Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A24 |
Coñecer, diagnosticar e tratar as dermatopatías e queratopatías, o tratamento dos helomas e das súas causas. Onicoloxía, patoloxía e tratamento conservador do aparato ungueal. |
A26 |
Coñecer e utilizar as técnicas e tratamentos quiropodolóxicos e de administración de fármacos. |
A27 |
Coñecer e empregar o instrumental en cirurxía e quiropodoloxía, os métodos de esterilización e a toma de mostras para cultivos. |
A29 |
Coñecer e aplicar probas complementarias en quiropodoloxía. Estudo e valoración do paciente candidato a tratamentos quiropodolóxicos. Protocolos diagnósticos e catalogación do risco quirúrxico. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B16 |
Capacidade de organización e planificación do tempo e o traballo. |
B19 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Conocer, diagnosticar y tratar las dermatopatías y queratopatías, el tratamiento de los helomas y de sus causas |
A24 A26
|
B1 B3 B16 B19
|
C1 C3 C6
|
Coñecer e realizar o tratamento dos helomas e das súas causas |
A24
|
B1 B3
|
C1 C3 C6
|
Conocer la onicología, patología y tratamiento conservador del aparato ungueal |
A24
|
B1 B3 B16 B19
|
C1 C3 C6
|
Concer y emplear el instrumental de cirugía y quiropología, los métodos de esterilización y la toma de muestras para cultivos. |
A27
|
B1 B3 B16 B19
|
C1 C3 C6
|
Conocer, aplicar e interpretar pruebas complementarias en quiropodología. Emitir un diagnóstico e pronóstico. Deseñar o plan de intervención integral ou tratamento podolóxico |
A29
|
B1 B3 B16 B19
|
C1 C3 C6
|
Valorar al paciente candidato a tratamientos quiropodológicos. |
A29
|
B1 B3 B16 B19
|
C1 C3 C6
|
Coñecer e utilizar as técnicas e tratamentos quiropodolóxicos e de administración de fármacos. |
A26
|
B1 B3 B16 B19
|
C1 C3 C6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
UNIDADE DIDACTICA 1 |
Introdución á materia.
- Partes de que consta a materia
· Módulo teórico
· Módulo práctico
- Avaliación
- Bibliografía recomendada |
UNIDADE DIDÁCTICA 2 |
Tema 1: Identificación de lesións e alteracións da pel, patróns de distribución, diagnóstico, valoración e exploración. Dermatopatías máis habituais en Podoloxía. Queratodermia palmo plantar. Psoriasis. Dermatomicosis. Etioloxía; Clínica ; Tratamento. |
UNIDADE DIDÁCTICA 3 |
Tema 2: Proceso de queratinización. Concepto de queratopatía. Localización. Clasificación e definición de queratopatías conxénitas e adquiridas.
Tema 3: Hiperqueratose: Concepto. Evolución. Localización e tratamento.
Tema 4: Prevención de risco biolóxico e actuación en caso de accidente no servizo de Quiropodoloxía. Probas diagnósticas en quiropodoloxía. Técnicas de tratamento quiropodolóxico e de administración de fármacos.
Tema 5: Técnicas de deslaminación e enucleación en Quiropodoloxía. Concepto de Tiloma. Características. Localización. Tratamento. |
UNIDADE DIDÁCTICA 4 |
Tema 6: Concepto de Heloma. Causas. Características. Evolución. Localización.
Tema 7: Tipos de Helomas. Tratamentos. Terapia avanzada. |
UNIDADE DIDÁCTICA 5 |
Tema 8: Onicoloxía. Concepto. Recordo anatomo-fisiolóxico da uña.
Tema 9: Tipos de lámina ungueal. Características. Técnica ergonómica de corte e fresado da lámina ungueal. Profilaxis. Alteracións morfolóxicas da lámina ungueal e tratamento. |
UNIDADE DIDÁCTICA 6 |
Tema 10: Concepto de onicopatía.
Clasificación de onicopatías: Conxénitas e adquiridas.
Tema 11: Concepto, características e tratamento da Anoniquia; Macroniquia; Microniquia; Polioniquia;Coiloniquia; Onicomadese; Onicolise; Onicoxe; Paquioniquia; Hapaloniquia
Tema 12: Definición, clínica e tratamento da: Onicocriptose, Onicogrifose e Hematoma Subungueal.
Tema 13: Técnicas de reeducación ungueal. Concepto. Clasificación. Metodoloxía de aplicación.
Tema 14: Definición, clínica e tratamento da Onicomicose. |
UNIDADE DIDÁCTICA 7 |
Tema 15: Alteracións ungueais debidas a infeccións, alteracións sistémicas e metabólicas. |
UNIDADE DIDÁCTICA 8 |
Tema 16: Dermatopatias tumorales.Clasificación. Concepto. |
UNIDADE DIDÁCTICA 9 |
Tema 17: Papiloma vírico. Etioloxía. Clasificación. Clínica. Tratamientos. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A24 A26 |
14 |
28 |
42 |
Laboratory practice |
A24 A26 A27 A29 B16 B19 |
18 |
27 |
45 |
Seminar |
A24 A27 A29 B3 B16 C1 |
12 |
12 |
24 |
Supervised projects |
A24 A26 A29 B1 B3 B16 C1 C3 C6 |
0 |
19 |
19 |
Mixed objective/subjective test |
A24 A26 A27 A29 C1 |
2 |
16 |
18 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
As sesións maxistrais consisten en clases expositivas-participativas dos contidos básicos da materia, con apoio de imaxes, gráficos, esquemas, etc. As sesións maxistrais centraranse nos contidos principais do temario. |
Laboratory practice |
A asistencia á totalidade das prácticas é obrigatoria e ás mesmas o alumno deberá ir provisto de bata branca, lentes de protección e tesoiras multiusos.
Nas prácticas, o alumno debe ser capaz de alcanzar os seguintes obxectivos:
- Aplicar as recomendacións universais de prevención de risco biolóxico.
- Realizar probas diagnósticas e identificar patoloxías quiropodológicas.
- Aprender e aplicar técnicas de deslaminación e enucleación de queratopatías e adestrarse nestas técnicas mediante prácticas manuais, para adquirir destreza e hábito quiropodológico.
- Confeccionar almohadillas e proteccións.
- Adquirir os coñecementos para a aplicación de tratamentos e técnicas de corrección e reeducación da lámina ungueal.
- Confeccionar uñas de resina con fin terapéutico e/ou estético.
- Realizar técnicas e aplicar protocolos de actuación quiropodológica.
- Aplicar a historia clínica.
- Realizar técnicas de exploración, diagnóstico e tratamento quiropodológico.
- Coñecer e aplicar técnicas de tratamento en patoloxía dérmica.
- Identificar e tratar queratopatías e helomas, alteracións da lámina ungueal, dermatopatías e papilomas.
- Aplicar técnicas de administración de fármacos.
Ao finalizar todas as prácticas o alumno deberá entregar unha memoria de prácticas no prazo fixado ao comezo da materia. |
Seminar |
Nos seminarios abordaranse temas específicos das unidades didácticas do temario da materia, sobre os cales se desenvolverán actividades en grupo. |
Supervised projects |
Realizarase un traballo en grupo dun tema relacionado coa materia cuxos requisitos e prazo de entrega comunicaranse ao comezo da docencia da materia. |
Mixed objective/subjective test |
Exame de preguntas (test e preguntas curtas) relacionadas cos contidos da materia tanto en sesións maxistrais como en seminarios e prácticas de laboratorio. O día do exame facilitarase información sobre a puntuación das preguntas. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Guest lecture / keynote speech |
|
Description |
A atención personalizada desenvolverase de forma programada nos horarios do profesor de atención ao alumno de forma virtual por correo electrónico. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A24 A26 A29 B1 B3 B16 C1 C3 C6 |
Avaliarase o contido, metodoloxía e bibliografía consultada do traballo realizado. |
10 |
Seminar |
A24 A27 A29 B3 B16 C1 |
A avaliación dos seminarios avaliarase en función da presencialidade e a participación do alumno nas actividades a realizar nos mesmos. |
8 |
Mixed objective/subjective test |
A24 A26 A27 A29 C1 |
Exame de preguntas (test e preguntas curtas) relacionadas cos contidos da materia tanto en sesións maxistrais como en seminarios e prácticas de laboratorio. O día do exame facilitarase información sobre a puntuación das preguntas.
Para superar a proba mixta será necesario obter o 50% de preguntas correctas do test así como coa superación do 50% das preguntas curtas. |
70 |
Laboratory practice |
A24 A26 A27 A29 B16 B19 |
A asistencia ás prácticas de laboratorio é obrigatoria na súa totalidade para superar a materia. A avaliación das prácticas realizarase a través da avaliación continuada dos coñecementos, habilidades e destrezas demostrados nas prácticas e a elaboración e entrega dunha memoria final de prácticas. |
12 |
|
Assessment comments |
Para superar a materia é necesario asistir e superar a totalidade das prácticas de laboratorio e superar a proba mixta (co 50% de preguntas correctas do test así como coa superación do 50% das preguntas curtas). Así como obter unha media de 5 na cualificación total da materia incluíndo proba mixta, prácticas de laboratorio, seminarios e traballos tutelados. Convocatorias de segunda e posteriores matrículas: Para aqueles alumnos/as que cursen a materia e realicen as prácticas obrigatorias de forma completa coa cualificación de apto, deben de ter en conta que poden volver cursar toda a materia novamente ou presentarse só ao exame teórico final, tendo en conta que a cualificación do exame teórico fará media coas cualificacións das prácticas de laboratorio, seminarios, traballos tutelados do curso académico no que cursase as prácticas de laboratorio segundo as porcentaxes do devandito curso. Alumnado en matrícula parcial: O alumnado en matrícula parcial debe de comunicalo obrigatoriamente ao profesor responsable da materia ao comezo do curso. Para este alumnado é obrigatorio ao 100% a realización da práctica clínicas. A cualificación dos seminarios e traballos tutelados pode obterse mediante a realización de traballos dirixidos que o alumno/a realizará de forma individual e autónoma. Convocatorias da oportunidade adiantada de avaliación: Para aqueles alumnos/as que solicitasen a oportunidade adiantada de avaliación, cumpran cos requisitos e concédaselle poderán presentarse ao exame teórico final cuxa cualificación suporá o 100% da cualificación da materia. A cualificación de non presentado: outorgarase a aqueles alumnos que non se presentan ao exame. As condicións para a obtención dunha matricula de honra son que o alumno obteña un 90% da cualificación da materia, sexa a mellor cualificación da clase na oportunidade avaliada e a súa a súa evolución curricular fose significativa.
|
Sources of information |
Basic
|
(). . |
- HILL, MARCIA J.: Trastornos cutáneos.. Mosby/Doyma (98?)
- UMBERT, P. Y SÁNCHEZ-REGOÑA., M. :Manual de dermatología práctica. J.R. Prous Editores (1995)
- MIX, GODFREY: Podología. Cuidados del pié.. Paraninfo/Thomson Learning.(2001)
- Martínez Nova. Podología, Atlas de cirugía ungueal. Ed. Panamericana. Madrid, 2006.
- Viadé Juliá J. Pie diabético: guía práctica para la prevención, evaluación y tratamiento. Ed. Panamericana.
- Aragón/Lázaro. Atlas del manejo práctico del pie diabético. Masson 2004;
- Zalacain A, Ogalla JM, Garcia-palos. Atlas y sinopsis de enfermedades cutaneas del pie. Edikamed: 2008.
- Nuñez Samper M, Llanos Alcázar. Biomecanica, Medicina y Cirugía del Pie. Masson: Barcelona, 2000.
- Gómez Ortiz Santiago, Gómez Facundo Santiago. Guía farmacológica de utilización en podología. Nexus medica editores: 2010
- Comisión de Formación del Consejo General de Colegios Oficiales de Podólogos. Guia Práctica de protocolos quirúrgicos en Podología. Consejo General de Colegios Oficiales de Podólogos: 2009
- Nuñez Samper M, Llanos Alcázar. Habilidades clínicas para el tratamiento del pie. Elsevier 2007;
- Turner, W.A., Merriman, L.M.Técnicas Quirúrgicas en Cirugía del Pie. Masson, Barcelona 2001.
- Baran,R et al. Onicología. Biología y alteraciones de la unidad ungueal. Ed. Aula Médica.Madrid. 2006
- Conejo- Mir, et .al. Manual de dermatología. Ed. Aula médica. 2010. Madrid.
- Zalacain. A, Ogalkla J.M, Garcia Patos.V. Atlas y sinopsis de enfermedades cutáneas del pie. Ed.Edika Med. 2008. Barcelona.
|
Complementary
|
|
? ROMO SANZ, Mª ISABEL: Tratamiento progresivo de las heridas en medio ambiente húmedo. Gráficas Cervantes S.A. (1999)
? CORDERO, CABREROS, ALLEVATO Y DOMOTTI: Manifestaciones
cutáneas de las enfermedades sistémicas. Panamericana (1997)
? FORBES, JACKSON, HARCOURT, BRACE: Atlas de Medicina Interna. 2ª
Edición.(1997).
? GOLDCHER, A.: Podología. Masson S.A.(1992).
? FITZPATRICK, JOHNSON, WOLFF, POLONA: Atlas de Dermatología
Clínica. 3ª edición. Sursmond (1997)
? KLEIN, A.R. (ED.): Enfermería de Urgencias. 4ª Edición. Vol. I, II y IV.
McGraw-Hill/Interamericana (1996)
? GOLDCHER, A.: Podología.. Masson S.A. (1992)
REVISTAS CIENTIFICAS RECOMENDADAS.
- Revista Española de Podología.
- El Peu.
- Revista Internacional de Ciencias Podológicas
- Podología Clínica.
- British Journal of Podiatrie Medicine, Surgery.
- The Chiropodest. The Journal of British Podiatric Medicine.
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Anatomía específica do membro inferior/750G02002 | Quiropodoloxía 1/750G02027 | Técnicas e procedementos en prevención da infección/750G02032 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Dermatoloxía/750G02026 | Cirugía Podolóxica 1/750G02029 | Pe de risco/750G02031 | Prácticum 1/750G02033 | Prácticum 2/750G02034 | Prácticum 3/750G02035 |
|
Other comments |
IMPORTANTE PRÁCTICAS DE LABORATORIO Para as prácticas de laboratorio é un requisito imprescindible para a súa realización acudir ás mesmas provistos de bata branca, lentes de protección, máscara, bolígrafo e tesoiras multiusos. Na primeira clase do curso, estableceranse os grupos de prácticas para configurar o cronograma e a relación de materiais necesarios para as prácticas de laboratorio, polo que é básico asistir a esa primeira clase da materia. |
|