Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Alxebra Código 770G01006
Titulación
Grao en Enxeñaría Electrónica Industrial e Automática
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Matemáticas
Coordinación
Suarez Peñaranda, Vicente
Correo electrónico
vicente.suarez.penaranda@udc.es
Profesorado
Suarez Peñaranda, Vicente
Correo electrónico
vicente.suarez.penaranda@udc.es
Web
Descrición xeral Descríbense nesta materia algúns conceptos básicos da álxebra lineal e a xeometría diferencial, cuxa exposición desenvolvida pode verse no paso 3: Contidos.

Competencias do título
Código Competencias do título
A6 Capacidade para a resolución dos problemas matemáticos que se poidan suscitar na enxeñaría. Aptitude para aplicar os coñecementos sobre: álxebra lineal; xeometría; xeometría diferencial; cálculo diferencial e integral; ecuacións diferenciais e en derivadas parciais; métodos numéricos; algorítmica numérica; estatística e optimización.
A9 Capacidade de visión espacial e coñecemento das técnicas de representación gráfica, tanto por métodos tradicionais de xeometría métrica e xeometría descritiva como mediante as aplicacións de deseño asistido por ordenador.
B1 Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico.
B2 Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial.
B3 Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar.
B4 Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa.
B6 Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Modelar e resolver problemas matemáticos que se plantexen no ámbito da enxeñería A6
B1
B2
B3
B4
B6
C1
C6
Posuir habilidades propias do pensamento científico matemático, que lle permitan preguntar e responder a determinadas cuestións matemáticas. A6
B1
B2
B3
B4
B6
C1
C6
Crear modelos lineais que aproximen problemas a resolver. Ter aptitude para aplicar os coñecementos adquiridos de Álxebra Linear e Xeometría Diferencial. A6
A9
B1
B2
B3
B4
B6
C1
C6
Entender os modelos matemáticos que explican o comportamento dos fluidos nun espazo de dimensión 1. A6
B1
B2
B3
B6
C1
C6
Saber utilizar métodos numéricos na resolución dalgúns problemas matemáticos que se plantexen. A6
B1
B2
B3
B6
C1
C6
Coñecer o uso reflexivo de ferramentas de cálculo simbólico e numérico. A6
B4
B6
C6

Contidos
Temas Subtemas
Integrais de liña Camiños en Rn. Reparametrizacións. Integrais de funcións escalares. Aplicaciones das integrais de funciónes escalares. Integrais de funcións vectoriais. Funcións de tipo gradiente. Teorema de Green.
Integrais de superficie Produto vectorial. Superficies en R3. Área dunha superficie. Integrais de funcións escalares. Superficies orientables. Integrais de funcións vectoriais. Diverxencia. Teorema de Gauss. Rotacional. Teorema de Stokes.
Espazos vectoriais O espazo vectorial Rn. Operacións: suma, producto por números reais. Subespazos vectoriais. Suma directa. Combinación linear, peche linear. Conxuntos libres e ligados. Sistemas de xeradores. Base e dimensión. Teoremas das bases. Coordenadas, troco de coordenadas.
Aplicacións Lineais Aplicacións lineais. Propiedades das aplicacións lineais. Núcleo e Imaxe dunha aplicación lineal. Operacións con aplicacións lineais. Matriz asociada a unha aplicación lineal.
Diagonalización Subespazos invariantes. Autovalores e autovectores. Polinomio característico. Endomorfismos diagonalizables.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral B2 B3 B4 C1 21 42 63
Análise de fontes documentais A9 B4 B6 0 7 7
Discusión dirixida A6 B1 C1 12 12 24
Proba mixta A6 B1 B4 C1 C6 4 14 18
Prácticas de laboratorio A6 A9 B4 B6 6 0 6
Solución de problemas A6 C6 12 18 30
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Expoñense os contidos da materia. Amósanse exemplos de aplicación dos coñecementos desenvolvidos e propóñense actividades relacionadas.
Análise de fontes documentais Debatense as distintas formas de expresar en notación matemáticas os contidos da materia. Se comentan as fontes de información: libros, revistas, páxinas web.
Discusión dirixida Proponse un debate entre os alumnos sobre a forma de resolver certos problemas. Discútese se os resultados acadados son coherentes desde o punto de vista teórico.
Proba mixta Con ela preténdese coñecer o grao de aproveitamento que os alumnos fan das clases e o estudo personal. Pode consistir nunha explicación de parte do contido da asignatura, a contestación a preguntas test, a resolución de cuestións teóricas ou prácticas e o desenvolvemento de solucións a cuestións que implican o dominio profundo da materia.
Prácticas de laboratorio O seu obxectivo é que o alumno amose a súa capacidade para resolver problemas dos contidos da asignatura mediante o uso de programas informáticos.
Solución de problemas Con eles pásase de teoría á práctica. Resólvense problemas concretos da materia desenvolvida nas clases maxistrais.

Atención personalizada
Metodoloxías
Discusión dirixida
Solución de problemas
Sesión maxistral
Prácticas de laboratorio
Descrición
A atención personalizada permite adecuar o estudio ao nivel de coñecementos e competencias de cada alumno. Dirixir persoalmente cada alumno optimiza o tempo adedicado ao estudio e permite rectificar erros conceptuais.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Solución de problemas A6 C6 Formularanse cuestións prácticas nas que o alumno buscará a solución a un determinado problema. 20
Proba mixta A6 B1 B4 C1 C6 Son probas coas que se pretende medir o nivel de coñecemento da materia por parte do alumno. Non terán un perfil definido, xa que poden abranguer dende cuestións test, nas que o alumno unicamente debe elixir unha resposta entre as opcións que se propoñen, ata a resolución de problemas que impliquen unha estratexia de actuación ou cuestións teóricas que reflictan o grao de coñecemento da materia. 75
Prácticas de laboratorio A6 A9 B4 B6 Os alumnos deben coñecer o funcionamento dalgún programa informático que axude a resolver mecánicamente problemas previamente plantexados. 5
 
Observacións avaliación
<p> A cualificación final da materia consta de tres partes:</p><p>i)
solución de problemas: teñen lugar mediante probas escritas e mais
durante o desenvolvemento das clases na aula, no que o profesor valora de
forma individual o grao de coñecemento da materia de cada alumno. Esta parte representa o 20% da cualificación.</p><p>ii)
realización das prácticas de laboratorio, onde os alumnos deberán saber
utilizar os programas informáticos que lles proporciona o profesor. Esta parte representa o 5% da cualificación.</p><p>iii) a realización da proba mixta. Esta
parte supón o 75% da cualificación da asignatura, do cal o 5% corresponde a probas
relativas a prácticas de laboratorio.</p>

Fontes de información
Bibliografía básica Nakos, G. y otros (1999). Álgebra lineal con aplicaciones. Thomson
Grossman, S. (1995). Álgebra lineal con aplicaciones. McGraw-Hill
Granero Rodríguez, F. (1991). Álgebra y geometría analítica. McGraw-Hill
Besada Morais, M. y otros (2008). Calculo vectorial e ecuacións diferenciais. Servizo publicacións da Universidade de Vigo
Roberto Benavent (2010). Cuestiones sobre Álgebra Lineal. Paraninfo
Guillem Borrell i Nogueras (2008). Introducción a Matlab y Octave. http://iimyo.forja.rediris.es/matlab/
Prieto Sáez, E. y otros (1995). Matemáticas I: economía y empresa. Centro de estudios Ramón Areces
Ladra González y otros (2003). Preguntas test de álbegra lineal y cálculo vectorial. J.B.Castro Ambroa y Copybelén

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Fisíca II/770G01007

Materias que continúan o temario
Ecuacións Diferenciais/770G01011

Observacións
&lt;p&gt; O alumno debe dominar os contidos das materias de Matemáticas impartidas na E.S.O. e bacharelato. Aqueles alumnos procedentes de Ciclos Formativos deben estudar os conceptos básicos relativos a aplicacións, funcións e integración de funcións reais de variable real, que están contidos nos currículos de Bacharelato, e non están nos dos Ciclos Formativos. &lt;/p&gt;


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías