Identifying Data 2015/16
Subject (*) Radiodiagnóstico e Radioprotección Code 750G02014
Study programme
Grao en Podoloxía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatoria 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Medicina
Coordinador
Miguens Vázquez, Xoán
E-mail
xoan.miguens.vazquez@udc.es
Lecturers
Miguens Vázquez, Xoán
E-mail
xoan.miguens.vazquez@udc.es
Web
General description Esta asignatura comprende el desarrollo de competencias que permitan al alumnado comprender y aplicar los conocimientos relacionados con el radiodiagnóstico y la radioprotección en Podología. Descriptores: Conocimiento de los diferentes sistemas que capaciten para el diagnóstico podolóxico. Conocimiento de la legislación, manipulación y radioprotección de las instalacions de radiodiagnóstico utilizadas en Podología

Study programme competencies
Code Study programme competences
A15 Coñecer os diferentes sistemas diagnósticos, as súass características e a súa interpretación, así como a manipulación das instalacións de radiodiagnóstico podolóxico e a radio protección*. Estrutura atómica da materia. Radioactividade. Interacción dos electróns e fotóns coa materia.
A16 Desenvolver a habilidade de realizar as actividades radiolóxicas propias da podoloxía. Equipos de raios X. Magnitudes e unidades de formación de imaxes. Detección de radiacións. Control de calidade e calibración das instalacións de radiodiagnóstico. Radiobioloxía e radioprotección. Lexislación. Coñecer outras técnicas de obtención de imaxes diagnósticas do pé. Técnicas radiolóxicas. Interpretación radiolóxica.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B15 Sensibilidade cara temas medioambientais.
B19 Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer os diferentes sistemas diagnósticos,as suas características e a sua interpretación, así como a manipulación das instalacions de radiodiagnóstico podolóxico. A15
B1
B4
B19
C1
C6
Describir a estructura atómica da materia, o concepto de radioactividade e a interacción dos electrons e fotons coa materia. A15
B1
C1
Realizar as actividades radiolóxicas propias da podoloxía, manexar equipos de raios X. A16
B2
B4
B19
Coñecer as técnicas de obtención de imáxenes diagnósticas do pe e as técnicas radiolóxicas e a sua interpretación radiolóxica A16
B1
B4
B19
C3
C8
Coñecer as magnitudes e unidades de formación de imáxenes, os métodos de detección de radiacións e os protocolos de control de calidade e calibración das instalacións de radiodiagnóstico. Lexislación A16
B1
B19
C6
Coñecer a radiobioloxía e a radioprotección. A16
B15
B19
Desenrolar a habilidade de realizar as actividades radiolóxicas propias da podoloxía A16
B3
B4
B19
C6

Contents
Topic Sub-topic
1.-FISICA DAS RADIACIONS 1-A: Estructura atómica: Estructura atómica. Núcleos atómicos e radioactividade. Ondas electromagnéticas

1-B: Interacción da radiación coa materia. Radiacións ionizantes: Concepto e clasificación. Os Raios X: naturaleza, producción. Absorción das radiacións ionizantes. Interacción dos fotons coa materia.

1-C: Magnitudes y Unidades radiológicas
2.-EQUIPOS DE RAIOS X 2-A: O tubo de Raios X

2-B: Dispositivos asociados ao tubo de raios X

2-C: Características da radiación producida polo tubo de raios X

2-D: Sistemas de imagen
3.-FUNDAMENTOS DE RADIODIAGNÓSTICO CONVENCIONAL 3-A: Xeometría da imaxe radiolóxica

3-B: Densidades radiolóxicas: referencias e unidades de medida

3-C: Bases físicas da radiografía

3-D: Técnicas y proyecciones radiológicas
4.-DETECCIÓN E MEDIDA DAS RADIACIONS 4-A: Fundamentos da detección das radiacións
4-B: Dosimetría das radiacións ionizantes
4-C: Control de calidade das instalacións de raios X
5.-RADIOBIOLOXÍA 5-A: Mecanismos de acción da radiación. Resposta celular
5-B: Resposta sistémica e orgánica total a radiación
5-C: Efectos da radiación
6.-PROTECCIÓN RADIOLÓXICA 6-A: Criterios xerais de protección radiolóxica
6-B: Protección radiolóxica operacional
6-C: Protección radiolóxica específica en radiodiagnóstico: aspectos xerais
6-D: Aspectos particulares da protección do paciente e do persoal de operación en distintas Unidades de radiodiagnóstico
6-E: Garantía de la calidad en instalaciones de radiodiagnóstico
7.-LEXISLACIÓN SOBRE INSTALACIONS DE RADIODIAGNÓSTICO 7-A: Aspectos xerais legales e administración
7-B: Aspectos legales e administrativos a nivel nacional. Xestión técnica e administrativa de instalacions e persoal. Directrices e normas de ámbito europeo.
8.-DIAGNÓSTICO POR IMAXE 8-A: Radioloxía: Radioloxía convencional. Tomografía computarizada. Radioloxía digital.
8-B: Ecografía. Doppler
8-C: Resonancia Magnética
8-D: Medicina Nuclear
8-E: Métodos de apoio en diagnóstico por imaxe
9.-INSTRUMENTACIÓN TERAPÉUTICA 9-A: Radioloxía intervencionista
9-B: Ultrasons
10.-RADIODIAGNÓSTICO EN PODOLOXÍA 10-A: Anatomía radiolóxica do pe e miembro inferior
10-B: Proxeccions básicas do pe e membro inferior
10-C: Outras proxeccions radiolóxicas do pe e membro inferior
10-D: Outras técnicas de imaxe en podoloxía

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech B1 21 42 63
Seminar B2 B3 B4 B15 10 20 30
Case study A15 A16 B19 7 14 21
Supervised projects C3 C6 C8 4 20 24
Oral presentation C1 2 8 10
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Seminar Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario.
Case study Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Oral presentation Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.

Personalized attention
Methodologies
Oral presentation
Supervised projects
Description
A atención personalizada realizarase mediante titorías personalizadas directas e virtuais a demanda, e previa cita, individuais e grupais.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech B1 Examen por escrito tipo test de resposta única 70
Oral presentation C1 O obxeto da presentación oral será a exposición en clase por todos os membros do grupo que realiza os traballos 5
Supervised projects C3 C6 C8 Realizados en grupos reducidos sobre un tema da asignatura recomendado polo profesor. 10
Seminar B2 B3 B4 B15 Os contidos impartidos nos seminarios serán obexto de valoración na proba escrita 10
Case study A15 A16 B19 Na proba escrita incluiranse varias preguntas relacionadas co estudo de casos prácticos 5
 
Assessment comments

Os aspectos e criterios que se terán en consideración ao evaluar as actividades que se farán entorno a dita metodoloxía son a asistencia, participación e compromiso individual e grupal, coherencia dos contidos abordados, coñecementos demostrados nos exames teóricos e prácticos e competencias referidas para esta asignatura. O sistema de calificacions se expresará mediante calificación numérica de acordo co establecido no art. 5 do Real Decreto 1125/2003 de 5 de septiembre (BOE 18 de septiembre), polo que se establece o sistema europeo de créditos e o sistema de calificacións nas titulacións universitarias de carácter oficial e validez en todo el territorio nacional.   Sistema de calificacións:
0-4.9=Suspenso
5-6.9=Aprobado
7-8.9=Notable
9-10=Sobresaiente
9-10 Matrícula de Honra (Graciable)


Sources of information
Basic Juan R Zaragoza (1992). Física e instrumentación médicas. Barcelona. Masson-Salvat
La Trobe University (). http://www.latrobe.edu.au/podiatry/Radiology/radiologyindex.html.
Universidad Autónoma de Barcelona (). http://www.radiologico.org/archivo/index.php.
Francisco J Cabrero Fraile (2004). Imagen radiológica: principios físicos e instrumentación. Barcelona. Masson
Kenneth L. Bontrager (2006). Proyecciones radiológicas con correlación anatómica. Madrid. Elsevier
Thomas H Berquist (2002). Radiología de pie y tobillo. Madrid. Marbán Libors S.L

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.