Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A3 |
Capacidade para realizar medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritaxes, estudos e informes. |
A4 |
Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión. |
A7 |
Comprender e dominar os conceptos básicos sobre as leis xerais da mecánica, termodinámica, campos e ondas e electromagnetismo e a súa aplicación para resolver problemas propios da enxeñaría. |
A12 |
Coñecementos de termodinámica aplicada e transmisión de calor. Principios básicos e a súa aplicación á resolución de problemas de enxeñaría. |
A15 |
Coñecer e utilizar os principios da teoría de circuítos e máquinas eléctricas. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B2 |
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B6 |
Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñece os conceptos e leis fundamentais da termodinámica e electromagnetismo e a súa aplicación a problemas básicos en enxeñaría. |
A7 A12 A15
|
B1 B4
|
C1 C6 C8
|
Coñece as unidades, ordes de magnitude das magnitudes físicas definidas e resolve problemas básicos de enxeñaría, expresando o resultado numérico nas unidades físicas adecuadas.. |
A7
|
B1 B2 B4
|
C1 C6 C8
|
Analiza problemas que integran distintos aspectos da física, recoñecendo os variados fundamentos físicos que subxacen nunha aplicación técnica, dispositivo ou sistema real. |
A3
|
B1 B4
|
C6 C8
|
Utiliza correctamente métodos básicos de medida experimental ou simulación e trata, presenta e interpreta os datos obtidos, relacionándoos coas magnitudes e leis físicas adecuadas. |
A3 A7
|
B1 B4
|
C1
|
Aplica correctamente as ecuacións fundamentais da mecánica a diversos campos da física e da enxeñaría: Termodinámica e electromagnetismo. |
A4 A7
|
B1 B4 B6
|
C1
|
Aplica o primeiro e segundo principio de termodinámica a procesos, ciclos básicos e máquinas térmicas |
A7 A12
|
B1 B4
|
C1 C3
|
Utiliza correctamente os conceptos de temperatura e calor. Aplícaos a problemas calorimétricos, de dilatación e de transmisión de calor. |
A7 A12
|
B1 B4
|
C1
|
•Coñece as propiedades principais dos campos eléctrico e magnético, as leis clásicas do electromagnetismo que os describen e relacionan, o significado das mesmas e a súa base experimental. |
A7
|
B1 B4
|
C1 C4
|
• Coñece e utiliza os conceptos relacionados coa capacidade, a corrente eléctrica e a autoinducción e indución mutua, así como as propiedades eléctricas e magnéticas básicas dos materiais |
A7
|
B1 B4
|
C1 C6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Temperatura e gases
2. Primeiro principio da termodinámica
3. Segundo principio da termodinámica
4. Campo e potencial eléctrico
5. Dieléctricos e polarización da materia. Condensadores
6. Circuítos de corrente continua
7. Campos magnéticos
8. Indución electromagnética
9. Ondas electromagnéticas
|
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A3 A4 A7 A12 A15 C1 C4 C6 C8 |
21 |
0 |
21 |
Problem solving |
A4 B1 B4 B6 C3 C6 |
21 |
26 |
47 |
Laboratory practice |
A3 B4 B6 C3 C6 |
9 |
15 |
24 |
Student portfolio |
A4 B2 C3 C4 |
0 |
5 |
5 |
Multiple-choice questions |
A7 A12 A15 B1 C1 C3 |
2 |
0 |
2 |
Objective test |
A7 A12 A15 B1 C1 C3 |
3 |
0 |
3 |
Workbook |
A3 A4 A7 A12 A15 B1 B6 C4 C6 C8 |
0 |
39 |
39 |
Document analysis |
A3 A4 A7 A12 A15 B2 B4 B6 C4 C6 C8 |
0 |
7 |
7 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Consulta de bibliografía básica o complementaria y documentos relacionados con la materia obtenidos con las TICs. |
Problem solving |
Lectura de enunciados propostos. Interpretación, formulación e solución de devanditos enunciados.
Ferramentas matemaáticas dispoñibles |
Laboratory practice |
Realización de ensayos no laboratorio. |
Student portfolio |
Cuaderno de traballo do alumno |
Multiple-choice questions |
Exercicios cortos, de respuesta múltiple, sobre os contidos vistos hasta ese momento. |
Objective test |
Prueba obxetiva escrita sobre os contidos da asignatura. Se realizará al finalizar o semestre. |
Workbook |
Traballo personal ol alumno sobre os distintos contidos da asignatura. |
Document analysis |
Consulta da bibliografía básica o complementaria e documentos relacionados coa materia obtidos cas TICs. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Laboratory practice |
Problem solving |
Guest lecture / keynote speech |
|
Description |
Os alumnos desenvolverán practícalas propostas, sendo responsables dos resultados obtidos.En todo instante terán o siguimiento do profesor.
Para a resolución de problemas elixirán libremente resolvelos sólos ou en grupo. A corrección sera individualizada. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
A7 A12 A15 B1 C1 C3 |
Al finalizar o semestre realizarase una proba obxetiva escrita de tres horas de duración sobre os contidos da asignatura. |
70 |
Multiple-choice questions |
A7 A12 A15 B1 C1 C3 |
Realizaranse duas probas de resposta múltiple sobre os contidos vistos hasta o momento da realización da proba. |
10 |
Laboratory practice |
A3 B4 B6 C3 C6 |
valorarse a comprensión do traballo de laboratorio. |
10 |
Problem solving |
A4 B1 B4 B6 C3 C6 |
Os alumnos desenvolverán practícalas Avaliación continua mediante o seguimento do alumno nas clases e tutorías, valorando a comprensión que o alumno adquire da materia. |
10 |
|
Assessment comments |
<p> <p>Los alumnos repetidores que hayan realizado las prácticas en el curso 2014-15 podrán optar entre realizar nuevamente las prácticas de laboratorio y ser evaluados, o no realizarlas y conservar la puntuación del laboratorio del curso anterior.</p>
<p>La evaluación del alumno y de las competencias adquiridas, individualmente o en grupo se llevará a cabo ponderando adecuadamente las siguientes actividades: Prueba objetiva presencial escrita 70% Prácticas de laboratorio 10% Evaluación continua mediante el seguimiento del alumno en las clases y tutorías, valorando la comprensión que el alumno adquiere de la asignatura 20%. (En este apartado incluimos conjuntamente la evaluación de las soluciones de problemas y las pruebas de respuesta múltiple pues consideramos que se deben complementar y calificar conjuntamente aunque la aplicación informática no lo permite) </p> </p>
|
Sources of information |
Basic
|
|
F.W. Sears, M.W. Zemansky, H.D. Young y R.A. Freeman “Física Universitaria”. Ed. Addison-Wesley Iberoamericana
M. Alonso y E.J. Finn “Física”. Ed. Addison - Wesley Iberoamericano |
Complementary
|
|
M. Alonso y E.J. Finn "Física" (3 Volúmenes). Ed. Addison - Wesley Iberoamericano
F.J. Blatt "Fundamento de Física". Ed. Prentice Hall. Hispanoamericana S.A.
R.M. Eisberg y L.S. Lerner "Física: Fundamentos y Aplicaciones".Ed. Mc. Graw - Hill
W.E. Gettys, F.J. Keller y M.K. Skove "Física Clásica y Moderna". Ed. Mc. Graw - Hill
R.A. Serway "Física". Ed. Mc. Graw - Hill
P.A. Tippler "Física". Ed. Reverté
S.M. Lea y J.R. Burke. “Física”. Ed. Paraninfo.
PROBLEMAS
-S.Burbano, E. Burbano y C. Gracia. “Problemas de Física”. Ed. Tebar
J. García Roger "Problemas de Física". Ed. Universitaria de Barcelona
- F. Belmar, F. Cervera, H. Estellés "Problemas de Física (Mecánica, Electromagnetismo, Ondas)". Ed. Tebar Flores.
- F.A. González "La Física en Problemas". Ed. Tebar Flores
- J.L. Torrent Franz "272 Exámenes de Física" Ed. Tebar Flores
- Varios Autores de ULPGC "Problemas de Física". Ed. Univ. de Las Palmas
- F.J. Gálvez, R. López, A. Llopis y C. Rubio "Física. Curso Teórico-Práctico de Fundamentos de Física de la Ingeniería". Ed. Tebar Flores |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Cálculo/770G01001 | Física I/770G01003 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Termodinámica/770G01012 | Fundamentos de Electricidade/770G01013 | Polímeros en Electrónica/770G01033 |
|
|