Identifying Data 2015/16
Subject (*) Dereito Administrativo Code 760G01028
Study programme
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Ferrol)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Obligatoria 6
Language
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Dereito Público Especial
Coordinador
Santos Pita, Manuela del Pilar
E-mail
m.p.santos@udc.es
Lecturers
Santos Pita, Manuela del Pilar
E-mail
m.p.santos@udc.es
Web
General description A materia retende un acercamento do estudante a realidade xurídica administrativa a través do coñecemento da organuiszación da Administración pública en España, así como o réxime xurídico das administraciones públicas e o procedemento administrativo común. Se considera fundamental para acadar os obxetivos o manexo das fontes do ordenamento xurídico-administrativo e a práctica na análise xurisprudencial, así como a lectura de diversos documentos de carácter administrativo.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A30 Representación técnica no ámbito administrativo e procesual e defensa ante os tribunais.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
B1 Resolución de problemas.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B5 Toma de decisións.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Habilidades nas relacións interpersoais.
B8 Razoamento crítico.
B9 Traballo en equipos.
B10 Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade.
B12 Motivación para a calidade.
B13 Adaptación a novas situacións.
B14 Aprendizaxe autónomo.
B15 Creatividade.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
A13
A30
A31
A13
A30
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B12
B13
B14
B15
C3
C5
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
1.- O Dereito Administrativo





2. A Organización da Administración Pública


3. Principios de funcionamento da Administración Pública




4. O Acto administrativo

5. O Procedemento administrativo común
1.1 O nacemento do Dereito Administrativo ee a súa evolución histórica
1.2 As fontes do Dereito Administrativo

2.1 A potestade organizatoria
2.2 Os órganos administrativos
2.3 A competencia

3.1 A xerarquía
3.2 A descentralización.
3.3 Concentración. Transferencias de competencias
3.4 A Coordinación


4.1 O acto administrativo.
4.2 Clases e elementos
4.3 A eficacia dos actos administrativos. A irretroactividad
4.4 La invalidez do acto administrativo


5.1A regulación normativa do procedemento administrativo
5.2 A tramitación do procedemento administrativo
5.3 A finalización do procedemento
5.4 Recursos administrativos. O recurso contencioso-administrativo
6. O control xudicial das actuacións da Administración Pública 6.1 A orixe do control xudicail da actuación administrativa
6.2 O procedemento Contencioso-Administrativo

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Collaborative learning A13 A30 A31 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B13 B14 B15 C3 C5 C6 C7 C8 10 20 30
Introductory activities B3 B6 B7 B8 B9 B10 B12 B13 C3 C7 C8 5 10 15
Directed discussion A31 B1 B4 B6 B7 B8 5 0 5
Case study A13 A30 A31 B1 B2 B4 B8 B9 B12 B13 B14 B15 C3 C6 C7 15 10 25
Workbook A13 B2 B4 B6 B7 B8 B12 B14 C3 C6 C7 C8 0 15 15
ICT practicals C3 5 5 10
Oral presentation A13 A30 B2 B5 B7 5 5 10
Objective test A13 A30 A31 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B12 B13 B14 B15 C3 C5 C6 C7 C8 5 15 20
Guest lecture / keynote speech A13 B2 B6 B7 B8 B12 B14 C7 C8 15 0 15
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Collaborative learning

As clases organizaranse en pequenos grupos nos que os alumnos traballarán de forma conxunta e baixo a dirección da porofesora a fin de obter uns mellores resultados
Introductory activities Nas primeiras sesións presenciais os alumnos aprenderán o léxico xurídico administrativo cunha aproximación o que vai ser o desenvolvemento da materia
Directed discussion Faranse discusións sobre temas importantes propios do Dereito Administrativo e que teñan que ver con ñpreocupacións da sociedade actual. Se desenvolverán en forma de debate e serán dirixidas pola profesora
Case study Principalmente a través da análise xurisprudencial e o estudo de resolucións de carácter administrativo. O estudo da casuística vai proporcionar os alumnos uns coñecementos prácticos moi necesarios para o seu futuro profesional
Workbook A través da bibliografía proporcionada os alumnos lerán textos de carácter xurídico admiistrativo que serán expostos nas sesións presenciais.
ICT practicals En dúas clases os alumnos aprenderán o manexo de bases de datos xurídicass para aprender manexar as fontes e así poder mellor resolver a casuística plantexada.
Oral presentation Os traballos feitos polos alumnos en grupo serán presentados por estes de forma oral, sendo importante que a aprendizaxe dos temas tratados sea feita de forma colaborativa. Valorarase a capacidade de organización e xestión da información acadada.
Objective test O finalizar o cuadrimestre os alumnos deberán contestar por escrito a un tema a desenvolver relativo a unha das principais institucións tratadas nas sesións maxistrais, así como varias preguntas curtas.
Guest lecture / keynote speech A profesora explicará os temas que forman parte dos contidos da materia inistindo en aqueles conceptos de interese para o desenvolvemento do tema de maneira que os alumnos vexan resoltas as dúbidas que poidan ter.

Personalized attention
Methodologies
Collaborative learning
Introductory activities
Directed discussion
Case study
Workbook
ICT practicals
Oral presentation
Objective test
Guest lecture / keynote speech
Description
A atención personalizada estará presente en calesquera das metodoloxías utilizadas, o seren grupos pequenos é moito máis doada polo contacto directo entre a profesora e os seus alumnos

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Collaborative learning A13 A30 A31 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B13 B14 B15 C3 C5 C6 C7 C8 A colaboración nos grupos de traballo é fundamental da mesma maneira que a participación e o interese amosado por cada alumno o que se valorar´de forma individual 5
Introductory activities B3 B6 B7 B8 B9 B10 B12 B13 C3 C7 C8 Será fundamental que os estudantes aprendan o sentido doléxico xurídico e a delimitación dos conceptos l propostos pola profesora nos primeiros días do cuadrimestre 10
Directed discussion A31 B1 B4 B6 B7 B8 Valorase a participación dos alumnos nas discusións sobre os temas propostos 5
Case study A13 A30 A31 B1 B2 B4 B8 B9 B12 B13 B14 B15 C3 C6 C7 As valoracións dependerán do grado de comprensión-expresión dos alumnos na resolución dos casos propostos 10
Workbook A13 B2 B4 B6 B7 B8 B12 B14 C3 C6 C7 C8 As lecturas dos textos propostos son necesarias para a elaboración dos traballos colaborativos e para a resolución de casos 5
ICT practicals C3 Será fundamental saber manexar as bases de datos de carácter xurídico 5
Oral presentation A13 A30 B2 B5 B7 Será fundamental un bo índice do traballo feito, así como as conclusión e a bibliografía utilizada. Os alumnos debrán contestar as preguntas formuladas pola profesora na presentacións dos traballos 10
Objective test A13 A30 A31 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B12 B13 B14 B15 C3 C5 C6 C7 C8 Valorarase o coñecemento das cuestións plantexadas nas preguntas curtas así como a claridade de ideas e expositiva no tema a desenvolver 30
Guest lecture / keynote speech A13 B2 B6 B7 B8 B12 B14 C7 C8 Valorarase a asistencia con aproveitamento as sesións maxistrais 20
 
Assessment comments

Sources of information
Basic

· GAMERO CASADO, E. y FERNANDEZ RAMOS, S., Manual básico de Derecho administrativo,Tecnos.

RODRIGUEZ-ARANA MUÑOZ, J., Derecho administrativo español. Introducción al Derecho

administrativo constitucional, Ed. Netbiblo.

· RODRIGUEZ-ARANA MUÑOZ, J., Código da Administración Galega, Ed. Netbiblo.

· MARTÍN REBOLLO, Luis: Leyes Administrativas. Última edición, Ed. Aranzadi (se puede actualizar

a través de la página de internet: http://www.aranzadi.es/codigos/index.html).

· Legislación administrativa, Ed. Tecnos.

Complementary

COSCULLUELA MONTANER, L.: Manual de Derecho Administrativo, ed. Civitas.

· ENTRENA CUESTA, R.: Curso de Derecho Administrativo, 2 vols. Ed.. Tecnos

· GARCÍA ENTERRÍA, E. y FERNÁNDEZ-RODRIGUEZ, T. R.: Curso de Derecho Administrativo, 2

vols. Civitas

· MORELL OCAÑA, L.: Curso de Derecho Administrativo, 2 vols. Ed. Aranzadi

· PARADA VÁZQUEZ, J.R.: Derecho Administrativo, 3 vols. Ed. Marcial Pons

BERMEJO VERA, José (director): Derecho Administrativo, Parte especial, Ed.. Civitas,

Recursos web:

I. LEGISLACIÓN.

1. Fuentes oficiales.

A. Unión Europea:

· Diario Oficial de la Unión Europea (antes DOCE), que se pode consultar a texto completo, da mesma maneira que toda a normativa comunitaria vixente, na páxina

http://www.europa.eu.int/eur-lex/es

· Para todo tipo de información sobre a Unión Europea e as súas Institucións resulta

fundamental la página: http://www.europa.eu.int/

B. Estado español:

· Gaceta de Madrid y Boletín Oficial del Estado (este último nombre desde 25 de julio de

1936), colecciones; es el texto oficial. La consulta de las normas más recientes está

disponible en internet: http://www.boe.es

· Para el seguimiento de la tramitación parlamentaria de los proyectos de ley estatales se

pueden consultar las direcciones de internet del Congreso de los Diputados y del Senado:

http://www.congreso.es y http://www.senado.es

tamén é recomendable o manexo dos seguintes portais públicos·

http://www.map.es/ (página principal del Ministerio de Administraciones Públicas)

http://www.administracion.es/ “Portal del ciudadano”, del Ministerio de

Administraciones Públicas)

http://www.igsap.map.es/ Centro de Información Administrativa del Ministerio de

Administraciones Públicas

C. Comunidades Autónomas:

· Diarios Oficiales de las distintas Comunidades Autónomas. Su mayor parte están

disponibles en internet. Para la búsqueda de textos normativos en los diferentes boletines

oficiales resulta muy útil la página (privada) de internet: http://www.todalaley.com/

Para a resolución de casos prácticos aconséllase a utilización da base de datos xurídica de Aranzadi Westlaw, a que poden acceder os alumnos dende a aula de informática


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Introdución ao Dereito/760G01001

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.