Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A7 |
Comprender e dominar os conceptos básicos sobre as leis xerais da mecánica, termodinámica, campos e ondas e electromagnetismo e a súa aplicación para resolver problemas propios da enxeñaría. |
A13 |
Coñecer os principios básicos da mecánica de fluídos e a súa aplicación á resolución de problemas no campo da enxeñaría, así como o cálculo de tubaxes, canais e sistemas de fluídos. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B2 |
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B5 |
Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta. |
B6 |
Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñece os conceptos e leis fundamentais da mecánica e ondas e a súa aplicación a problemas básicos en enxeñaría |
A7 A13
|
|
C1
|
Analiza problemas que integran distintos aspectos da física, recoñecendo os variados fundamentos físicos que subxacen nunha aplicación técnica, dispositivo ou sistema real |
|
B1 B2 B6
|
C4 C6
|
Coñece as unidades, ordes de magnitude das magnitudes físicas definidas e resolve problemas básicos de enxeñaría, expresando o resultado numérico nas unidades físicas adecuadas |
|
B1 B6
|
|
Utiliza correctamente métodos básicos de medida experimental ou simulación e trata, presenta e interpreta os datos obtidos, relacionándoos coas magnitudes e leis físicas adecuadas |
|
B2 B4 B5 B6
|
C3 C6 C8
|
Aplica correctamente as ecuacións fundamentais da mecánica a diversos campos da física e da enxeñaría: dinámica do sólido ríxido, oscilacións, elasticidade, fluídos, electromagnetismo e ondas. |
A7
|
B1 B4 B6
|
C3 C8
|
Comprende o significado, utilidade e as relacións entre magnitudes, módulos e coeficientes elásticos fundamentais empregados en sólidos e fluídos. |
|
B1 B5 B6
|
|
Realiza balances de masa e enerxía correctamente en movementos de fluídos en presenza de dispositivos básicos. |
|
B1 B4
|
C8
|
Coñece a ecuación de ondas, os parámetros característicos das súas solucións básicas e os aspectos enerxéticos das mesmas. Analiza a propagación de ondas mecánicas en fluídos e sólidos e coñece os fundamentos da acústica. |
|
B1 B6
|
C3
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1.- MAGNITUDES. UNIDADES E DIMENSIÓNS
|
1.1.- Magnitudes físicas. Medidas e unidades. O Sistema Internacional de Unidades (SI)
1.2.- Análise dimensional
1.3.- Análise vectorial
|
2.- CINEMÁTICA DA PARTÍCULA
|
2.1.- Representación do movemento
2.2.- O movemento nunha dimensión
2.3.- O movemento en dúas dimensións
|
3.- DINÁMICA DA PARTÍCULA
|
3.1.- Leis do Movemento de Newton
3.2.- Aplicacións das leis de Newton
3.3.- Traballo e enerxía
3.4.- Conservación da enerxía
|
4.- DINÁMICA DUN SISTEMA DE PARTÍCULAS
|
4.1.- Centro de masas
4.2.- Movimento lineal e impulso
4.3.- Conservación do momento lineal
4.4.- Colisións
|
5.- DINÁMICA DO SÓLIDO RÍXIDO
|
5.1.- Rotación de sólidos rígidos. Momento de inercia
5.2.- Dinámica do movemento rotacional
5.3.- Conservación do momento angular
|
6.- EQUILIBRIO ESTÁTICO E ELASTICIDAD
|
6.1.- Condicións de equilibrio
6.2.- Centro de gravedade
6.3.- Elasticidade
|
7.- ONDAS MECÁNICAS
|
7.1.- Movemento periódico
7.2.- Ondas mecánicas
7.3.- O son
|
8.- MECÁNICA DE FLUÍDOS
|
8.1.- Estática de fluídos
8.2.- Dinámica de fluídos
8.3.- Fluídos viscosos
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Document analysis |
A7 B1 C4 |
0 |
7 |
7 |
Workbook |
A7 A13 B2 C1 |
0 |
42 |
42 |
Laboratory practice |
A7 B2 B4 B5 B6 C3 C8 |
9 |
15 |
24 |
Multiple-choice questions |
A7 A13 B2 |
2 |
0 |
2 |
Objective test |
B1 B2 B5 B6 C1 C6 |
3 |
0 |
3 |
Guest lecture / keynote speech |
A7 A13 C3 |
21 |
0 |
21 |
Problem solving |
A7 A13 B1 B5 C3 C6 |
21 |
28 |
49 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Document analysis |
Consulta de bibliografía básica ou complementaria e documentos relacionados coa materia obtidos cos TICs. |
Workbook |
Traballo persoal do/a alumno/a sobre os distintos contidos da materia. |
Laboratory practice |
Realización de ensaios no laboratorio. |
Multiple-choice questions |
Exercicios cortos, de resposta múltiple, sobre os contidos vistos ata ese momento. |
Objective test |
Prueba obxectiva escrita sobre os contidos da materia.Realizarase ao finalizar o semestre. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral de conceptos básicos para a comprensión da materia. |
Problem solving |
Lectura dos enunciados propostos. Interpretación, formulación e resolución utilizando as ferramentas matemáticas dispoñibles. Análise do resultado obtido.
|
Personalized attention |
Methodologies
|
Laboratory practice |
Problem solving |
|
Description |
Os/as alumnos/as por parellas desenvolverán practícalas propostas, sendo ambos os responsables dos resultados obtidos. En todo instante terán o siguimiento do profesor.
Durante as clases de problemas resolveranse na lousa algúns problemas tipo, seleccionados entre os recolleitos nos boletíns previamente entregados.Outros exercicios déixanse como traballo individual do alumno, tanto dentro como fose da aula, sendo supervisados polo profesor. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Laboratory practice |
A7 B2 B4 B5 B6 C3 C8 |
Son obrigatorias. Valorarase o traballo realizado no laboratorio. |
10 |
Multiple-choice questions |
A7 A13 B2 |
Realizarase unha poba de resposta múltiple sobre os contidos vistos ata o momento da realización da proba. |
10 |
Objective test |
B1 B2 B5 B6 C1 C6 |
Ao finalizar o semestre realizarase unha proba obxectiva escrita de tres horas de duración sobre a totalidade os contidos da materia. |
70 |
Problem solving |
A7 A13 B1 B5 C3 C6 |
Avaliación continua mediante o seguimento do alumno nas clases e tutorías, valorando a comprensión que o alumno adquire da materia. |
10 |
|
Assessment comments |
Para que un alumno sexa avaliado, ha de ter en conta que a asistencia a clase é obrigatoria. Contemplaranse casos excepcionais que poidan ser documentados. Os alumnos repetidores que realizasen as prácticas no curso 2014/15 poderán optar entre realizar novamente as prácticas de laboratorio e ser avaliados, ou non realizalas, e conservar a puntuación do laboratorio do curso anterior. As prácticas de laboratorio son obrigatorias, co que un alumno que non as realizou, non ten opción de superar a materia. A avaliación do alumno, e das competencias adquiridas, individualmente ou en grupo levará a cabo ponderando adecuadamente as seguintes actividades: Proba obxectiva presencial escrita 70%, Prácticas de laboratorio 10%, e Avaliación continua mediante o seguimento do alumno nas clases e tutorías, valorando a comprensión que o alumno adquire da materia, 20%. (Neste apartado inclúese conxuntamente a avaliación das solucións de problemas e as probas de resposta múltiple pois se considera que se deben complementar e cualificar conxuntamente aínda que a aplicación informática non o permite) Na segunda oportunidade (Xullo), o sistema de avaliación é o mesmo que para a primeira oportunidade. Os estudantes, que por razóns xustificadas (emprego, enfermidade,...) non realicen a avaliación continua, a proba obxectiva presencial escrita supón o 90% da puntuación. O 10% restante corresponde á puntuación das prácticas de laboratorio. Os alumnos con cualificacións de "non presentado" son aqueles que non se presentaron á proba obxectiva.
|
Sources of information |
Basic
|
M. Alonso y F.J. Finn (). Física. Ed. Addison - Wesley Iberoamericano
P.A. Tippler y G. Mosca (). Física para la Ciencia y la Tecnología . Ed. Reverté
F.W. Sears, M.W. Zemansky, H.D. Young y R.A. Freeman (). Física Universitaria . Addison-Wesley Iberoamericana Libro |
|
Complementary
|
O. Alcaraz, J. López, V. López (). Física. Problemas y ejercicios resueltos . Ed. Pearson-Prentice Hall
F.A. González (). La Física en Problemas. Ed. Tebar Flores
R.A. Serway (). Física . Ed. Mc. Graw – Hill / Ed. Thomson
S. Burbano, E. Burbano, C. Gracia (). Problemas de Física. Ed. Tébar S.L |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Fisíca II/770G01007 | Mecánica de Fluídos/770G01016 |
|
|