Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Capacidade para planificar, presupostar, organizar, dirixir e controlar tarefas, persoas e recursos. |
A5 |
Capacidade para analizar e valorar o impacto social e medioambiental das solucións técnicas actuando con ética, responsabilidade profesional e compromiso social, e buscando sempre a calidade e mellora continua. |
A20 |
Coñecementos básicos dos sistemas de produción e fabricación. |
A35 |
Capacidade para aplicar os principios e métodos da calidade |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Adquirir unha amplia base de coñecenentos basados en criterios científicos, tecnóloxicos y económicos sobre distintos procesos e sistemas de fabricación. |
A20 A35
|
|
|
Identificar as ventaxas e inconvenientes, así como os defectos que puede presentar a súa apliación, os medios de controlalos y evitalos. |
A2 A6 A20
|
B1
|
C3 C6
|
Interpreta as pautas de control metrolóxico utilizadas para asegurar a calidade dos productos e procesos. |
A35
|
|
|
Seleccionar os procesos de fabricación máis adecuados a partir do coñecemento das capacidades y limitacions de éstos e según las esixencias tecnolóxicas, técnicas e económicas tanto do producto como do mercado. |
A1
|
B1
|
C3
|
Reconoce e aplica as consideracions básicas para configurar unha folla de procesos.
|
A1 A20
|
B1
|
|
Conocer diversos sistemas e niveles de automatización existentes, seleccionando o mais adecuado atendendo a criterios de productividade y flexibilidade.
|
A2 A20 A32
|
B7
|
C1 C3 C8
|
Coñecer os modelos de calidade industrial e ser capaz de integrar en eles as funcions de fabricación y medición. |
A2 A20 A35
|
B1
|
C1 C3
|
Adquirir unha actitude crítica ante solucions xa utilizadas, de maneira que lle incite a o alumno a profundizar no estudio y análisis dos temas obxeto desta disciplina. |
A5
|
B1 B5
|
C8
|
Coñecer as interaccions entre os procesos fabricación e o medio ambiete ( Sustentabiliade Ambiental) |
A5
|
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Introducción os procesos de enxeñeria da fabricación. |
Introducción os procesos de fabricación.
Introducción os proceso de conformado e mecanizado |
Descripción dos Procesos de fabricación e das suas caracteristicas tecnolóxicas. |
Descripción dos Procesos de fabricación e das suas caracteristicas tecnolóxicas. |
Metroloxia, normalización e control de calidade. |
Introducción Metroloxia
Normalización normas ISO e UNE (axustes e tolerancias)
Instroducción o control de calidade dimensional. |
Métodos de unión. |
Métodos de unión.
Proceso de unión por soldadura. |
Conformado por arranque de viruta |
- Torno.
- Fresa.
- Taladro
|
Conformado por deformación de materais elastoplásticos. |
Conformado por moldeo de materais elastoplásticos.
(Embutición, Forxa, Estampación, Plegado,etc.) |
Conformado por moldeo |
Conformado por moldeo (fundición) |
PROGRAMA DE PRACTICAS.- |
- Prácticas con simulador de máquinas- ferramentas CNC. ) ou similar.
- Prácticas de soldadura no taller.
- Prácticas de Metroloxia. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A2 A20 A32 A35 C1 |
21 |
31.5 |
52.5 |
Problem solving |
A1 A2 A5 A6 B1 B5 C3 C3 C8 |
21 |
29.5 |
50.5 |
Laboratory practice |
A35 B5 B7 C3 C6 |
9 |
9 |
18 |
Objective test |
A5 A20 A2 A6 A20 A35 B1 B1 B5 C6 |
5 |
20 |
25 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Ofrecer unha visión xeral e estructurada dos temas da asignatura, destacando os puntos mais importantes. Deselvolverse na aula, intercalando aplicacions prácticas con temas teóricos, e emplearanse medios audiovisuales de apoio. |
Problem solving |
Realizanse exercicios prácticos sobre os contenidos teóricos de la asignatura explicados nas sesions maxistrais.
Propeñeranse temas para a sua discusión e ampliaranse alguns dos aspectos estudiados en na teória, ca finalidade de mallerar os fundamentos mediante problemas prácticos.
|
Laboratory practice |
Realizaránse experiencias prácticas no taller e nas aulas de simulación, resolvento temas e traballos relacionadas co contido da asignatura.
Con unha duración de 1,5 horas cada 2 semanas, realizandose en semanas alternativas e combinando taller y simulación por ordenador. |
Objective test |
Deberá demostrar o seu grado de aprendizaje dunha manera obxetiva, deberá quitar a suas propias conclusiones a fin de autoevaluar su aprendizaxe, e si fose necesario introducir medidas correctoras. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Problem solving |
Laboratory practice |
Guest lecture / keynote speech |
|
Description |
Orientar o alumno nos puntos básicos, dando unha visión estructurada da asignatura
Realizar experiencias prácticas que sirvan para contrastar os coñecementos teóricos adquiridos, e tamen apoio a alumno a través de tutorias personalizadas. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
A5 A20 A2 A6 A20 A35 B1 B1 B5 C6 |
A avaliación final da asignatura, será según se indica, teniendo en conta los seguintes apartados:
1)- Proba de evaluación (parte teoría e problemas)
2)- Entrega de traballos prácticos y exposición do mesmo na clase por grupos.
3)- Asistencia a clases e actividades.
Sendo obligatorio ter superado a "prueba de evaluación" pa aprobar a asignatura con un mínimo de 5 puntos sobre 10, a cal consistirá nunha proba donde se comprobarán os coñecementos teóricos e prácticos que o alumno adquiriu durante o curso.
O resto de apartados 2) y 3), son de caracter obligatorio, e deberase obter unha calificación mínima de 6 sobre 10 , e ter asistido o 80 % das actividades presenciales pa proceder evaluación final do alumno.
La nota final estará compuesta por:
-70 % Proba de avaliación escritas
-20 % Asistencia,Entrega de traballos prácticos y exposición en clase.(libretas de prácticas)
-10 % Prácticas laboratorio, para os alumnos que asistiran a un mínimo do 80 % das mesmas.
|
70 |
Problem solving |
A1 A2 A5 A6 B1 B5 C3 C3 C8 |
Terase en conta a asistencia as clases de problemas donde se irán proporcionando y resolvendo exercicios prácticos o largo do curso , para reforzar os coñecementos teóricos adquiridos.
|
5 |
Laboratory practice |
A35 B5 B7 C3 C6 |
Realizarnse experiencias e practicas no laboratorio; o final das mesmas entregarase un traballo que constará de un informe coa memoria de las prácticas realizadas e resultados das mesmas,
O alumno tamen terá que realizar un traballo en grupo, sobre un tema relacionado co programa da asignatura, a concretar al inicio del curso con el profesor de la misma.
A avaliación dos traballos será según os puntos indicados:
- Estructura do traballo.
- Calidade da documentación.
- Originalidade
- Presentación.
O peso total de esta parte será do 20% sobre (10% asistencia, 10 % libretas de practicas) o total da asignatura, a contalizar unha vez superada(aprobada) as probas correspondes a teoria e problemas.
|
20 |
Guest lecture / keynote speech |
A2 A20 A32 A35 C1 |
Terase en conta a asistencia as clases maxistrales, donde se expoñeran e explicarán los contidos teóricos de la asignatura. |
5 |
|
Assessment comments |
<br />
|
Sources of information |
Basic
|
|
Lasheras, J. M.: Tecnología Mecánica y Metrotecnia. Editorial Donos-tiarra, San Sebastián, 2000. Coca, P.; Rosique, J.: Tecnología Mecánica y Metrotecnia. Ediciones Pirámide (Grupo Anaya), Madrid, 2002. Degarmo E.P, J. Temple Black, Ronald A. Kohser. 1994. Materiales y procesos de fabricación. Barcelona Reverté cop.. 2ª ed. Fernández, E. Avella. L.Fernández, M. Estrategia de producción. McGraw-Hill, Madrid. 2006. Dale. H Besterfields. Control de calidad. Pearson. Prentice-Hall. México 2009. Octava edición. Kiely, Gerard. Ingeniería Ambiental. Fundamentos, entornos, tecnologías y sistemas de gestión. McGraw-Hill, Madrid. 2001. Hansen, L.H.; Ghare, M.P.; Control de calidad: teoría y aplicaciones. Díaz de Santos, 1990. Gerling, H. Alrededor de las máquinas-herramienta. Ed. Reverté, 3ª ed. 2000, M. Reina, soldadadura de los aceros, Aplicaciones, Madrid 1986 Alarcon Valero, Faustino, Libro de Prácticas de gestión avanzadas de fabricación. UPV (2007) Mª Henar Miguelez Garrido, Problemas Resueltos de Tecnologias de Fabricación, Thomson (2005) Marián García Prieto , Apuntes de soldadura: Conceptos Básicos , Bellisco 2012 - 2º ed Apuntes da asignatura Tecnologias de fabricación - EUP Ferrol |
Complementary
|
|
Degarmo E.P, J. Temple Black, Ronald A. Kohser. 1994. Materiales y procesos de fabricación. Barcelona Reverté cop.. 2ª ed. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Cálculo/770G01001 | Física I/770G01003 | Química/770G01004 | Alxebra/770G01006 | Xestión Empresarial/770G01010 | Debuxo Industrial e CAD/770G01029 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Ciencia de Materiais/770G01009 | Polímeros en Electrónica/770G01033 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Teoría de Máquinas/770G01020 | Organización de empresas/770G01038 | Mantemento Industrial/770G01030 | Oficina Técnica/770G02034 | Traballo Fin de Grao/770G02045 |
|
Other comments |
-Resolver de forma sistemática os problemas que se iran proporcionando ao longo do curso, coa finalidade de afianzar os coñecementos adquiridos nas clases teóricas. - Apoiar os estudos na blibiografia recomendada e apuntamentos de clase.ç - Acudir ás tutorías para resolver as diversas dúbidas que poidan xurdir ao longo do curso. - Seguimento da materia na plataforma de teleformación da UDC, onde se dispoñdrá de apuntamentos, poblemas propostos, material de apoio,&nbsp; comunicados, e foro de noticias. |
|