Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Estancias Clinicas I Código 750G01025
Titulación
Grao en Enfermaría
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Saúde
Coordinación
Rodriguez Maseda, Emma
Correo electrónico
emma.rodriguez.maseda@udc.es
Profesorado
Hernández Adeba, Remedios
Moure Bujan, M. Luisa
Rodriguez Maseda, Emma
Correo electrónico
r.hadeba@udc.es
m.moure.bujan@udc.es
emma.rodriguez.maseda@udc.es
Web
Descrición xeral Realización de técnicas e procedementos de enfermaría en entornos de simulación;
comunicación efectiva coas persoas atendidas; realización dos cuidados de
enfermaría, mediante simulacións, baseados nos principios dunha práctica
reflexiva; identificación dos sistemas de rexistros e comunicación da unidade
asistencial.

Competencias do título
Código Competencias do título
A61 Integrar os coñecementos, as habilidades e actitudes da enfermaría para dar a atención ás persoas nas diferentes situacións de saúde, baseados nos principios e valores profesionais, competencias de comunicación asistencial, razoamento clínico, xestión clínica e xuízo crítico asociados ás competencias descritas nos obxectivos xerais a as materias que conforman o titulo e con avaliación final de competencias.
B1 Aprender a aprender.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B5 Traballar de forma colaborativa nun equipo interdisciplinar.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Comunicarse de maneira efectiva en un entorno de traballo.
B8 Capacidade de análise e sínteses.
B9 Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
B10 Capacidade para adaptarse ás situacións novas.
B11 Capacidade e habilidade de xestión da información.
B13 Toma de decisións.
B14 Habilidades interpersonais.
B15 Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia.
B16 Coñecer e apreciar a diversidade e a multiculturalidade.
B19 Coñecementos de informática relativos ao ambiente de estudio.
B20 Sensibilidade cara a temas medioambientais.
B24 Fomentar e aplicar os dereitos fundamentais e a igualdade entre homes e mulleres.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C10 CB2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos a seu traballo ou vocación de unha forma profesional y posúan as competencias que solen demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
C12 CB4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Describir o obxectivo, material e pasos necesarios para a realización das técnicas e procedementos. A61
B1
B8
B9
B10
B11
B13
B15
B16
B20
B24
C1
C4
C10
C12
Desenvolver habilidades na realización de técnicas, procedementos e rexistros dos coidados de enfermaría A61
B1
B3
B6
B7
B8
B9
B10
B13
B15
B24
C1
C4
C7
C10
Identificar os resultados esperados (seguros e eficaces), e inesperados (problemas potenciais) e a súa resolución na realización de técnicas, procedementos e rexistros dos coidados de enfermaría. A61
B1
B3
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B13
B14
B15
B24
C1
C3
C7
C10
C12
identificar as actividades apropiadas para a súa delegación na realización de técnicas, procedementos e rexistros dos coidados de enfermaría. A61
B3
B5
B6
B7
B8
B9
B13
B14
C1
C4
C7
C10
C12
Identificar os factores de risco e aplicar as normas de prevención e seguridade A61
B1
B3
B6
B8
B9
B10
B11
B13
B14
B15
B16
B19
B20
B24
C1
C3
C4
C7
C10
C12
Desenvolver habilidades de comunicación terapéutica A61
B1
B3
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B13
B14
B15
B16
B19
B20
B24
C1
C3
C4
C7
C12
Identificar e analizar cuestións relacionadas coa confidencialidade, privacidade e dignidade na realización de técnicas, procedementos e rexistros dos coidados de enfermaría. A61
B1
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B13
B14
B15
B16
B20
B24
C1
C4
C10
C12

Contidos
Temas Subtemas
1.- INFORMACIÓN E APOIO AO USUARIO NO SISTEMA SANITARIO.
2.- SEGURIDADE E BENESTAR DO USUARIO.
3.- HIXIENE.
4.- ELIMINACIÓN.
5.- NUTRICIÓN.
6.- CONSTANTES VITÁIS.
7.- MEDICACIÓNS.
8.- OSIXENOTERAPIA.
9.- COIDADOS DAS FERIDAS. APÓSITOS
10.- PROCEDEMENTOS ESPECIAIS.
11.- COIDADOS POSTOPERATORIOS.
12.- COMUNICACIÓN TERAPÉUTICA.
1.- Areglo da cama, hixiene e movilización do doente.
2.- Sondaxe vesical.
3.- Recollida de mostras. Extracción venosa.
4.- Punción para Gasometría arterial,venosa,capilar.
5.- Cateterismo Nasogástrico.
6.- Nutrición enteral.
7.- Constantes vitáis.
8.- Administración de medicamentos.
9.- Manexo dos sistemas de perfusión.
10.- Osixenoterapia.
11.- Fisioterapia respiratoria.
12.- Realización de curas. Úlceras.
13.- Ostomías.
14.- Suturas.
15.- Cateterismo periférico.
16.- Presión Venosa Central.
17.- Electrocardiógrafo e monitorización.
18.- Reanimación cardiopulmonar básica.
19.- Vendaxes.
20.- Drenaxes cirúrxicos.
21.- Principios da comunicación humana.
22.- Principios da relación terapéutica.
23.- Alianza terapéutica.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Simulación A61 B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B14 B15 B16 B19 B20 B24 C1 C3 C4 C7 C10 C12 39 66 105
Actividades iniciais B13 C1 1 0 1
Proba oral A61 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B13 C1 C4 C10 C12 2 6 8
Actividades iniciais A61 B3 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B14 B15 B16 C1 C4 C12 4 12 16
Traballos tutelados A61 B1 B3 B8 B9 B11 B13 B16 B19 B24 C1 C3 C4 C7 C10 C12 5 10 15
Presentación oral A61 B3 B7 B8 B9 B11 B13 B15 B16 B19 C1 C3 C4 C12 1 2 3
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Simulación O profesor da práctica explica unha técnica ou procedemento, define os obxectivos de esta e planifica as actividades. A continuación desarrolla a técnica diante dos estudantes. A continuación o estudante reproduce o demostrado ante a supervisión do profesor.

Esta forma de ensinanza basada na retroalimentación, permite subsanar erros en base á reproducción repetida dos diferentes pasos ou partes dun proceso ata que o estudante adquire a precisión necesaria na consecución da técnica.
Actividades iniciais Presentación pormenorizada da materia. Obxectivos, horarios, contenidos e criterios de avaliación.
Proba oral Ao final do cuadrimestre, realizarase unha proba oral de técnicas nun entorno de simulación en relación a os contidos da materia.
Actividades iniciais Técnica a través da cal simulase unha situación que se presenta na vida real. Ao practicar esta técnica os participantes adoitan o papel dunha personaxe concreta e se crea unha situación como si se tratara da vida real.

o obxectivo é imaxinar aa forma de actuar e as decisións que tomaría cada un dos personaxes en situacións diferentes. Todas as situacións de Role Playing que se realicen nesta materia desarrollarán as habilidades de comunicación do estudante.
Traballos tutelados Realizarase un traballo en grupo, preferiblemente de 5 alumnos. Os alumnos deben presentar unha simulación en soporte opcional sobre algunha das salas de demostración realizadas (caso clínico no que se apliquen os coñecementos concretos desarrollados en algunha das salas de demostración). A data de entrega do traballo se comunicará a os alumnos con suficiente antelación e de acordo có calendario de exámenes e a normativa vixente se fijará para uns 15 días antes da data de examen da primeira oportunidade.
Presentación oral Presentación oral do traballo tutelado.

Atención personalizada
Metodoloxías
Actividades iniciais
Traballos tutelados
Proba oral
Simulación
Presentación oral
Descrición
A atención personalizada que se describe en relación a estas metodoloxías se concibe como momentos de traballo presencial co profesor, polo que implican unha participación obligatoria para o alumnado.
O modo e momento en que se desarrollará esta atención personalizada correspondente a cada actividade, se indicará ao longo do curso según o plano de traballo da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Actividades iniciais A61 B3 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B14 B15 B16 C1 C4 C12 A asistencia a esta actividade é obrigatoria e se valorará con 0,5 puntos. 5
Traballos tutelados A61 B1 B3 B8 B9 B11 B13 B16 B19 B24 C1 C3 C4 C7 C10 C12 A realización do traballo en grupo é obrigatoria. Valorarase: adecuación ao guión solicitado, integración de coñecementos, estilo, soporte de presentación e bibliografía. 25
Proba oral A61 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B13 C1 C4 C10 C12 A proba oral será requisito imprescindible, para aqueles estudantes que non superen a materia a través da avaliación continua das simulacións. 0
Simulación A61 B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B14 B15 B16 B19 B20 B24 C1 C3 C4 C7 C10 C12 As simulacións realizadas nas salas de demostración do centro son de asistencia obrigatoria e as faltas que poidan producirse deben ser xustificadas. É necesario asistir ao 90% delas para ter a posibilidade de recuperar as posibles faltas de asistencia. Se o alumno asiste a menos do 90% recibirá a cualificación de suspenso nas dúas oportunidades do curso académico. 65
Presentación oral A61 B3 B7 B8 B9 B11 B13 B15 B16 B19 C1 C3 C4 C12 Presentación oral do traballo en grupo entregado. 5
 
Observacións avaliación

A avaliación será dividida en dúas porcentaxes, un 70% que computará a parte que corresponde ás simulacións e o role playing e un 30% que computarán o resto das actividades. É importante sinalar que é imprescindible aprobar as dúas partes para poder sumar as puntuacións correspondentes. É necesario sinalar, que na valoración das prácticas de simulación e role playing non só valorarase a asistencia, senón tamén realizarase unha avaliación continua das actitudes e aptitudes dos alumnos.

En caso de non superar a materia, polo itinerario anterior, as profesoras poderán realizar un exame oral para valorar a adquisición das competencias da materia aos estudantes.


Fontes de información
Bibliografía básica KOZIER B., ERB G. (2013). Fundamentos de Enfermería. Conceptos, proceso y práctica. 8ª ed.. Madrid. Pearson Prentice Hall
JAVIER RUIZ MORENO, MARÍA CRUZ MARTÍN DELGADO, ROSA GARCÍA-PERCHE SÁNCHEZ. (2006). Procedimientos y Técnicas de Enfermería.. Barcelona. Ediciones ROL S.L.
KOZIER B., ERB G. (2004). Técnicas de Enfermería Clínica. 4ª ed.. Madrid. McGraw-Hill
INÉS C. GONZÁLEZ GÓMEZ, ANGUSTIAS HERRERO ALARCÓN (2009). Técnicas y Procedimientos de Enfermería. . Madrid. DAE (Difusión Avances de Enfermería).

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Coidados Básicos en Enfermaría/750G01006
Enfermaría Clínica (I y II)/750G01012

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Fisioloxía II/750G01010
Enfermaría Clínica (I y II)/750G01012

Materias que continúan o temario
Anatomía/750G01001
Bioloxía/750G01002
Fisioloxía I/750G01005
Coidados Básicos en Enfermaría/750G01006

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías