Identifying Data 2015/16
Subject (*) Nutrición Code 750G01009
Study programme
Grao en Enfermaría
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Second FB 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Saúde
Coordinador
Bellido Guerrero, Diego
E-mail
diego.bellido@udc.es
Lecturers
Bellido Guerrero, Diego
E-mail
diego.bellido@udc.es
Web http://www.foroactua.com
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A7 Coñecer e valorar as necesidades nutricionais das persoas sás e con problemas de saúde ao largo do ciclo vital, para promover e reforzar pautas de conduta alimentaria saudable.
A8 Identificar os nutrientes e os alimentos en que se encontran.
A9 Identificar os problemas nutricionais de maior prevalenza e seleccionar as recomendacións dietéticas adecuadas.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B9 Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
B13 Toma de decisións.
B15 Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C9 CB1 Que os estudantes demostraran posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parta da base da educación secundaria xeral, e sólese atopar a un nivel que, si ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda dun campo de estudo.
C10 CB2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos a seu traballo ou vocación de unha forma profesional y posúan as competencias que solen demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Describir os distintos grupos de alimentos e as súas características nutricionais A7
A8
B9
B15
C9
Describir os cambios nas necesidades nutricionais en diferentes fases da vida A7
A9
B9
C6
C10
Identificar técnicas, directrices e procedementos de diagnóstico nutricional e avaliación adecuada do estado nutricional A7
A8
A9
B1
B2
B4
B9
B13
C6
C7
C9
Describir a base fisiolóxica e fisiopatológica da nutrición nas persoas saudable e enfermo A7
A8
A9
B1
B9
B13
C6
C9
Describir os principios básicos da dietética e aplicados terapéutica para usar códigos de dietas A7
A8
A9
B1
B2
B4
B9
B13
C1
C6
C10
Identificar as indicacións, vías de administración e as complicacións da nutrición enteral e parenteral, así como describir os coidados necesarios de enfermería A7
A9
B1
B2
B4
B9
B13
C1
C6
C7
C9
C10

Contents
Topic Sub-topic
UNIDADE I. PRINCIPIOS DA NUTRICIÓN Termodinámica. O gasto enerxético. Os cambios fisiolóxicos e patológicas. Nocións básicas de ciencia dos alimentos.
UNIDADE 4. NUTRICIÓN APLICADA -A Dieta e Servizo de Nutrición. O seu papel como Unidade Hospital Central
-Organizing Unidade Dietetic. O papel das Profesións Enfermería
-Liña de base -Diet. Dietas terapéuticas
-os dietas Código
-Algoritmos En escoller o dereito dieta.
-A Dieta basal. Dietas equilibradas. A operación-modelo
-A Dieta basal de nenos e outras situacións
-Variantes Dieta basal
-bland dieta. Exemplo transición de modelo de dieta
-Dietas Semi-mole
-Maxilo -Diet
-A Dieta esmagado
-Dietas Hipercalórica.
-Dietas Calorie. Modelos dietas para obesidade e síndrome metabólica.
-A Dieta Diabetes. Todos os modelos de licenzas para pensos e equivalencias.
-O Dislipidemia dieta
-Modifications Cuantitativos e cualitativos
-Dietas Hipoproteicas
-Dietas Hiperproteicas
-Dietas Sen glutem
-Dietas Pobre en purinas
-Diet En partologias boca e trastornos da deglutición.
-Dietas enfermidade esofágica
-Dietas Protección Bile
-Gastrite e Ulcus -Dietas
-Dietas Pobre residuo
-Dietas Con residuo abundancia
-A Dieta en enfermidades pancreáticas e intestinais. Modificacións dietéticas na enfermidade inflamatoria do intestino
-Dietas E fígado
-O Síndrome do intestino curto dieta
-Diet E ostomia
UNIDAD 2. BROMATOLOGIA Grupos de alimentos
Macronutrientes
Micronutrientes
Análise dieta
enquisas alimentarios
Etiquetaxe nutricional
Puntos Críticos de Control
UNIDADE 3. NECESIDADES NUTRICIONAIS E CICLO VITAL -Os Grupos alimentarios
-Cálculo da dieta equilibrada
-Nutricionales-precísase nivel individual e da poboación
-o Nutrición en diferentes fases da vida na saúde e na enfermidade
-Patróns patróns. Alimentación e nutrición recomendacións para a poboación
nutricionais -Pirámides
-Nutrición Adultos saudable
-Nutrición n nenos e adolescentes
-Nutrición Durante o embarazo
-Nutrición Os anciáns
-Nutrición e o traballo
-Nutrición deporte
UNIDAD 5. NUTRICIÓN ARTIFICIAL -O Desnutrición
-Valuation Estado nutricional
-A Fibra na dieta humana
-Alimentacion Funcional
-Nutrition enteral
-Nutrition parenteral
-Nutrition Artificial en casa
-O Papel da enfermería na selección e diagnóstico de desnutrición
-El papel de la enfermería en la cribado y diagnostico de desnutrición

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Collaborative learning A7 B2 6 18 24
Guest lecture / keynote speech A7 A8 A9 21 20 41
ICT practicals B4 4 12 16
Seminar B9 B13 6 18 24
Oral presentation C1 C6 3 9 12
Supervised projects B15 C6 C7 4 10 14
Objective test A8 A9 B1 B2 B13 C6 C9 C10 2 10 12
 
Personalized attention 7 0 7
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Collaborative learning Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo.
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada con el uso de medios audiovisuales y la introducción de algunas preguntas dirigidas a los estudiantes, con la finalidad de transmitir conocimientos y facilitar el aprendizaje.
La clase magistral es también conocida como “conferencia”, “método expositivo” o “lección magistral”. Esta última modalidad se suele reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasiones especiales, con un contenido que supone una elaboración original y basada en el uso casi exclusivo de la palabra como vía de transmisión de la información a la audiencia.
ICT practicals Metodología que permite al alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostraciones, simulaciones, etc.) la teoría de un ámbito de conocimiento, mediante la utilización de las tecnologías de la información y las comunicaciones. Las TIC suponen un excelente soporte y canal para el tratamiento de la información y aplicación práctica de conocimientos, facilitando el aprendizaje y el desarrollo de habilidades por parte del alumnado.
Seminar Técnica de trabajo en grupo que tiene como finalidad el estudio intensivo de un tema. Se caracteriza por la discusión, la participación, la elaboración de documentos y las conclusiones a las que tienen que llegar todos los componentes del seminario.
Oral presentation Intervención inherente a los procesos de enseñanza-aprendizaje basada en la exposición verbal a través de la que el alumnado y profesorado interactúan de un modo ordenado, planteando cuestiones, haciendo aclaraciones y exponiendo temas, trabajos, conceptos, hechos o principios de forma dinámica.
Supervised projects Metodología diseñada para promover el aprendizaje autónomo de los estudiantes, bajo la tutela del profesor y en escenarios variados (académicos y profesionales). Está referida prioritariamente al aprendizaje del “cómo hacer las cosas”. Constituye una opción basada en la asunción por los estudiantes de la responsabilidad por su propio aprendizaje.
Este sistema de enseñanza se basa en dos elementos básicos: el aprendizaje independiente de los estudiantes y el seguimiento de ese aprendizaje por el profesor-tutor.
Objective test Examen tipo Test presencial entre 50-100 preguntas con 4 o 5 respuestas. Una sola verdadera. La puntuación global computará el 60 % del total y por cada dos preguntas falladas se anula una acertada.

Personalized attention
Methodologies
ICT practicals
Seminar
Supervised projects
Description
Non é contabilizado o tempo tutotias virtual, que é aberto como unha función do tempo demanda.Si atención persoal para a aplicación individuo ou grupo é contado

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Collaborative learning A7 B2 O traballo colaborativo en grupo pequeno pero entregados individualmente en papel e en formato electrónico. Están distribuídos ao longo do curso en 5 ou 6 papeis, cuxos contidos serán programados en tempo útil. Calibración de dúas placas deben sempre ser incluídos como formato planificado. A autorización previa do alumno, tendo revisado o calilbración de ambos os pratos se está cualificada, tarxeta de calibración pode frear na url autoría www.foroactua.com 10
Guest lecture / keynote speech A7 A8 A9 A participación nas conferencias programadas. 14 total Asistencia de estes é obrigatoria para todos os alumnos 5
ICT practicals B4 Calculando unha inxestión. Proxectar unha dieta e avaliación do estado nutricional. Entrega de documentación individual en papel e en formato electrónico 5
Seminar B9 B13 Taller de antropometria e timpanometria.
Etiquetaxe nutricional Seminario
5
Oral presentation C1 C6 Presentación oral
- Valoración do estado nutricional
- Consello de Nutrición informado do paciente respecto ao patogía paciente.
5
Supervised projects B15 C6 C7 Presentación de obras protexidas. Grupo de dieta personalizada realizada en exposición pública. Ppt ou presentación en flash e entrega de documento en papel e formato eelctrónico 10
Objective test A8 A9 B1 B2 B13 C6 C9 C10 Final proba obxectiva. 50-100 exame preguntas de elección múltiple con 4 ou 5 respostas posibles e un real. Para cada 2 cuestións reais fracasadas é descontado. Puntuación máxima de 60 puntos para 100.
O ensaio pode ser realizado se as condicións permitan pola sala de ordenador en formato Moodle
Ten que ter polo menos unha puntuación do 40% para completar a avaliación cos puntos gañados doutras actividades do material desenvolvido durante o curso. puntuación de actividade será gardado para a próxima sesión extraordinaria, pero se non superou esta proba obxectivo serán responsables de 100% da nota.
Calquera estudante pode solicitar unha evaluaciópn bucal pública a ser feito en calquera caso publicamente e antes da realización do exame obxectivo.
60
 
Assessment comments

Para superar a materia é necesario:

Lograr a metade da puntuación en cada unha das metodoloxías que computan na avaliación e que son de realización obrigatoria.

Convocatorias de segunda e posteriores matrículas: Para aqueles alumnos/as que cursasen a materia polo menos unha  vez deben de ter en conta que poden volver cursar toda a materia novamente ou presentarse só a un exame teórico final, tendo en conta que a cualificación do exame suporá o 100% da cualificación da materia.

Para os alumnos con matrícula parcial: poderán obter a cualificación da materia coa modalidade ordinaria ou modalidade na que a proba obxectiva supón o 90% da cualificación e o outro 10% unha presentación oral que se realizará o mesmo día da proba obxectiva ao finalizar a mesma. Nesta modalidade será obrigatorio superar ambas as partes para superar a materia.

Convocatorias da oportunidade adiantada de avaliación: Para aqueles alumnos/as que solicitasen a oportunidade adiantada de avaliación, cumpran cos requisitos e concédaselle, poderán presentarse a un exame teórico final cuxa cualificación suporá o 100% da cualificación da materia.

A cualificación de non presentado: outorgarase a aqueles alumnos que non se presentan ao exame nin a ningunha das metodoloxías de avaliación.

As condicións para a obtención dunha matricula de honra son que o alumno obteña máis dun 90% da cualificación da materia, sexa a mellor cualificación da clase na oportunidade avaliada e a súa achega nas sesións maxistrais fose significativa.

Cada alumno gardará a información solicitada durante o curso en formato electrónico e a entegará ao final de curso en formato CD identificado.


Sources of information
Basic Bellido D (2009). Actualización en Nutrición y Dietética Clínica. Congrega
De Luis D, Bellido D, Garcia Luna PP (2010). Dietoterapia, Nutrición Clínica y Metabolismo. Diaz de Santos
Bellido D (2003). Libro de Cocina Gallega para Diabéticos. Dip Prov Coruña
Bellido D (2006). Manual de Formación en Obesidad. Acción Médica
Olveira G (2007). Manual de Nutrición Clínica y Dietética. Diaz de Santos
Bellido D. De Luis D (2006). Manual de Nutrición y Metabolismo. Diaz de Santos
Salas-Salvadó J (2008). Nutrición y Dietética Clinica. Elsevier Masson
Escott-Stump S (2005). Nutrition and Diagnosis-Related Care. Lippincott Williams & Wilkins
Gil A (2010). Tratado de Nutrición 4 tomos. PANAMERICANA
Bellido D, Lopez de la Torre M (2010). www.foroactua.com.


ESENCIAL MATERIAL DE REFERENCIA

VERSIÓN ESTÁ NA LIÑA DE PROPIO LIBROA TRAVES DUN CODIGO DE REXISTRO

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Bioloxía/750G01002
Bases para a interpretación do coñecemento científico/750G01008

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Enfermaría Clínica I/750G01034

Subjects that continue the syllabus
Practicum/750G01032

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.