Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A24 |
Coñecer e aplicar os principios que sustentan os coidados integrais de enfermaría. |
A25 |
Dirixir, avaliar e prestar os coidados integrais de enfermaría, ao individuo, a familia e a comunidade. |
A37 |
Realizar as técnicas e procedementos de coidados de enfermaría, establecendo unha relación terapéutica cos enfermos e familiares. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa nun equipo interdisciplinar. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva en un entorno de traballo. |
B8 |
Capacidade de análise e sínteses. |
B9 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
B10 |
Capacidade para adaptarse ás situacións novas. |
B11 |
Capacidade e habilidade de xestión da información. |
B12 |
Capacidade para organizar e planificar. |
B13 |
Toma de decisións. |
B14 |
Habilidades interpersonais. |
B15 |
Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia. |
B16 |
Coñecer e apreciar a diversidade e a multiculturalidade. |
B18 |
Desenvolver a capacidade de liderado. |
B20 |
Sensibilidade cara a temas medioambientais. |
B21 |
Implicación na calidade e busca/procura da excelencia. |
B22 |
Capacidade para motivarse e motivar a outros. |
B24 |
Fomentar e aplicar os dereitos fundamentais e a igualdade entre homes e mulleres. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Valorar e planificar os cuidados básicos para a atención das necesidades fundamentais do ser human |
A24 A25 A37
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B18 B20 B21 B22 B24
|
C4 C6 C7 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
MODULO 1. COIDADOS DE ENFERMARÍA RELACIONADOS COA PROMOCIÓN DA SAÚDE FÍSICA |
TEMA 1. NUTRICION E HIDRATACION
1.1. Introdución á nutrición
1.2. Coidados básicos de enfermeria relacionados coa nutrición e a hidratación.
TEMA 2. ELIMINACION URINARIA
2.1. Introdución á eliminación
2.2. Coidados básicos de enfermeria relacionados coa eliminación urinaria.
TEMA 3. ELIMINACION FECAL
3.1. Introdución á eliminación
3.2. Coidados básicos de enfermeria relacionados coa eliminación fecal.
TEMA 4. RESPIRACION E CIRCULACION
4.1. Introdución á osixenación e circulación
4.2. Coidados básicos de enfermeria relacionados coa respiración e circulación.
TEMA 5. HIXIENE E PROTECCION DA PEL
5.1. Introdución á hixiene e protección da pel.
5.2. Coidados básicos de enfermeria relacionados coa hixiene e protección da pel.
TEMA 6. DESCANSO E SOÑO
6.1. Introdución ao descanso e soño
6.2. Coidados básicos de enfermeria relacionados co descanso e soño.
TEMA 7. MOVERSE E ADOPTAR UNHA BOA POSTURA
7.1. introdución ao movemento e aliñación corporal.
7.2. Coidados básicos de enfermeria relacionados con moverse e adoptar unha boa postura.
|
MODULO 2. COIDADOS DE ENFERMARÍA RELACIONADOS COA PROMOCIÓN DA SAÚDE PSICOSOCIAL
|
MODULO 2. COIDADOS DE ENFERMARÍA RELACIONADOS COA PROMOCIÓN DA SAÚDE PSICOSOCIAL TEMA 1.SEGURIDADE E CONTORNA SEGURA
1.1. Introdución
1.2. Coidados báiscos relacionados de enfermaría relacionados cunha contorna segura.
TEMA 2. COMUNICACION
2.1. Introdución
2.2. Coidados báiscos relacionados de enfermaría relacionados coa comunicación.
TEMA 3. ESPIRITUALIDADE E CRENZAS
3.1. Introdución
3.2. Coidados báiscos relacionados de enfermaría relacionados coa espiritualidade.
TEMA 4. PERDIDA E DUELO
4.1. Introdución
4.2. Coidados báiscos relacionados de enfermaría relacionados coa perda e o duelo..
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Workbook |
A24 A61 B1 B3 B4 B8 B11 B16 B20 B21 C6 C7 C8 |
0 |
10 |
10 |
Long answer / essay questions |
A24 A25 B2 B3 B8 B9 B10 B12 B13 |
2 |
0 |
2 |
Guest lecture / keynote speech |
B16 B24 C4 C6 C7 C8 |
21 |
31 |
52 |
Seminar |
A37 B22 B21 B18 B15 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B1 C6 C7 |
12 |
24 |
36 |
Supervised projects |
B1 B3 B5 B8 B11 B12 B16 |
8 |
40 |
48 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Workbook |
Lectura e estudo da bibliografía seleccionada previamente polo profesor, como fonte de información e profundización nos contidos da materia. |
Long answer / essay questions |
Proba escrita sobre os contidos teóricos do programa da materia, onde o estudante deberá responder a preguntas amplas onde se valorará que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento e adecuación aos contenidos da materia. |
Guest lecture / keynote speech |
Método expositivo que consiste en sesións expositivas, explicativas e/ou demostrativas de contidos, con presentacións realizadas polo profesor e coa participación do alumno, co apoio dos medios audiovisuales necesarios. |
Seminar |
Traballo en grupo coa participación e discusión para o estudo dos diferentes aspectos relacionados cos Coidados Básicos centrados nas necesidades da persoa. Son sesións presenciais de tipo monográfico supervisadas polo profesor nas que o estudante se converte no motor principal da clase. O obxectivo é que o alumno contraste a través de actividades, os coñecementos que lle permitan interpretar a realidade social, e as situacións obxecto de intervención profesional.
O material básico necesario para o desenvolvemento desta actividade será facilitado polo profesor durante o desenvolvemento desta actividade.
O alumno deberá entregar ao finalizar os seminarios establecidos polo profesor, un dossier no que se recollan todas as actividades desenvolvidas.
|
Supervised projects |
Traballo de revisión, de carácter obrigatorio, sobre contidos relacionados cos Coidados Básicos de Enfermaría vinculados á promoción da saúde física e psicosoacial. O obxectivo desta metodoloxía é fomentar a aprendizaxe autónoma do alumno, a través dun proceso tutelado polo profesor, de lectura e análise de fontes documentais, que finaliza coa entrega e defensa dun traballo. Este traballo se realizará en grupos de catro alumnos.
|
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
A atención personalizada, que se describe en relación a esta metodoloxía concíbense como actividades de tutoría que consisten en tempos de seguimento realizados polo profesor co obxectivo de acompañar a aprendizaxe do estudante, revisando conteniños e materiais presentados nas clases, e aclarando dúbidas no desenvolvemento do traballo autónomo do estudante.
A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación á actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da a signatura..
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Long answer / essay questions |
A24 A25 B2 B3 B8 B9 B10 B12 B13 |
Proba escrita sobre os contidos do programa da materia de Coidados Básicos de Enfermaría onde o alumno deberá responder a preguntas de certa amplitud co fin de valorar a resposta esperada asi como a capacidade de razoamento e sintesis dos conocimientoa adquiridos.
Os contidos a evaluar nesta proba serán:
MODULO 1. COIDADOS DE ENFERMARÍA RELACIONADOS CA PROMOCIÓN DA SAUDE FÍSICA
MODULO 2. COIDADOS DE ENFERMARÍA RELACIONADOS COA PROMOCIÓN DA SAUDE PSICOSOCIAI |
80 |
Supervised projects |
B1 B3 B5 B8 B11 B12 B16 |
Entrega dun traballo de carácter obligatorio sobre un tema relacionado cos Cuidados Básicos de Enfermaría. Esta proba forma parte da evaluación correspondente a Convocatoria de Febreiro. Este traballo será entregado polo estudante o mismo día que faga a proba de ensaio/desarrollo.
|
20 |
|
Assessment comments |
PRIMEIRA OPORTUNIDADE: A avaliación anteriormente descrita é OBRIGATORIA para todos os alumnos con MATRICULA COMÚN que se presenten á primeira oportunidade. Na avaliación aplicaranse as porcentaxes correspondentes a condición de que o alumno teña as probas (Traballos Tutelados e Proba de ensaio/desarrolllo) superadas de maneira independente. Cando o alumno non supere de maneira independente una ou máis probas suporá a cualificación de SUSPENSO en acta. Se a media aritmética supera o 5, ao non superar algunha das avaliacións, figurará cun 4,5 en acta. O feito de non presentarse a algunha das probas implica figurar en acta como NON PRESENTADO. As probas superadas na primeira oportunidade conservaranse para a segunda oportunidade, coa cualificación obtida.
SEGUNDA OPORTUNIDADE: Para a Segunda Oportunidade o alumno será avaliado mediante un exame único escrito que incluirá a/s proba/s pendente/s ou non superadas, mantendo a porcentaxe establecida sobre a cualificación final.
MATRÍCULA PARCIAL: Para os alumnos de MATRICULA PARCIAL poderán optar por examinarse por escrito en primeira e segunda oportunidade nun único exame que se corresponderá coas datas oficiais aprobadas en Xunta de Facultade, onde se aplicarán as porcentaxes relativas a cada parte do contido da materia. OPORTUNIDADE ADIANTADA: Os alumnos que soliciten OPORTUNIDADE ADIANTADA deberán examinarse por escrito a través dun único exame que se corresponderá coas datas oficiais aprobadas en Xunta de Facultade.
MATRÍCULA DE HONRA: Poderán optar a matrícula de Honra aqueles alumnos cuxa media supere o 9,5. O profesor da materia poderá considerar criterios adicionais nos resultados obtidos polos estudantes en calquera das accións formativas programadas na guía docente da materia.
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Anatomía/750G01001 | Fisioloxía I/750G01005 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Enfermaría Comunitaria I/750G01014 | Estancias Clinicas I/750G01025 |
|
|