unha relación empática e respectuosa coa paciente e familia, acorde coa situación da persoa, problema e saúde e etapa de desenvolvemento. |
A14 |
Utilizar estratexias e habilidades que permitan unha comunicación, efectiva con pacientes, familias e grupos sociais, así como a expresión das súas preocupacións e intereses. |
A17 |
Coñecer e identificar os problemas psicolóxicos e físicos derivados da violencia de xénero para capacitar ao estudante na prevención, a detección precoz, a asistencia, e a rehabilitación das vítimas desta forma de violencia. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa nun equipo interdisciplinar. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva en un entorno de traballo. |
B8 |
Capacidade de análise e sínteses. |
B9 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
B10 |
Capacidade para adaptarse ás situacións novas. |
B11 |
Capacidade e habilidade de xestión da información. |
B13 |
Toma de decisións. |
B14 |
Habilidades interpersonais. |
B15 |
Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia. |
B16 |
Coñecer e apreciar a diversidade e a multiculturalidade. |
B22 |
Capacidade para motivarse e motivar a outros. |
B24 |
Fomentar e aplicar os dereitos fundamentais e a igualdade entre homes e mulleres. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C9 |
CB1 Que os estudantes demostraran posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parta da base da educación secundaria xeral, e sólese atopar a un nivel que, si ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda dun campo de estudo. |
C10 |
CB2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos a seu traballo ou vocación de unha forma profesional y posúan as competencias que solen demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
C11 |
CB3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Identificar as respostas psicosociais das persoas ante as diferentes situacions de saude |
A12
|
B1 B3 B4 B11
|
C8
|
Valorar as persoas con problemas psicosociais e planificar as intervencions |
A12 A13
|
B1 B3 B4 B5 B8 B11 B13
|
C3 C9
|
Describir as características de unha relación terapéutica co paciente e a sua familia |
A12 A13 A14
|
B5 B6 B7 B10 B13 B14 B15
|
C10
|
Describir e utilizar unha comunicación eficaz na relación co paciente, familia e membros do equipo de saude |
A12 A13 A14
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B14 B15 B16
|
C4 C5 C8
|
Identificar os principais problemas físicos, psicolóxicos e sociais das víctimas de violencia de xénero e das suas familias |
A17
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B13 B14 B15 B16 B22 B24
|
C3 C4 C6 C7 C8 C9 C11
|
Describir os principais aspectos da prevención, detección, asistencia e rehabilitación das víctimas de violencia de xénero |
A17
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B13 B14 B15 B16 B22 B24
|
C3 C4 C6 C7 C8 C9 C11
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A psicoloxía: teorías e modelos da psicoloxía como ciencia |
1.1. Teorías Psicolóxicas.
1.2. Metodoloxías psicolóxicas, experimentación e observación
1.3. Campos de acción da Psicoloxía.
1.4. Características psicolóxicas da Enfermeira.
|
2. Procesos psicolóxicos básicos da conducta humana |
2.1 Procesos de percepción e atención
2.2 Memoria e aprendizaxe
2.3 Motivación e emociones
2.4 O funcionamento da mente humana, procesos cognitivos
|
3. Saude e Enfermidade ó longo do ciclo vital dende a perspectiva psicolóxica. |
3.1. Teorías Evolutivas.
3.2. Teoría do Apego.
3.3. Enfoques cognitivos.
3.4. Aplicacions á Enfermaría.
|
4. Teorías psicolóxicas da comunicación interpersonal. |
4.1. Teorías da relación interpersonal.
4.2. Pragmática da comunicación humana.
4.3. Aplicacions á enfermaría.
|
5. A relación terapéutica. |
5.1. Psicodinámica.
5.2. Cognitivo-Conductual.
5.3. Humanista.
5.4. Sistémica.
5.5. O modelo SOFTA no contexto da enfermaría.
|
6. Afrontamento psicolóxico da enfermidade e o sufrimento. |
6.1. A dor e o sufrimento psicolóxico.
6.2. Psicoloxía da Saude.
6.3. Psiconeuroinmunoloxía.
6.4. Modelos de afrontamento
6.5. Dor.
6.6. Estrés.
|
7. Conceptos xerais de Violencia de Xénero. |
7.1. Definición.
7.2. Causas.
7.3. O proceso da violencia.
7.4. Consecuencias na saude.
7.5. Importancia do persoal dos servizos sanitarios.
7.6 Dificultades para identificar a violencia de xénero.
7.7. Recomendacions para a prevención da violencia no sistema sanitario.
|
8. Actuación ante a violencia de xénero no ámbito da Atención Primaria e Especializada. |
8.1. Detección e valoración. Algoritmo de actuación.
8.2. Indicadores de sospeita.
8.3. Aspectos éticos e legais.
8.4. Actuación co maltratador.
8.5. Parte de lesions e informe médico.
8.6. Guía de recursos.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Solución de problemas |
A12 A13 A14 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B13 C6 C8 |
10 |
30 |
40 |
Análise de fontes documentais |
A17 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B11 B13 B16 B24 C3 C6 C7 C8 C9 C11 |
15 |
39 |
54 |
Estudo de casos |
A12 A13 A14 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B13 B14 C6 C10 C11 |
4 |
8 |
12 |
Sesión maxistral |
A12 A13 A14 A17 B1 B3 B6 B7 B8 B11 B24 C3 C6 C7 C8 C9 |
31 |
46 |
77 |
Proba de ensaio |
A17 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B11 B13 B16 B24 C4 C7 C9 C11 |
2 |
16 |
18 |
Proba de resposta múltiple |
A12 A13 A14 B1 B3 B4 B8 B9 B11 B13 |
2 |
16 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Solución de problemas |
Los alumnos deberán resolver una situación problemática concreta a partir de los conocimientos adquiridos. |
Análise de fontes documentais |
Se analizan documentos escritos o audiovisuales relacionados con los contenidos de la materia.
Los alumnos de forma individual o grupal analizarán y comentarán el documento |
Estudo de casos |
Se les presentan a los alumnos casos que deberán analizar |
Sesión maxistral |
Exposición oral relacionada con contenidos del programa.
Puede ser completada con el uso de medios audiovisuales, la introducción de algunas preguntas para facilitar el aprendizaje.
El alumno podrá interrumpir para hacer preguntas sobre el tema. |
Proba de ensaio |
Prueba en la que se busca responder por escrito a preguntas de cierta amplitud valorando que se proporcione la respuesta esperada, combinada con la capacidad de razonamiento (argumentar, relacionar, etc.), creatividad y espíritu crítico. Se utiliza para la evaluación diagnóstica, formativa y sumativa. Permite medir las habilidades que no pueden evaluarse con pruebas objetivas como la capacidad de crítica, de síntesis, de comparación, de redacción y de originalidad del estudiante; por lo que implica un estudio amplio y profundo de los contenidos, sin perder de vista el conjunto de las ideas y sus relaciones. |
Proba de resposta múltiple |
Proba obxectiva que consiste en formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
|
Descrición |
Corrección de examenes y ayuda en la solución de problemas y dudas que se le pueden plantear al alumno |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Análise de fontes documentais |
A17 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B11 B13 B16 B24 C3 C6 C7 C8 C9 C11 |
Analizanse documentos escritos ou audiovisuais relacionados cos contidos da materia.
Esta metodoloxía será utilizada pola Prof. Dra María Jesús Movilla Fernández.
A analise de fontes documentais coa Prof. Dra
María Jesús Movilla Fernández é OBRIGATORIA para superar a sua parte da materia e supon un 30% (3 puntos) da nota total de esta parte da materia. O 10% corresponde ó traballo tutelado e o 20% ó aprendizaxe colaborativo.
Sendo necesario un mínimo de 2 puntos para superar esta actividade. |
0 |
Solución de problemas |
A12 A13 A14 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B13 C6 C8 |
Tratase de EXERCICIOS PRACTICOS que os alumnos deberán resolver a partir dos coñecementos adquiridos.
Esta metodoloxía será utilizada polo Prof. Dr Valentin Escudero
A entrega de esta actividade é OBRIGATORIA para poder facer o examen do Prof. Dr Valentin Escudero.
|
0 |
Proba de ensaio |
A17 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B11 B13 B16 B24 C4 C7 C9 C11 |
Proba na que o estudante responderá por escrito a preguntas de certa amplitude valorando que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espíritu crítico.
Esta metodoloxía será empregada pola Prof. Dra María Jesús Movilla Fernández para avaliar a sua parte da materia.
Representa un 70% (7 puntos). Sendo necesario un mínimo de 4 puntos para superar a materia. |
0 |
Proba de resposta múltiple |
A12 A13 A14 B1 B3 B4 B8 B9 B11 B13 |
Proba obxetiva empregada polo Prof. Dr. Valentin Escudero para avaliar a sua parte da materia. Consiste en plantear unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta, e varias opcions ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucions, das que sólo unha de elas é válida. |
0 |
Estudo de casos |
A12 A13 A14 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B13 B14 C6 C10 C11 |
Presentaselles ós alumnos casos que deberán analizar.
Esta metodologxa será utilizada polo Prof. Dr. Valentin Escudero.
A entrega de esta actividade é OBRGATORIA para poder facer o exame do Prof. Dr Valentin Escudero.
|
0 |
|
Observacións avaliación |
A materia Psicoloxía é impartida por dous profesores, o Prof. Dr Valentin Escudero e a Prof. Dra María Jesús Movilla Fernández. Para superar esta materia o estudante debe superar cada unha das partes. A nota final da materia calcularase en base a que a parte do Prof Valentin Escudero representa o 60% da nota final e o 40% da nota final corresponde á materia da Prof Dra Maria Jesus Movilla Fernández
No caso de que non se supere unha das duas partes na 1ª oportunidade a nota que lle figurará será de 4,e para a 2ª oportunidade manterase aprobada a parte que se teña superada na 1ª oportunidade dentro da mesma convocatoria.
MATRICULA PARCIAL: Na parte do profesor Escudero a avaliación incluirá a prbba obxetiva de resposta múltiple e unha proba practica baseada en un estudo de caso
Na parte da profesora Movilla a avaliación consistirá na análise comentada dun documento facilitado pola profesora (3 puntos) sendo necesario obtener 2 puntos para superalo e da proba de ensaio (7 puntos) sendo necesario obter 4 puntos para superala.
2ª OPORTUNIDADE E OUTRAS: Na parte do profesor Escudero a avaliación será coincidente co descrito para a 1ª oportunidade
Na parte da profesora Movilla será coincidente co descrito para a 1ª oportunidade, salvo que o estudante solicite acollerse ó sistema de avaliación descrito para a matrícula parcial.
OPORTUNIDADE ADELANTADA: Na parte do profesor Escudero terá que cumplir todas as características sinaladas e constará das mesmas probas
Na parte da profesora Movilla a avaliación consistirá na análise comentada dun documento facilitado pola profesora (3 puntos) sendo necesario obter 2 puntos para superalo e da proba de ensaio (7 puntos) sendo necesario obter 4 puntos para superala.
MATRICULA DE HONOR: Será concedida á nota máis alta por encima de 9. En caso de empate de notas darase a opción de realizar unha proba obxetiva de 10 preguntas elaborada conxuntamente polos 2 profesores da materia
NON PRESENTADO: A calificación de Non Presentado corresponderá ó alumno que non fixera a proba obxetiva na parte do profesor Escudero e/o alumno que non realizara a proba de ensaio na parte da profesora Movilla.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Caso A; Freire E; Regás R; Rico E; Ventura L (2009). 5 por 2 = 9. Diez miradas contra la violencia de género. Barcelona: Ediciones Península
Osborne R (2009). Apuntes sobre violencia de género. Barcelona: Ediciones Bellaterra
Atencio G (2015). Feminicidio. El asesinato de mujeres por ser mujeres. Madrid: Catarata
García de León MA (2002). Herederas y heridas. Sobre las élites profesionales femeninas. Madrid: Ediciones Cátedra
Comisión Común contra la Violencia de Género (2006). Protocolo común para la Actuación Sanitaria ante la Violencia de Género. Madrid. SNS
López Zafra E (Dir.) (2010). Violencia contra las mujeres: descripcióne intervención psicosocial. Jaen
Garcia González MN (2008). Violencia de Género: investigaciones y aportaciones pluridisciplianres: significado de su tratamiento en los medios. Madrid:Fragua |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|