Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A23 |
Coñecer e aplicar os métodos físicos, eléctricos e manuais na terapéutica das distintas patoloxías do pé. Vendaxes funcionais. Terapia da dor e inflamación no pé. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B19 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer e aplicar as técnicas de valoración articular e muscular da extremidade inferior para o diagnóstico das afeccións podolóxicas. |
A23
|
|
|
Coñecer as bases de funcionamento e indicacións dos métodos físicos, eléctricos e manuais utilizados no tratamento das afeccións do pé. |
A23
|
|
|
Prescribir, administrar e aplicar os métodos físicos, eléctricos e manuais no tratamento das distintas patoloxías podolóxicas. |
A23
|
|
|
Coñecer e aplicar diferentes tipos de vendaxes no membro inferior |
A23
|
|
|
Coñecer o concepto de dor e inflamación. Coñecer os fundamentos terapéuticos do manexo do paciente con dor e/ou inflamación no pé. |
A23
|
|
|
Deseñar e aplicar un plan de tratamento con terapia física nas distintas afeccións podolóxicas. |
A23
|
|
|
Coñecer conceptos básicos de anatomía e fisioloxía útiles á hora de abordar a patoloxía do pé mediante tratamentos físicos |
A23
|
|
|
Coñecer e aplicar os métodos físicos, eléctricos e manuais na terapéutica das distintas patoloxías do pé. Vendaxes funcionais. Terapia da dor e inflamación no pé. |
A23
|
|
|
Aprender a aprender. |
|
B1
|
|
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
|
B3
|
|
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
|
B19
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
C7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Principios xerais, anatómicos, exploratorios e patoloxía do sistema nervioso |
|
Principios xerais anatómicos, exploratorios e patoloxía do sistema osteo-articular e muscular |
|
Fisioloxía e terapéutica da dor e a inflamación aplicados a terapia física |
|
Principios xerais de valoración muscular e articular |
|
Electroterapia: Fundamentos. Correntes de diferente frecuencia: Láser, infravermellos, onda curta, ultrasóns, magnetoterapia, radiación UV, microondas... |
|
Bases terapéuticas e xeneralidades de termoterapia, crioterapia e hidroterapia |
|
Estudo da marcha e diferentes métodos de valoración da pisada anómala e a súa aplicación e relación coas terapias físicas e a podoloxía física. |
|
Conceptos xerais de Cinesiterapia Activa e Pasiva. |
|
Vendaxes Funcionais e Kinesiotape. Outros tipos de vendaxes |
|
Outras técnicas terapéuticas e coadxuvantes no ámbito da podoloxía física: Aplicación do coláxeno, dos corticoides por vía parenteral, plasma rico en factores de crecemento... |
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Seminar |
A23 B1 B3 B19 C1 C7 |
11.5 |
25 |
36.5 |
Laboratory practice |
A23 B1 B3 B19 C7 |
18 |
15 |
33 |
Mixed objective/subjective test |
A23 B3 B19 |
2 |
10 |
12 |
Supervised projects |
A23 B3 C1 C7 |
0 |
20 |
20 |
Guest lecture / keynote speech |
A23 B1 B3 B19 C1 C7 |
14 |
25 |
39 |
Oral presentation |
A23 C1 |
2.5 |
6 |
8.5 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Seminar |
Realizaranse actividades en grupos. Valorarase a interacción e a participación do alumno nos mesmos |
Laboratory practice |
Realizaranse prácticas en grupos en relación cos temas abordados na sesión maxistral e os seminarios |
Mixed objective/subjective test |
Exame con preguntas (50-70) obxectivas. Cada pregunta terá 4-5 opcións, das cales soamente 1 será válida. Cada 3 preguntas falladas, restarase unha correcta. Para aprobar a materia é necesario que o alumno consiga polo menos o 50% de preguntas netas nesta proba, e que ademais a suma de todos os items da avaliación some polo menos 5 puntos de 10. |
Supervised projects |
Os alumnos distribuídos en grupos deberán de realizar unha serie de traballos a definir cando comece o curso |
Guest lecture / keynote speech |
Realizaranse exposicións de contenidos teórico-prácticos por parte do profesorado da materia, fomentándose a interación entre o docente e os alumnos. |
Oral presentation |
Os alumnos divididos en grupos deberán de realizar unha exposición oral do traballo realizado. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
O alumno poderá contactar co profesorado a través da plataforma virtual, a través do correo electrónico ou a través de calquera outro medio para resolver calquera dúbida que teñan. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Oral presentation |
A23 C1 |
Os alumnos deberán defender os seus traballos en público. |
5 |
Mixed objective/subjective test |
A23 B3 B19 |
Exame con preguntas (50-70) obxectivas. Cada pregunta terá 4-5 opcións, das cales soamente 1 será válida. Cada 3 preguntas falladas, restarase unha correcta. Para aprobar a materia é necesario que o alumno consiga polo menos o 50% de preguntas netas nesta proba, e que ademais a suma de todos os items da avaliación some polo menos 5 puntos de 10. |
80 |
Supervised projects |
A23 B3 C1 C7 |
Os alumnos deberán realizar traballos en grupo a definir ao longo do curso |
5 |
Laboratory practice |
A23 B1 B3 B19 C7 |
A asistencia a prácticas é obrigatoria. En caso de necesitar realizar algún cambio, será imprescindible que se realice un cambio con algún compañeiro. Haberá un exame de prácticas nunha data a determinar de común acordo entre os profesores e os alumnos. Para poder realizar o exame, é obrigatorio asistir á totalidade das prácticas. |
5 |
Seminar |
A23 B1 B3 B19 C1 C7 |
A asistencia aos seminarios non é obrigatoria. Avaliarase a asistencia, a participación e a realización de diferentes actividades. |
5 |
|
Assessment comments |
Para aprobar a materia é imprescindible aprobar tanto a parte práctica como a proba mixta. O alumno que non teña pendente mais de 12 créditos, de materias das que xa estuvese matriculado nalgún curso académico, ou de 18 créditos correspondentes as prácticas, ademais do TFG, para rematar os seus estudos poderá concorrer a unha oportunidade adiantada de avaliación, que se realizará antes da finalización das actividades académicas do 1º cuadrimestre, en aquelas datas que se establezcan no calendario académico aprobado polo Consello de Goberno. O alumno será evaluado mediante unha proba tipo test de contidos teórico-prácticos según o programa da asignatura. Aqueles alumnos con matrícula parcial, de mutuo acordo cos docentes da asignatura poderán acordar actividades para poder conciliar os estudos co seu desenrolo profesional de forma que non se vexan en desventaxa debido ao seu tipo de matricula. Aqueles alumnos que concorran a segundas e posteriores matrículas serán avaliados conforme a guía docente e os requerimentos docentes e académicos do curso correspondente, sendo responsabilidade do alumno antes de iniciar o curso reunirse cos profesores responsables da materia para establecer e clarificar aquelas dúbidas que puderan surxir no alumno. Recórdase que cada ano poden facerse modificacións nas asignaturas e os alumnos han de ser conscientes de este feito. O número de Matrículas de Honra establecerase en base o número de alumnos matriculados. As Matrículas de Honra concederanse as mellores cualificacións finais. En caso de empate farase unha proba obxectiva entre os alumnos candidatos. A cualificación NON PRESENTADO/A será obtida por aqueles alumnos que non acudan ó examen final nas datas establecidas pola Xunta do Centro. Oportunidade adiantada de avaliación: O alumnado que se encontre nos supostos recollidos na normativa de xestión académica da UDC dispoñerá desta opción para superar a materia mediante unha proba escrita de características similares á a recollida no proceso de avaliación que terá un peso do 100% da cualificación final
|
Sources of information |
Basic
|
Tixa, Serge (2006). Atlas de anatomía palpatoria. Barcelona: Masson
Aramburu de Vega, Cristina (1998). Electroterapia, termoterapia e hidroterapia. Madrid : Síntesis
Maya Martín, Julián (2010). Estimulación eléctrica transcutánea y neuromuscular . Barcelona : Elsevier
Kapandji, I. A. (2006-2010). Fisiología articular : esquemas comentados de mecánica humana. Madrid : Médica Panamericana
Kendall´s (2007). Músculos, pruebas funcionales, postura y dolor. Madrid : Marbán
José Luis Moreno de la Fuente (2006). Podología Física. Barcelona: Masson
Rueda Sánchez, Martín ( 2004). Podología: los desequilibrios del pie. Barcelona : Editorial Paidotribo
Clarkson, Hazel M. (2003). Proceso evaluativo musculoesquelético amplitud del movimiento articular y test manual de fuerza muscular. Barcelona : Paidotribo
J.R. Roces , Carmen Fernández y Col (). Vendajes funcionales. Barcelona: BDF |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Biomecánica do membro inferior/750G02013 | Patoloxía Podolóxica 1/750G02021 | Patoloxía Podolóxica 2/750G02022 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|