Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Marco normativo regulador das relacións laborais. |
A2 |
Marco normativo regulador da Seguridade Social e da protección social complementaria. |
A3 |
Saúde laboral e prevención de riscos laborais. |
A4 |
Dirección e xestión de recursos humanos. |
A5 |
Políticas sociolaborais. |
A11 |
Teoría e sistemas de relacións laborais. |
A12 |
Historia das relacións laborais. |
A13 |
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. |
A14 |
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. |
A15 |
Dirixir grupos de persoas. |
A16 |
Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral. |
A17 |
Asesoramento e xestión en materia de Seguridade Social, Asistencia Social e protección social complementaria. |
A20 |
Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais. |
A22 |
Planificación e deseño, asesoramento e xestión dos sistemas de prevención de riscos laborais. |
A27 |
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. |
A30 |
Representación técnica no ámbito administrativo e procesual e defensa ante os tribunais. |
A31 |
Aplicar os coñecementos á práctica. |
A32 |
Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais. |
A33 |
Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional. |
A34 |
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais. |
A35 |
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. |
B1 |
Resolución de problemas. |
B2 |
Capacidade de análise e síntese. |
B3 |
Capacidade de organización e planificación. |
B4 |
Capacidade de xestión da información. |
B5 |
Toma de decisións. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Habilidades nas relacións interpersoais. |
B8 |
Razoamento crítico. |
B9 |
Traballo en equipos. |
B10 |
Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade. |
B11 |
Traballo en ámbitos internacionais. |
B16 |
Liderado. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Marco normativo regulador das relacións laborais. |
A1 A5 A11 A12
|
|
|
Marco normativo regulador da seguridade social e da protección social complementaria. |
A2
|
|
C5
|
Saúde laboral e prevención de riscos laborais. |
A3
|
|
|
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. |
A13 A30 A35
|
|
|
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. |
A14
|
|
|
Dirixir grupos de persoas. |
A4 A15
|
|
|
Asesorar e/o xestionar en materia de emprego e contratación laboral. |
A16
|
|
|
Asesoramento e xestión en materia de Seguridade Social, Asistencia Social e protección social complementaria. |
A17
|
|
|
Aplicar os coñecementos á práctica. |
A31
|
B8 B9 B10 B11 B16
|
|
Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relaciones laborales. |
A32
|
|
|
Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional. |
A33
|
|
|
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborales. |
A20 A34
|
|
|
Resolución de problemas. |
A22 A27
|
B1 B7
|
|
Capacidade de análise e síntese. |
|
B2 B4 B5
|
|
Capacidade de organización e planificación. |
|
B3
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social desde a cidadanía e como profesional. |
|
B6
|
C7 C8
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas línguas oficiais de Galiza. |
|
|
C1
|
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
|
|
C2
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicaciones (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3 C6
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía galega aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidad, diagnosticar problemas, formular e imprantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Delimitación do obxecto de estudo |
Ámbito subxectivo.
Ámbito colectivo. |
As peculiaridades na regulación do trabajo marítimo-pesqueiro. |
Introdución.
A incidencia das fontes supranacionais na ordenación do trabajo marítimo-pesquero: os convenios da Organización Internacional do Traballo (OIT).
A regulación do traballo marítimo-pesquero no dereito interno. |
Relacións laborais individuais do contrato de traballo. |
Contratos de traballo.
A Relación laboral especial dos estibadores portuarios.
Salario.
A xornada laboral. Tempos de descanso.
Outros dereitos e obrigas derivados da relación laboral dos traballadores del mar. |
O Réximen Especial da Seguridade Social dos Traballadores do Mar. |
Regulación. Campo de aplicación. Traballadores por conta propia e por conta allea.
Afiliación, altas e baixas.
Cotización. Acción protectora. Xubilación dos traballadores del mar.
O Instituto Social da Mariña. |
A prevención de riscos laborais nos buques de pesca y nas empresas do sector naval. |
Definicións
Obrigas do armador.
Formación, información, participación e consulta.
Prevención marítimo-pesqueira: principais riscos.
Condicións de seguridade e saúde no traballo a bordo dos buques de pesca.
A prevención de riscos laborais no sector naval. |
A negociación colectiva dos traballadores do mar e do sector naval. |
A negociación colectiva.
Os conflitos colectivos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
A4 A32 A33 A34 A35 B7 B8 B10 B11 C1 C5 C6 C7 C8 |
5 |
20 |
25 |
Estudo de casos |
A14 A16 B2 B9 B16 C2 C3 C4 |
8 |
20 |
28 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 |
3 |
0 |
3 |
Sesión maxistral |
A5 A11 A12 A13 A15 A17 |
20 |
50 |
70 |
Solución de problemas |
A20 A22 A27 A30 A31 B1 B3 B4 B5 B6 |
6 |
17 |
23 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador. |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito enfróntase ante a descrición dunha situación específica que expón un problema que ha de ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír cun só tipo dalgunha destas preguntas. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como "conferencia", "método expositivo" ou "lección maxistral". Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Solución de problemas |
Técnica mediante a que ha de resolverse unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador.
Técnica mediante a que ha de resolverse unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A14 A16 B2 B9 B16 C2 C3 C4 |
Metodoloxía onde o suxeito enfróntase ante a descrición dunha situación específica que expón un problema que ha de ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo |
10 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír cun só tipo dalgunha destas preguntas. |
60 |
Sesión maxistral |
A5 A11 A12 A13 A15 A17 |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como "conferencia", "método expositivo" ou "lección maxistral". Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
20 |
Solución de problemas |
A20 A22 A27 A30 A31 B1 B3 B4 B5 B6 |
Técnica mediante a que ha de resolverse unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
10 |
|
Observacións avaliación |
En calquera caso o alumno terá a posibilidade de presentarse exclusivamente á proba obxectiva final, na data que aprobe a Xunta de Centro, na que terá que responder a un cuestionario teórico práctico (preguntas de teoría e exercicios). A valoración neste caso da proba final será de 10 puntos. Se o alumno decide non acollerse ao sistema de avaliación exclusiva mediante unha proba obxectiva final, o outro sistema permite deseñar o proceso de formación tendo como punto de partida o volume de traballo que deberá realizar para alcanzar os obxectivos propostos na materia, é dicir, as súas asistencias ás sesións que se realicen mediante a utilización de leccións maxistrais, estudo de casos, solución de problemas, así como o traballo persoal que supón o estudo dos contidos do programa.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
FOTINOPOULOU BASURKO OLGA ( 2008). El Contrato de trabajo de la gente del mar. Estudio del problrma de la determinación de la ley rectora al contrato de embarque en el contexto de los registros abiertos. . Copmares
CORREA CARRASCO, M. (2000). La ordenación de las relaciones laborales en el sector marítimo pesquero. CES
CARRIL VÁZQUEZ, X. M. (1999). La Seguridad Social de los trabajadores del mar. Madrid. Civitas
ARRIETA IDIAKEZ, F. J. (2008). La Seguridad Social de los trabajadores del mar en el Derecho español. Dykinson
TORRES SALAZAR, M.; BRESS GARCÍA, J. R.; FERNÁNDEZ DE MATA, E.; CARRIL VÁZQUEZ, X. M. (2002). Os retos do sector pesqueiro galego cara ó vindeiro século. Santiago. Consello Galergo de Relacións Laborais |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase a asistencia a clase, a realización de todas as actividades que se planifiquen na mesma e a participación nos actos academicos e non academicos organizados tanto polos profesores que imparten a materia como polo centro. |
|