Identifying Data 2015/16
Subject (*) Psicoloxía Code 750G02006
Study programme
Grao en Podoloxía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Second FB 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Saúde
Coordinador
Castro Rodriguez, Maria Pilar
E-mail
pi.castro@udc.es
Lecturers
Castro Rodriguez, Maria Pilar
E-mail
pi.castro@udc.es
Web http://http://campusvirtual.udc.es/moodle
General description Ao remate do proceso de ensinanza-aprendizaxe da materia de Psicoloxía o/a alumno/a deberá contar cos coñecimentos de introducción ao estudo do comportamento necesarios que lle capaciten para estabelecer e realizar unha relación axeitada co cliente - pacente, familia e grupo. Igualmente estará capacitado para integrar ditos coñecimentos na prestación de coidados integrais ao cliente-pacente.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A9 Adquirir e aplicar os coñecementos teóricos e prácticos implicados nos aspectos psicolóxicos que interveñen na relación paciente - terapeuta. Desenvolvemento cognitivo emocional e psicosocial do ser humano. Coñecer os aspectos psicolóxicos da dor. Introdución ó estudo do comportamento humano. Psicoloxía social.
A63 Adquirir e aplicar os coñecementos teóricos e prácticos implicados nos aspectos psicolóxicos que interveñen na relación paciente-terapeuta. Desenvolvemento cognitivo emocional e psicosocial do ser humano. Coñecer os aspectos psicolóxicos da dor. Introdución ó estudo do comportamento humano. Psicoloxía social.
A64 Identificar e integrar a práctica profesional desde o respecto á autonomía do paciente; describir os elementos propios do manexo da documentación clínica con especial atención ós aspectos de confidencialidade; identificar os criterios básicos de xestión clínica, economía da saúde e uso eficiente dos recursos.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B10 Desenvolver a capacidade de liderado.
B18 Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia.
B21 Habilidades interpersonais.
B22 Fomentar e aplicar os dereitos fundamentais e a igualdade entre homes e mulleres.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Introducir ao alumno/a no estudo do comportamento human. A9
A63
B1
B3
B4
C4
Introducir ao alumno/a na valoración psicolóxica-social do paciente como elemento de exploración e tratamento. A9
A63
A64
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B18
B21
B22
C4
Coñecer os aspectos psicolóxicos da dor. A9
A63
B6
B18
B21
C4
Coñecer e identificar os aspectos psicolóxicos e sociais intervintes na relación paciente-terapeuta. A9
A63
A64
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B10
B18
B21
B22
C4

Contents
Topic Sub-topic
1.- Concepto de Psicoloxía 1.1.- Introducción
1.2.- Concepto actual de psicoloxía

2.-Procesos psicolóxicos básicos. 2.1. As sensacions
2.2. A precepción
2.3. A motivación
2.4. A emoción

3.- A aprendizaxe. 3.1 Niveis de aprendizaxe.
3.2. A modificación e terapia de conducta.
4.- Procesos cognoscitivos. 4.1. A memoria.
4.2. O pensamento.
4.3. A linguaxe.
4.4. A intelixencia.

5.- A personalidade. 5.1. Factores que inciden na personalidade.
6.- Xénesis e evolución da conducta. 6.1. Desenrrolo mental da infancia.
7.- Factores psicosociais do enfermar human. 7.1. O estrés.
7.2. Estratexias de afrontamento.
8.- Aspectos psicolóxicos da dor. 8.1. Definición.
8.2. Bases neurofisiolóxicas.
8.3. Principais teorías explicativas.
8.4. Bases psicolóxicas da percepción da dor.
8.5. Procedimentos psicolóxicos da avaliación da dor.
8.6. Tratamento psicolóxico da dor crónica.

9.- Relación e comunicación persoal sanitario-cliente pacente. 9.1. Estratexias de comunicación.
9.2. A entrevista.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Document analysis B3 B4 B5 C4 10 20 30
Guest lecture / keynote speech A9 A63 B1 B2 B3 B4 C4 21 42 63
Problem solving A9 A63 A64 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B18 B21 B22 C4 5 10 15
Mixed objective/subjective test A9 A63 B1 B2 B3 B4 C4 2 36 38
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Document analysis Analizaranse documentos escritos ou en soporte audiovisual dos contidos da materia. Os alumnos/as efectuarán a análise de forma individual ou en grupo, comentando o documento
Guest lecture / keynote speech Exposición oral dos contidos do programa, poderanse completar as exposicioes con medios audivisuais e a introducción dalgunhas enquisas para facer mais doada a aprendizaxe. Os alumnos/ poderán interromper para facer preguntas sobre o tema tratado.
Problem solving A partir dos coñecimentos acadados os alumnos/as resolverán situacions problemáticas concretas que lle son plantexadas.
Mixed objective/subjective test O alumno/a deberá respostar axeitadamente as preguntas que se lle plantexen (entre 6 e 8), das cais unha ou duas poderán ser casos teórico-prácticos.

Personalized attention
Methodologies
Problem solving
Description
Correción de exames e axuda na solución de problemas e dúbidas que se lle plantexan ao alumno/a.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Document analysis B3 B4 B5 C4 Analizaranse documentos escritos ou en soporte audiovisual dos contidos da materia 10
Problem solving A9 A63 A64 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B18 B21 B22 C4 A partir dos coñecimentos acadados os alumnos/as resolverán situacions problématicas concretas 10
Mixed objective/subjective test A9 A63 B1 B2 B3 B4 C4 O alumno/a deberá respostar axeitadamente as preguntas que se lle plantexen (entre 6 e 8), das cais unha ou duas poderán ser casos teórico-prácticos.
Para acadar o aprobado deberá obter unha nota mínima de 4,5 puntos.
80
 
Assessment comments

Para aprobar a asignatura cumpre aprobar a proba de resposta mixta. 

Para acadar a Matrícula de honra cumpre ter unha nota derradeira de 10 puntos. Ademais serán tidos en conta outros méritos como: asistencia e participación en clase por medio de preguntas por parte del/a alumno/a e respostas a cuestions que a profesora plantexa.
Colaboración na coordinación da comunicación profesora-alumnos/as e actividades da aula como por exemplo a formación de grupos de traballo etc. Outros aspectos que demostren o seu grado de excelencia e destacado interese e coñecimento na materia.

Os/as alumnos/as que para rematar os seus estudos se acollan a convocatoria extraordinaria de Diciembre deberán cumplir los mesmos requisitos que para las convocatorias ordinarias. Igualmente para os alumnos de "2ª oportunidade". 

Os alumnos/as que acrediten ter "Matrícula a tempo parcial" deberán comunicalo á profesora ao inicio das clases da materia. Ditos alumnos/as deberán cumprir o programa teórico así como os traballos que a profesora lles asigne.

Os/as alumnos/as que non se presenten ao examen final serán calificados como non presentados (N.P.). Neste caso aos alumnos/as que houberan realizado os traballos de aula correspondentes a "Análise de fontes doocumentais" e "Solución de problemas", se lles conservará esta nota para futuras convocatorias.


Sources of information
Basic Simon M A (1992). Comportamiento y salud. Valencia: Promolibro
Buceta J M Bueno A M (1995). Intervención psicológica y salud: control del estrés y trastornos asociados. Madrid: Dikinson
Davidoff L L (1991). Introducción a la Psicología. Madrid: Mac Graw-Hill
Gradillas Regodón V Gradillas Gonzalez V (2006). La entrevista clínica. Barcelona: Ars Médica
Amigo I Fernandez C Perz M (1998). Manual de Psicología de la Salud. Madrid: Pirámide.
Labrador F J Cruzado J A Muñoz M (1997). Manual de técnicas de modificación y terapia de la conducta. Madrid: Piramide
Caballo V (1991). Manual de técnicas de terapia y modificación de conducta.. Madrid: SigloXXI
Vallejo Pareja M Ruiz Fernandez M A (1993). Manual práctico de Modificación de conducta I y II. Madrid: Fundación
Fernández Trespalacios J L (1997). Procesos básicos en Psicología general. Madrid: Sanz Torre
Simon M A (1993). Psicología de la Salud. Aplicaciones clínicas y estrategias de intervención. Madrid: Pirámide
Nieto Munuera J Abad Mateo MA Esteban A M Tejerina Arreal M (2004). Psicología para Ciencias de la Salud. Madrid: Mc Graw-Hill Interamericana

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Prácticum 1/750G02033
Prácticum 2/750G02034
Prácticum 3/750G02035

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.