Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Asesorar ás PYMES no campo sociolaboral. |
A3 |
Identificar os distintos tipos de empresas e sociedades incluídas as de economía social e os seus rexímenes xurídicos. |
A4 |
Capacitar para xestionar os tributos relacionados co ámbito empresarial. |
A5 |
Coñecer as obrigas das empresas en materia de Seguridade Social e os trámites pertinentes ante as entidades xestoras e colaboradoras. |
A10 |
Seleccionar as opcións estratéxicas de Recursos Humanos máis acomodadas á contorna multidisciplinar da empresa. |
A11 |
Elaborar planes de Recursos Humanos, coherentes co obxectivo a acadar. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións (e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan) a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B9 |
Desenvolver a capacidade de organización, planificación e toma de decisións. |
B10 |
Adquirir os coñecementos necesarios nos campos laboral, tributario e de Seguridade Social para prestar servizos de asesoría socio-laboral. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Adquirir las habilidades necesarias para poner en marcha una pequeña empresa o la incorporación al mercado de laboral como trabajador autónomo. Conocer de forma integrada la realidad de la problemática de la creación de una empresa. Conocer y aplicar los principios de formación básica en la etapa de iniciación de un proxeto empresarial. Vivencia-lo esfuerzo del proceso de reflexión que supone la puesta en marcha de un proyecto empresarial. Desarrollar en el alumno el nivel de autonomía y competencia necesario para la creación de empresas y el autoempleo. Introducir al alumno en el análisis e interpretación de la bibliografía en torno al campo de la creación de empresas. Estimular el interés del alumno en la búsqueda de fuentes de información primarias y secundarias, así como lo manejo de la documentación necesaria para la elaboración del plan de empresa y su presentación. Analizar el proceso de aprendizaje en la adquisición de habilidades necesarias para el funcionamiento exitoso de una empresa. Saber definir obxetivos, meios, estrategias idóneas para el tipo de empresa que se proyecta creare su entorno. Experimentar y superar las dificultades que supone elaborar el plan de empresa de un proyecto empresarial y adquirir la capacidad de esfuerzo y reflexión necesarios. Adquirir habilidades para trabajar en grupo y hacer exposiciones públicas de los trabajos realizados. Valorar socialmente la iniciativa emprendedora y reconocimiento de la importante labor social. Valorar y entede-lo trabajo de los compñeiros en la facilitación del aprendizaje. Integración del alumnos en el trabajo grupal. Saber aplicar las diferentes técnicas de observación de la realidad para detectar ideas de empresa. Conocer y saber aplicar las diferentes herramientas de análisis de mercados. Conocer y aplicar las técnicas del análisis DAFO. Conocer-lanas diferntes estrategias posibels para una pequeña empresa. Saber definir las variables del márketing y aplicar las al caso de una pequeña empresa o de una empresa de servicios del campo laboral. Conocer las diferencias entre unas formas jurídicas y otras, en cuanto a responsabilidad, requisitos, funcionamiento, toma de dicisións, etc. Conocer la ficalidade a la que se va a ver sometida la empresa en su funcionamiento, tanto la imposición directa cómo indirecta. Adquirir competencias y habilidades que permitan encontrar ayudas oficiales a las que se poda acoger un determinado proyecto empresarial.Adquirir las habilidades necesarias para poner en marcha una pequeña empresa o la incorporación al mercado de laboral como trabajador autónomo. Conocer de forma integrada la realidad de la problemática de la creación de una empresa. Conocer y aplicar los principios de formación básica en la etapa de iniciación de un proxeto empresarial. Vivencia-lo esfuerzo del proceso de reflexión que supone la puesta en marcha de un proyecto empresarial. Desarrollar en el alumno el nivel de autonomía y competencia necesario para la creación de empresas y el autoempleo. Introducir al alumno en el análisis e interpretación de la bibliografía en torno al campo de la creación de empresas. Estimular el interés del alumno en la búsqueda de fuentes de información primarias y secundarias, así como lo manejo de la documentación necesaria para la elaboración del plan de empresa y su presentación. Analizar el proceso de aprendizaje en la adquisición de habilidades necesarias para el funcionamiento exitoso de una empresa. Saber definir obxetivos, meios, estrategias idóneas para el tipo de empresa que se proyecta creare su entorno. Experimentar y superar las dificultades que supone elaborar el plan de empresa de un proyecto empresarial y adquirir la capacidad de esfuerzo y reflexión necesarios. |
AJ1 AJ3 AJ4 AJ5 AJ10 AJ11
|
BJ2 BJ3 BJ4 BJ9 BJ10
|
CC4 CC5
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. A creación de empresas e a iniciativa emprendedora.
|
1. Introdución: o emprendemento e o valor social da creación de empresas
2. Os elementos esenciais no proceso de creación de empresas
2.1 A idea de empresa e manantiais para obtela. A validación da idea. O modelo de negocio (canvas).
2.2. O emprendedor: características do emprendedor e consecuencias da decisión de emprender
2.3 O plan de empresa: que é, para que e como se elabora.
3. Aspectos legais da creación de empresas. |
Tema 2. O plan de empresa. |
Subtema 2. A elaboración do plan de empresa
1. Introdución
2. O estudo de mercado
2.1 Obxetivos e fases da elaboración
2.2 A contorna e a creación de empresas
3. A análise DAFO
4. A mercadotecnia
4.1 O produto/servizo
4.2 O prezo
4.3 A distribución
4.4 A comunicación
5. A segmentación e a estratexia
6.A previsión de vendas
Subtema 3. A viabilidade do proxecto empresarial
1. Introdución á análise económica-financeira dun proxecto empresarial
2. A análise financeira
2.1 O balance
2.2 Técnicas de análises
3. A análise económica
3.1 A conta de resultados (PeG)
3.2 Técnicas de análises |
Tema 3. Guía para a elaboración do plan de empresa |
Guía para a elaboración do plan de empresa
1. Introdución
2. O estudo de mercado
3. O plan comercial
4. O plan de organización e de recursos humanos
5. Os aspectos legais
6. A análise económica-financeira
7. Conclusións
8. Anexos. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Workshop |
A1 B4 B9 B10 C5 |
6 |
6 |
12 |
Objective test |
A1 A10 A11 B2 B9 B10 C5 |
2 |
0 |
2 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A10 B9 B10 C5 |
12 |
13 |
25 |
Simulation |
A3 A4 A5 A10 A11 B2 B3 C4 C5 |
20 |
0 |
20 |
Supervised projects |
A3 B4 B10 C4 C5 |
0 |
15 |
15 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Workshop |
Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Realizaranse prácticas de aula dos contidos da materia. Dentro dos métodos existentes para facer prácticas dos contidos teóricos estudados utilizaremos o de probas de ensaio ou resposta libre coa posibilidade de ser complementados con probas de tipo test. A aplicación deste método implica a formulación dunha ou varias cuestións, que el alumno deberá desenvolver. O profesor utilizará como principios do procedimento de corrección:
- A precisión na resposta.
- A utilización de representacións gráficas como medio de expresión dos razonamentos.
- A identificación dos conceptos e relacións relevantes.
- Xerarquizar a súa importancia. |
Objective test |
Proba escritura utilizada para la avaliación del aprendizaxe, cuxo trazo distintivo es la posibilidade de determinar si las respostas dadas son o no correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. ES de aplicación tanto para la avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír cun só tipo dalgunha destas preguntas. Nas datas aprobadas en Xunta de Centro levará a cabo unha proba obxectiva na que o alumno terá que responder as preguntas dun cuestionario teórico-práctico (test de resposta pechada con catro alternativas, soio unha certa, e os erros restarán ¼ do valor dun acerto) ou preguntas de resposta aberta (breve explicación, resumo, representación e interpretación de gráficas, resolución de problemas, etc.) ou de ambos os tipos. |
Guest lecture / keynote speech |
É a información ou desenvolvemento de contidos que incide sobre o nivel de coñecementos do alumno e que serven de punto de partida para a consolidación das aprendizaxes.
A lección maxistral consiste na exposición oral e sistematizada por parte do profesor, có fin de transmitir certos coñecementos ao alumno. É un recurso didáctico que permite ao profesor transmitir con precisión os conceptos mais importantes da materia, e debera polo xeral, reflectir coñecementos que lles sería difícil de atopar aos alumnos por outros meios.
A lección maxistral servirá fundamentalmente para transmiti-los contidos do programa dunha forma sistematizada e respetando unha orde expositiva que teña en conta os aspectos seguintes:
- Exposición dun marco global inicial que permita centra-lo tema.
- Análise dos aspectos principais que integran o tema.
- Síntese integradora do exposto.
- Fixación breve e sinóptica do tema.
|
Simulation |
Consiste na representación dun fenómeno de natureza física, técnica ou psicolóxica, que permite unha análise máis sinxela, económica ou inocua que si se levara a cabo sobre o orixinal ou na realidade. Ponse ao suxeito ante unhas condicións hipotéticas nas cales se proba o seu comportamento ante situacións concretas, os seus coñecementos, a súa capacidade de analizar alternativas e as súas consecuencias. Baséase, por tanto, na configuración de situacións similares ás que se producen nun contexto real, coa finalidade de utilizalas como experiencias de aprendizaxe ou como procedemento para a avaliación.
En concreto a simulación farese en tres fase:
1ª. Diseño do modelo de negocio (CANVAS)
2ª Elaboración dun plan de empresa abreviado sen análise economica-financeira
3ª Estudo de viabilidade do proxecto que se analiza co plan de empresa |
Supervised projects |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.A realización en grupo dos traballos tutelados consistirá na profundización de algúns dos temas propostos polo profesor nos contidos da asignatura ou que garde algunha afinidade con eles.
|
Personalized attention |
Methodologies
|
Simulation |
Supervised projects |
Workshop |
|
Description |
Para un mellor rendimento na aprendizaxe e realización de traballos tutelados é importante consultar co profesor os avances que se vaian realizando progresivamente para ofrecer as orientacións necesarias en cada caso e así asegurar a calidade do proceso de ensinanza-aprendizaxe. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Simulation |
A3 A4 A5 A10 A11 B2 B3 C4 C5 |
A simulación farese por medio de un xogo de simulación emprendedora por grupos e en tres fase. Cada unha das producións de estas fases valerá 15 puntos que se concederán en atención á calidade do traballo presentado e sempre que se respeten as datas de entrega do cronograma da asignatura. Estas fases son :
1ª. Diseño do modelo de negocio (CANVAS)
2ª Elaboración dun plan de empresa abreviado sen análise economica-financeira
3ª Estudo de viabilidade do proxecto que se analiza co plan de empresa |
45 |
Supervised projects |
A3 B4 B10 C4 C5 |
Se poderá realizar un traballo individual ou en grupo dun tema relacionado cos contidos da asignatura que, a proposta dos alumnos, o profesor deberá autorizar. Os puntos se otorgarán en función da calidade do traballo, bibliografía utilizada, forma elaboralo (grupo/individual) e e a data de presentación, de forma que canto antes se entregue e menos membros integren o grupo maior puntuación acadará.
|
10 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A10 B9 B10 C5 |
A asistencia será necesaria pero non suficiente para outer puntos neste apartado. Se valorará a participación activa e a aptitude responsable do alumno pola asignatura, a súa aprendizaxe autónoma e a súa contribución ao aprendizaxe dos restantes membros do grupo (aprendizaxe colaborativa). |
10 |
Objective test |
A1 A10 A11 B2 B9 B10 C5 |
Se realizará unha proba na fecha establecida pola Xunta de Facultade. A proba será un cuestionario de preguntas tipo test.
O test será de resposta pechada con catro alternativas, soio unha certa, e os erros restarán ¼ do valor dun acerto.
|
35 |
|
Assessment comments |
SISTEMA DE EVALUACIÓN CONTINUA: La calificación de APTO se alcanzará con 50 puntos. En los trabajos tutelados que tendrán que ser de la autoría original de los miembros del grupo, sin cometer plagio, y menos ainda "copiar y pegar" de otros trabajos o textos, se valorará: contenido (calidad del trabajo; aspectos formales (justificación, metodología, objetivos, desarollo, citas en él texto, notas a pie de página, citas de fuentes de cuadros y fotografías, conclusiones, bibliografía utilizada, presentación, adelanto de la entrega y nº de participantes en el grupo. Se harán talleres a lo largo del curso en los que se incluirá, a modo de juego de simulación emprendedora, la puesta en marcha de un proyecto empresarial para lo cual se hará el diseño empresarial y se elaborará un plan de empresa con el correspondiente análisis de la viabilidad. Se deberán entregar, en la fecha límite que figurará en el cronograma de las actividades, las siguientes producciones: 1º. La idea y el diseño empresarial (modelo de negocio, Canvas) 2º. La elaboración del plan de empresa 3º. El estudio de viabilidad Por medio de estos talleres iréis dandolle forma a vuestra idea inicial para converterla en un proyecto que suponga una oportunidad para acceder al mercado laboral como emprendedores. Este proceso requiere la implicación de todo los miembros del grupo y la sua coordinación ya que trala sesión presencial el trabajo se puede continuar hasta la fecha de entrega como una actividad grupal del taller en el que se esté trabajando. El proceso de enseñanza-aprendizaje que supone la utilización de esta motodoloxia de aprendizaje implica que el tiempo de las sesión presencialis se utilizará fundamentalmente para aplicar el conocimiento, con las orientaciones del profesor, de los conceptos contenidos nos temas que el alumno deberá haber trabajado con anterioridad las sesiones presenciales. Este sistema consiste en %u201Cdarlle a vuelta a la clase%u201D (flip the classroom) al hacer los talleres en la clase en lugar de hacerlos en la casa. Por otra parte la simulación consiste en la representación de un fenómeno de naturaleza técnica y relativa a la competencia emprendedora aue permite una analise más sencilla, económica e inocua que sí se había llevado a cabo en la realidad. Se ponen al alumno ante unas condicions hipotéticas en las cuales se prueba su comportamiento ante situación concretas, sus conocimientos, su capacidad de analizar alternativas y sus consecuencias. Básase, por tanto, en la configuración de situacione similares a las que se producen en un contexto real, con la finalidad de utilizarlas como experiencias de aprendizaje al tiempo que se emplearán en la evaluación del alumno. En nuestro caso constituye ademáis un ejercicio completo e integrador, tanto por la diversidad de los aspecto que aborda como del número de variables que se manejan al plantear una inicativa emprendedora. Los alumnos, integrantes de cada uno de los grupos de trabajo, tendrán tamen el reto de asumir un determinado rol dentro del grupo con el que, en función de las sus competencias y conocimientos sobre determinados aspectos del trabajo a desarrollar, cada uno optimice sus habelencias individualis poñendoas al servicio del grupo para alcanzar los obxetivos propuestos. Entre las habelencias que se podrán desarrollar se pueden desacar: - Liderazgo - Aprendizaje autónomo - Capacidad de análisis - Toma de decisiones - Trabajo en equipo - Capacidad de comunicación. El proceso de enseñanza-aprendizaje llevará una secuencia temporal que se ofrece en el cronograma de actividades al comenzar el curso.
SISTEMA DE EVALUACIÓN FINAL (alternativo al sistema de evaluación continua): Para atender las necesidades especiales de los estudiantes con dedicación a tiempo parcial uo de modalidades específicas de aprendizaje y apoyo a diversidadede se ofrece un sistema de evaluación final, a lo que podrán acogerse todos los alumnos que el dexesen. Asi incluso, sí por necesidades especiales el alumno necesitara alguna especificidad en las metodoloxias para su evaluación deberá indicarlo al profesor quien le dará una alternativa adaptada sus circunstancias particulares. El sistema de evaluación final consistirá en una prueba en la cierra establecida por la Xunta de Facultad con la que el alumno obtendrá lo su calificación en la asignatura. La prueba será un cuestionario de preguntas tipo test o preguntas abiertas o ambas. El test será de respuesta cerrada con cuatro alternativas, soio una cierta, y los errores restarán ¼ del valor de un acierto. Las preguntas de respuesta abierta podrán ser una breve explicación, un resumen, una representación e interpretación de gráficas, la resolución de problemas, etc La calificación de APTO se alcanzará con 50 puntos. En el caso de evaluación final, si no se realizar la prueba obxetiva, la calificación en esa convocatoria será NO PRESENTADO.
|
Sources of information |
Basic
|
EQUIPO DE ECONOMISTAS DVE (1.991). Cómo crear su propia empresa. Editorial De Vecchi, S.A. Barcelona
LUDEVID, M. Y OTRO (1994). Como crear su propia empresa. Editorial Marcombo, Madrid
BAYÓN, Mº I. Y OTROS (1.986). Cómo crear una empresa. Editorial CEOE-CEPYME. Madrid
GIL ESTALLO, Mª A. Y OTRO (1993). Cómo crear y hacer funcionar una empresa. Editorial ESIC. Madrid
ALONSO JULIÁN, JOSÉ Mª (2000). Creación y gestión de la propia empresa. Editorial Santillana. Madrid
HALLORAN, JAMES W (2000). Curso McGraw-Hill de creación de empresa. Editorial McGraw-Hill. Madrid
SOCIEDAD PARA LA PROMOCIÓN Y RECONVERSIÓN INDUSTRIAL, S.A (1986). Diez pasos para crear una empresa. Editorial el autor, Bilbao
AGULLÓ LEAL, FERNANDO L. (2011). Economía y empresa. Iniciativa emprendedora. http://fagullo.info
ASENSIO DEL ARCO, EVA Y OTRO (2009). Empresa e iniciativa emprendedora. Editorial Paraninfo. Madrid
PENALONGA, ANXO (2010). Empresa e iniciativa emprendedora. Editorial Santillana.Madrid
SALINAS SÁNCHEZ, JOSÉ MANUEL (2009). Empresa e iniciativa emprendedora. Editorial McGraw-Hill. Madrid
CÁMARA OFICIAL DE COMERCIO E INDUSTRIA DE MADRID (2000). Guía para la creación de empresas.. Editorial Cámara de Comercio e Industria de Madrid. Madrid
BERMEJO, MANUEL Y OTROS (1996). La creación de la empresa propia. Consejos prácticos para su puesta en marcha con éxito. Editorial McGraw-Hill. Madrid
ALMOGUERA, JOSÉ ANTONIO Y OTRO (2000). Manual práctico de creación de empresas. Editorial SA de Promociones y Ediciones. Madrid
SOUFI GÓMEZ, S. (1.997). Manual práctico de creación de empresas. Editorial Cinco Días. Madrid
BELMONTE SÁNCHEZ, INMACULADA Y OTRO (1998). Proyecto empresarial. Editorial Editex, SA, Madrid |
|
Complementary
|
|
La bibliografía complementaria para preparar cada uno de los subtemas de esta asignatura se facilitan con los contenidos que se pueden descargar en la web http://fagullo.info |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Para cursa-la asignatura non é imprescindible ter coñecementos previos sobre temas económicos. Pero é unha asignatura de moito proveito cando o alumno ten unha idea de por en marcha un proxecto empresarial como vía para de acceso ao mercado laboral.Tamén serve para asesorar a outros na posta en marcha unha empresa e comprender-lo proceso de elaboración do plan de empresa e experimenta-lo traballo de reflexión que conleva.
|
|