Identifying Data 2015/16
Subject (*) Estancias Clinicas I Code 750G01025
Study programme
Grao en Enfermaría
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Second Obligatoria 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Saúde
Coordinador
Rodriguez Maseda, Emma
E-mail
emma.rodriguez.maseda@udc.es
Lecturers
Hernández Adeba, Remedios
Moure Bujan, M. Luisa
Rodriguez Maseda, Emma
E-mail
r.hadeba@udc.es
m.moure.bujan@udc.es
emma.rodriguez.maseda@udc.es
Web
General description Realización de técnicas e procedementos de enfermaría en entornos de simulación;
comunicación efectiva coas persoas atendidas; realización dos cuidados de
enfermaría, mediante simulacións, baseados nos principios dunha práctica
reflexiva; identificación dos sistemas de rexistros e comunicación da unidade
asistencial.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A61 Integrar os coñecementos, as habilidades e actitudes da enfermaría para dar a atención ás persoas nas diferentes situacións de saúde, baseados nos principios e valores profesionais, competencias de comunicación asistencial, razoamento clínico, xestión clínica e xuízo crítico asociados ás competencias descritas nos obxectivos xerais a as materias que conforman o titulo e con avaliación final de competencias.
B1 Aprender a aprender.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B5 Traballar de forma colaborativa nun equipo interdisciplinar.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Comunicarse de maneira efectiva en un entorno de traballo.
B8 Capacidade de análise e sínteses.
B9 Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
B10 Capacidade para adaptarse ás situacións novas.
B11 Capacidade e habilidade de xestión da información.
B13 Toma de decisións.
B14 Habilidades interpersonais.
B15 Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia.
B16 Coñecer e apreciar a diversidade e a multiculturalidade.
B19 Coñecementos de informática relativos ao ambiente de estudio.
B20 Sensibilidade cara a temas medioambientais.
B24 Fomentar e aplicar os dereitos fundamentais e a igualdade entre homes e mulleres.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C10 CB2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos a seu traballo ou vocación de unha forma profesional y posúan as competencias que solen demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
C12 CB4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Describir o obxectivo, material e pasos necesarios para a realización das técnicas e procedementos. A61
B1
B8
B9
B10
B11
B13
B15
B16
B20
B24
C1
C4
C10
C12
Desenvolver habilidades na realización de técnicas, procedementos e rexistros dos coidados de enfermaría A61
B1
B3
B6
B7
B8
B9
B10
B13
B15
B24
C1
C4
C7
C10
Identificar os resultados esperados (seguros e eficaces), e inesperados (problemas potenciais) e a súa resolución na realización de técnicas, procedementos e rexistros dos coidados de enfermaría. A61
B1
B3
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B13
B14
B15
B24
C1
C3
C7
C10
C12
identificar as actividades apropiadas para a súa delegación na realización de técnicas, procedementos e rexistros dos coidados de enfermaría. A61
B3
B5
B6
B7
B8
B9
B13
B14
C1
C4
C7
C10
C12
Identificar os factores de risco e aplicar as normas de prevención e seguridade A61
B1
B3
B6
B8
B9
B10
B11
B13
B14
B15
B16
B19
B20
B24
C1
C3
C4
C7
C10
C12
Desenvolver habilidades de comunicación terapéutica A61
B1
B3
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B13
B14
B15
B16
B19
B20
B24
C1
C3
C4
C7
C12
Identificar e analizar cuestións relacionadas coa confidencialidade, privacidade e dignidade na realización de técnicas, procedementos e rexistros dos coidados de enfermaría. A61
B1
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B13
B14
B15
B16
B20
B24
C1
C4
C10
C12

Contents
Topic Sub-topic
1.- INFORMACIÓN E APOIO AO USUARIO NO SISTEMA SANITARIO.
2.- SEGURIDADE E BENESTAR DO USUARIO.
3.- HIXIENE.
4.- ELIMINACIÓN.
5.- NUTRICIÓN.
6.- CONSTANTES VITÁIS.
7.- MEDICACIÓNS.
8.- OSIXENOTERAPIA.
9.- COIDADOS DAS FERIDAS. APÓSITOS
10.- PROCEDEMENTOS ESPECIAIS.
11.- COIDADOS POSTOPERATORIOS.
12.- COMUNICACIÓN TERAPÉUTICA.
1.- Areglo da cama, hixiene e movilización do doente.
2.- Sondaxe vesical.
3.- Recollida de mostras. Extracción venosa.
4.- Punción para Gasometría arterial,venosa,capilar.
5.- Cateterismo Nasogástrico.
6.- Nutrición enteral.
7.- Constantes vitáis.
8.- Administración de medicamentos.
9.- Manexo dos sistemas de perfusión.
10.- Osixenoterapia.
11.- Fisioterapia respiratoria.
12.- Realización de curas. Úlceras.
13.- Ostomías.
14.- Suturas.
15.- Cateterismo periférico.
16.- Presión Venosa Central.
17.- Electrocardiógrafo e monitorización.
18.- Reanimación cardiopulmonar básica.
19.- Vendaxes.
20.- Drenaxes cirúrxicos.
21.- Principios da comunicación humana.
22.- Principios da relación terapéutica.
23.- Alianza terapéutica.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Simulation A61 B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B14 B15 B16 B19 B20 B24 C1 C3 C4 C7 C10 C12 39 66 105
Introductory activities B13 C1 1 0 1
Speaking test A61 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B13 C1 C4 C10 C12 2 6 8
Introductory activities A61 B3 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B14 B15 B16 C1 C4 C12 4 12 16
Supervised projects A61 B1 B3 B8 B9 B11 B13 B16 B19 B24 C1 C3 C4 C7 C10 C12 5 10 15
Oral presentation A61 B3 B7 B8 B9 B11 B13 B15 B16 B19 C1 C3 C4 C12 1 2 3
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Simulation O profesor da práctica explica unha técnica ou procedemento, define os obxectivos de esta e planifica as actividades. A continuación desarrolla a técnica diante dos estudantes. A continuación o estudante reproduce o demostrado ante a supervisión do profesor.

Esta forma de ensinanza basada na retroalimentación, permite subsanar erros en base á reproducción repetida dos diferentes pasos ou partes dun proceso ata que o estudante adquire a precisión necesaria na consecución da técnica.
Introductory activities Presentación pormenorizada da materia. Obxectivos, horarios, contenidos e criterios de avaliación.
Speaking test Ao final do cuadrimestre, realizarase unha proba oral de técnicas nun entorno de simulación en relación a os contidos da materia.
Introductory activities Técnica a través da cal simulase unha situación que se presenta na vida real. Ao practicar esta técnica os participantes adoitan o papel dunha personaxe concreta e se crea unha situación como si se tratara da vida real.

o obxectivo é imaxinar aa forma de actuar e as decisións que tomaría cada un dos personaxes en situacións diferentes. Todas as situacións de Role Playing que se realicen nesta materia desarrollarán as habilidades de comunicación do estudante.
Supervised projects Realizarase un traballo en grupo, preferiblemente de 5 alumnos. Os alumnos deben presentar unha simulación en soporte opcional sobre algunha das salas de demostración realizadas (caso clínico no que se apliquen os coñecementos concretos desarrollados en algunha das salas de demostración). A data de entrega do traballo se comunicará a os alumnos con suficiente antelación e de acordo có calendario de exámenes e a normativa vixente se fijará para uns 15 días antes da data de examen da primeira oportunidade.
Oral presentation Presentación oral do traballo tutelado.

Personalized attention
Methodologies
Introductory activities
Supervised projects
Speaking test
Simulation
Oral presentation
Description
A atención personalizada que se describe en relación a estas metodoloxías se concibe como momentos de traballo presencial co profesor, polo que implican unha participación obligatoria para o alumnado.
O modo e momento en que se desarrollará esta atención personalizada correspondente a cada actividade, se indicará ao longo do curso según o plano de traballo da materia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Introductory activities A61 B3 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B14 B15 B16 C1 C4 C12 A asistencia a esta actividade é obrigatoria e se valorará con 0,5 puntos. 5
Supervised projects A61 B1 B3 B8 B9 B11 B13 B16 B19 B24 C1 C3 C4 C7 C10 C12 A realización do traballo en grupo é obrigatoria. Valorarase: adecuación ao guión solicitado, integración de coñecementos, estilo, soporte de presentación e bibliografía. 25
Speaking test A61 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B13 C1 C4 C10 C12 A proba oral será requisito imprescindible, para aqueles estudantes que non superen a materia a través da avaliación continua das simulacións. 0
Simulation A61 B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B14 B15 B16 B19 B20 B24 C1 C3 C4 C7 C10 C12 As simulacións realizadas nas salas de demostración do centro son de asistencia obrigatoria e as faltas que poidan producirse deben ser xustificadas. É necesario asistir ao 90% delas para ter a posibilidade de recuperar as posibles faltas de asistencia. Se o alumno asiste a menos do 90% recibirá a cualificación de suspenso nas dúas oportunidades do curso académico. 65
Oral presentation A61 B3 B7 B8 B9 B11 B13 B15 B16 B19 C1 C3 C4 C12 Presentación oral do traballo en grupo entregado. 5
 
Assessment comments

A avaliación será dividida en dúas porcentaxes, un 70% que computará a parte que corresponde ás simulacións e o role playing e un 30% que computarán o resto das actividades. É importante sinalar que é imprescindible aprobar as dúas partes para poder sumar as puntuacións correspondentes. É necesario sinalar, que na valoración das prácticas de simulación e role playing non só valorarase a asistencia, senón tamén realizarase unha avaliación continua das actitudes e aptitudes dos alumnos.

En caso de non superar a materia, polo itinerario anterior, as profesoras poderán realizar un exame oral para valorar a adquisición das competencias da materia aos estudantes.


Sources of information
Basic KOZIER B., ERB G. (2013). Fundamentos de Enfermería. Conceptos, proceso y práctica. 8ª ed.. Madrid. Pearson Prentice Hall
JAVIER RUIZ MORENO, MARÍA CRUZ MARTÍN DELGADO, ROSA GARCÍA-PERCHE SÁNCHEZ. (2006). Procedimientos y Técnicas de Enfermería.. Barcelona. Ediciones ROL S.L.
KOZIER B., ERB G. (2004). Técnicas de Enfermería Clínica. 4ª ed.. Madrid. McGraw-Hill
INÉS C. GONZÁLEZ GÓMEZ, ANGUSTIAS HERRERO ALARCÓN (2009). Técnicas y Procedimientos de Enfermería. . Madrid. DAE (Difusión Avances de Enfermería).

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Coidados Básicos en Enfermaría/750G01006
Enfermaría Clínica (I y II)/750G01012

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Fisioloxía II/750G01010
Enfermaría Clínica (I y II)/750G01012

Subjects that continue the syllabus
Anatomía/750G01001
Bioloxía/750G01002
Fisioloxía I/750G01005
Coidados Básicos en Enfermaría/750G01006

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.