Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecer o desenvolvemento embriolóxico nas distintas etapas de formación. A anatomía e fisioloxía humana. Estudo dos diferentes órganos, aparatos e sistemas. Esplacnoloxía vascular e nerviosa. Eixes e planos corporais. Anatomía específica do membro inferior. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Proporcionar os coñecementos necesarios para comprender e describir os métodos básicos da exploración funcional dos diferentes sistemas e aparellos e para utilizar os resultados normais destes. |
A1
|
|
C1
|
Proporcionar os coñecementos necesarios para poder aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo en relación co traballo sanitario, tanto a nivel asistencial como a nivel de investigación. |
|
B3
|
|
Coñecer as materias de biofísica, fisioloxía e bioquímica relacionadas co corpo humano. Principios inmediatos. Bioquímica e biofísica das membranas, músculos e nervios. Adquirir ou coñecer as funcións e a regulación dos distintos órganos e sistemas do corpo humano. |
A1
|
|
|
Proporcionar os mecanismos para aprender a traballar de forma colaborativa, comunicandose de maneira efectiva nunha contorna de traballo. E adquirir a capacidade de motivarse e motivar a outros, axudándose para conseguir o obxectivo. |
|
B7
|
C1 C4
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
|
B6
|
C4
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e das comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida, tamén valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía da información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. Así como a valoración crítica da xestión do exceso de información. |
|
|
C6 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
A CÉLULA
1. Introducción.
|
A auga e o medio interno.
Homeostasis e sistemas de control.
Principios fundamentais en bioloxía. |
2. Presión osmótica e intercambio de líquido entre compartimentos. |
Difusión.
Ósmosis.
Mecanismos polos que as sustancias atravesan a membrana celular. |
AS CÉLULAS EXCITABLES
3. Potencial da membrana e potencial de acción. |
Potencial de reposo.
Potencial de acción.
Propagación do potencial de acción. |
4. Características xerais da neurona. |
Estructura dunha neurona.
Tipos morfolóxicos de neuronas.
Tipos funcionais de neuronas.
A sinapse. |
5. Estrutura do músculo. |
Tipos de tecidos musculares.
Estrutura do músculo estriado.
Estrutura da miofibrilla.
Mecanismo de contracción muscular.
Tipos de fibras musculares esqueléticas.
Unidade motora.
Músculo estriado cardíaco.
Estructura do músculo liso. |
6. Acoplamento excitación-contracción no músculo esquelético. |
Unión neuromuscular.
Farmacoloxía.
Propagación do potencial de acción polo interior da fibra muscular.
Liberación do Ca2+ polo retículo sarcoplásmico.
Recaptación do Ca2+. |
FUNCIÓN NERVIOSA
7. Descripción xeral do sistema nervioso. |
Sistema nervioso central.
Sistema nervioso periférico.
Tipos de células. |
SANGRE E INMUNIDADE
8. Funcións e composición do sangue. |
Funcions.
Composición.
Células do sangue.
Plasma. |
9. Hemostasia. |
Mecanismos de coagulación.
Mecanismos anticoagulantes.
Eliminación dos coágulos. |
10. O sistema inmunitario. |
Inmunidade xeral ou innata.
Inmunidade específica ou adquirida.
Grupos sanguíneos. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A1 B3 B7 C1 C8 |
20 |
24 |
44 |
ICT practicals |
A1 B3 B7 C1 C4 C6 C8 |
6 |
25 |
31 |
Oral presentation |
A1 B3 B6 B7 C1 C6 C8 |
1 |
20 |
21 |
Practical test: |
A1 B3 C1 C6 C8 |
10 |
10 |
20 |
Objective test |
A1 B3 C1 C6 |
2 |
30 |
32 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
ICT practicals |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canal para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado. |
Oral presentation |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Practical test: |
Proba na que se busca que o alumno desenvolva total ou parcialmente algunha práctica que previamente tivese feito durante as clases prácticas. A proba práctica pode incluír previamente a resolución dunha pregunta/problema que teña como resultado a aplicación práctica dunha determinada técnica ou práctica aprendida. |
Objective test |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Personalized attention |
|
Description |
A atención personalizada implica principalmente A interacción directa co alumno nas distintas prácticas e seminarios, co obxetivo de evaluar de maneira individual as suas carencias e necesidades. Además, mediante titorías virtuales os alumnos poden realizar consultas ao profesor prácticamente calquer día da semana a o longo do horario laborable. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
A1 B3 C1 C6 |
Realizarase un exame ao final do primeiro cuatrimestre. Será un examen tipo test de 20 preguntas, con catro opcións cada pregunta. Cada resposta válida computarase como 1 punto, cada 3 respuestas erróneas restarase 1 punto. Esta proba consistirá no 65 % da nota final. |
65 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 B3 B7 C1 C8 |
Terase en conta a participación en clase do alumno. Supoñerá o 10 % da cualificación final. |
10 |
ICT practicals |
A1 B3 B7 C1 C4 C6 C8 |
Os alumnos participarán na realización de blogs. Calificarase a súa participación e supoñerá o 10 % da cualificación final. |
10 |
Practical test: |
A1 B3 C1 C6 C8 |
Os alumnos realizarán probas prácticas ao longo das clases. Calificarase a súa participación e supoñerá o 5 % da cualificación final. |
5 |
Oral presentation |
A1 B3 B6 B7 C1 C6 C8 |
Os alumnos realizarán presentacións orais. Calificarase a súa participación e supoñerá o 10 % da cualificación final. |
10 |
|
Assessment comments |
Oportunidade adiantada: esta proba consistirá en 10 preguntas curtas. Segunda oportunidade (examen de xullo): consistirá na proba obxetiva indicada. A esa nota sumarase a % correspondente que se teña obtido nas distintas metodoloxías ao longo do curso. Matrícula parcial: os alumnos con matrícula parcial evaluaranse tendo en conta cada caso de maneira individualizada. Recoméndase aos alumnos contactar o máis rápidamente posible cos profesores. Non presentado. Considerarase "non presentado" a calquera alumno que non se presente a alguna das probas obxetivas. Matrícula de honra: otorgarase aos alumnos que, obtendo cualificación de sobresainte, teñan as puntuacións máis elevadas. No caso de empate, o que queira acceder a esta cualificación participará nunha nova proba obxetiva escrita.
|
Sources of information |
Basic
|
Gary A. Thibodeau e Kevin T. Patton (). Anatomía y Fisiología. Harcourt
Best & Taylor (). Bases fisiológicas de la práctica médica. Williams & Wilkins – Panamericana
Berne & Levy (). Fisiología. Harcourt
Silverthorn (). Human Physiology. Prentice-Hall
Guyton (). Tratado de Fisiología Médica. Interamericana |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|