Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A3 |
Capacidade para realizar medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritaxes, estudos e informes. |
A4 |
Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión. |
A16 |
Coñecer os fundamentos da electrónica. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B2 |
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial. |
B3 |
Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B5 |
Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta. |
B6 |
Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría. |
B7 |
Capacidade para traballar de forma colaborativa e de motivar un grupo de traballo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Identifica as aplicacións e funcións da electrónica en enxeñaría e ten aptitude para aplicar os dispositivos en circuitos electrónicos básicos de uso na enxeñaría. |
A3 A4 A16
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8
|
Coñece os fundamentos tecnolóxicos e modelos propios dos dispositivos electrónicos. |
A3 A4 A16
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8
|
Sabe utilizar as técnicas de análise de circuitos electrónicos. |
A3 A4 A10 A16 A25 A26
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Manexa os instrumentos propios dun laboratorio de electrónica básica e utiliza ferramentas de simulación electrónica |
A3 A4 A10 A16 A25 A26
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Compoñentes pasivos |
1.1 Resistencias
1.1.1. Tipos de resistencias.
1.1.2. Potenciómetros e reóstatos
1.1.3. Resistencias non lineais
1.1.4. Resistencia en alta frecuencia
1.1.5 Resistencias no lineais
1.2. Condensadores
1.2.1. Tipos de condensadores.
1.2.2. Trimmers e condensadores variables.
1.2.3. Fenómenos de carga e descarga.
1.2.4. Condensador en alta frecuencia
1.3. Inductancias
1.3.1. Inductancias e ferritas
1.3.2. Características de bobinas e ferritas
1.3.3. Fenómenos de carga y descarga
1.3.4. Inductor en alta frecuencia
1.3.5 Conceptos básicos sobre filtros pasivos
|
2. Amplificador ideal. |
2.1 Amplificadores de tensión.
2.2 Amplificadores de corrente.
2.3 Amplificadores de transconductancia.
2.4 Amplificadores de transresistencia.
2.5 Amplificadores. Resposta en frecuencia.
2.6 Diagramas de Bode.
|
3. Amplificador Operacional Ideal. |
3.1. Modelo Ideal. Parámetros Fundamentais
3.2. Circuitos Básicos.
3.2.1. Amplificador Inversor.
3.2.2. Amplificador Non Inversor
3.2.3. Sumador
3.2.4. Seguidor de Tensión.
3.2.5. Amplificador Diferencial.
3.2.6. Integrador
3.2.7. Diferenciador
3.2.8. Amplificadores diferenciais
3.2.9 Amplificadores de Instrumentación.
3.2.10 Comparadores en lazo abierto e lazo pechado
|
4. Diodos. |
4.1. Estados do diodo.
4.2. Modelo do diodo.
4.3. Diodo zener.
4.4. Circuitos básicos con diodos.
4.4.1. Circuitos limitadores.
4.4.2. Circuitos de Rectificación.
4.4.2.1. Rectificadores con diodos.
4.4.2.2. Rectificadores de precisión
4.4.2.3. Rectificadores controlados.
4.4.3. Circuitos fixadores
4.5. Análise mediante o método de punto crítico
4.6 Diodos Led e Fotodiodos
|
5. Transistor Bipolar (BJT). |
5.1. Principios Físicos.
5.1.1. Transistor sin polarización
5.1.2. Transistor Polarizado.
5.1.3. Curvas características de Entrada e de Saída
5.1.4. Zonas de Funcionamento.
5.2. Recta de carga.
5.3. Modelo estático.
5.4. Análise do Punto de Traballo.
5.5. Circuitos de Polarización.
5.6. O transistor como interruptor.
5.7 Amplificadores de pequena sinal.
5.8 Fototransistores e Optoacopladores.
|
6. Transistor de Efecto Campo (FET). |
6.1. Transistores de efecto campo de porta aislada MOSFET.
6.1.1. Mosfet de Enriquecemento e deplexión.
6.1.1.1. Principios Físicos.
6.1.1.2. Zoas de funcionamiento.
6.1.1.3. Curvas características de entrada e de saída
6.1.1.4. Modelos estáticos.
6.1.2. Análise do Punto de Traballo.
6.1.3. Circuitos de Polarización.
6.2. Transistores de efecto campo de unión JFET.
6.2.1. Principios Físicos.
6.2.2. Zoas de funcionamento.
6.2.3. Curvas características de entrada e de saída
6.2.4. Modelo estáticos..
6.2.5. Análise do Punto de Traballo.
6.2.6. Circuitos de Polarización.
6.3. O transistor de efecto campo como resistencia.
6.4. O transistor de efecto campo como interruptor.
6.5 Amplificadores de pequena sinal.
|
7.Instrumentación electrónica básica. |
7.1 Magnitudes analóxicas e Dixitais
7.2 A cadea de medida
7.3 Conversión AD/DA
7.4 Características dos elementos electrónicos de medida.
7.5 Montaxes en Ponte de Wheastone
7.6 Conceptos básicos de sensores e transductores
7.7 Acondicionadores de sinal. Xeneralidades |
8.Introducción á Electrónica Dixital |
12.1 Portas lóxicas. Tablas de verdade. Simplificación
12.2 Circuitos combinacionais
12.3 Decodificadores. Multiplexores.
12.4 Circuitos aritméticos.
12.5 Circuitos secuenciais. Biestables, contadores e rexistros de desplazamento
|
9. Sistemas Dixitais |
9.1Circuitos integrados comerciais: familias lóxicas e escalas de integración.
9.2 Microprocesadores e microcontroladores.
9.3 Procesadores dixitales da sinal |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Laboratory practice |
A3 A4 A16 A3 A4 A10 A16 A25 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
9 |
5 |
14 |
Oral presentation |
A3 A4 A10 A16 A25 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
15 |
17 |
Multiple-choice questions |
A3 A4 A10 A16 A25 A26 B1 B2 |
2 |
5 |
7 |
Objective test |
A3 A4 A10 A16 A25 A26 B1 B2 |
2 |
15 |
17 |
Guest lecture / keynote speech |
A3 A4 A10 A16 A25 A26 B1 B2 |
21 |
21 |
42 |
Problem solving |
A3 A4 A10 A16 A25 A26 B1 B2 |
15 |
20 |
35 |
ICT practicals |
A3 A4 A10 A16 A25 A26 B1 B2 |
0 |
15 |
15 |
|
Personalized attention |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Laboratory practice |
Consistirá na montaje real e simulación de circuitos electrónicos básicos utilizando os aparatos de medida e de alimentación básicos (osciloscopio, funete alimentación, xerador de señal e polímetro). |
Oral presentation |
Exposición audiovisual dun tema ou parte do mesmo, cunha información previamente recopilada polo alumno utilizando de manera preferente as TIC. Realizarase en grupos con número de membros adecuado á tarea |
Multiple-choice questions |
Realizaranse probas de resposta múltiple, prá comprobación dos coñecementos adquiridos, de forma periódica, nas horas de clase. |
Objective test |
A proba obxectiva escrita ten como finalidade comprobar si o alumno adquiríu as competencias fixadas como objetivo desta asignatura.
|
Guest lecture / keynote speech |
Nas sesións maxistrais desénrolanse os contidos da asignatura tanto a nivel teórico como práctico. |
Problem solving |
Durante as sesións maxistrais plantéxanse supostos prácticos pra a súa resolución. Na devandita resolución foméntase a participación do alumno. |
ICT practicals |
Durante o curso realizaranse prácticas có programa de simulación electrónica Orcad Pspice. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Oral presentation |
Problem solving |
Objective test |
Guest lecture / keynote speech |
ICT practicals |
Laboratory practice |
Multiple-choice questions |
|
Description |
Asociadas ás leccións maxistrais, presentación oral e sesións prácticas, cada alumno dispon prá resolución das súas posibles dúbidas e/ou problemas, das correspondentes sesións de tutorías persoalizadas. Esto é, aparte das tutorías aignadas polla UDC a cada docente, ás cos alumnos tamén teñen dereito. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Oral presentation |
A3 A4 A10 A16 A25 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Exposición audiovisual dun tema ou parte do mesmo, cunha información previamente recopilada polo alumno utilizando de manera preferente as TIC. Realizarase en grupos cun número de membros adecuado a la tarea.
Os temas serán propostos e asignados polo equipo docente. |
10 |
Objective test |
A3 A4 A10 A16 A25 A26 B1 B2 |
A proba obxectiva escrita ten como finalidade comprobar si o alumno adquiríu as competencias fixadas como objetivo de esta asignatura.
Consiste nun examen final da asignatura.
Exixese obter polo menos 15 puntos pra que a nota do examen sexa sumada á do resto das actividades. Polo tanto, obter menos de 15 puntos no examen, implicaría o suspenso na asignatura.
|
50 |
ICT practicals |
A3 A4 A10 A16 A25 A26 B1 B2 |
Puntuaráse a asistencia ás prácticas TIC e o seu aproveitamento |
10 |
Laboratory practice |
A3 A4 A16 A3 A4 A10 A16 A25 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
A súa realización e valoración positiva (Apto/Non apto) é imprescindible pra aproba-la asignatura |
10 |
Multiple-choice questions |
A3 A4 A10 A16 A25 A26 B1 B2 |
Realizaranse probas de resposta múltiple, prá comprobación de dos coñecementos adquiridos, de forma periódica, nas horas de clase. Pra que sexan computadas, o alumno debe ter una asistencia mínima del 75% ás clases de grupo mediano. |
20 |
|
Assessment comments |
<p>Na oportunidade de Xullo, farase a proba obxectiva que terá a mesma puntuación que na oportunidade de Xuño e na que tamén exixiranse 15 puntos, pra sumarlos a aquelas actividades que realizaránse durante o curso e respetando a puntuación das mesmas. </p><p>Aqueles alumnos que non superasen as prácticas durante o curso, non podrán supera-la asignatura na oportunidade de Xuño nin podrán presentarse á proba obxectiva. En Xullo deberán realizar un examen sobre as prácticas do curso.</p><p>Sin embargo, a eses alumnos respetaraselle para Xullo o resultado daquelas actividades que realizaran durante o curso.</p>
|
Sources of information |
Basic
|
|
Floyd T.L (2000). Fundamentos de Sistemas Digitales. Prentice-Hall, 7ª Ed Hambley, Allan (2002). Electrónica. Prentice-Hall Norbert R. Malik, Circuitos Electrónicos Análisis, Simulación y Diseño, Prentice Hall , 1998 Savant, Rodin & Carpenter. Diseño Electrónico. Pallas Areny. Sensores y acondicionadores de señal. Marcombo Recursos disponñbles en Moodle (tutoriales, problemas, software, FAQ, tutorias online etc.) |
Complementary
|
|
Maloney, Timothy J(1997). Electrónica Industrial Moderna.Prentice-Hall, 3ª Ed
Roy W. Godoy, OrCAD PSpice para Windows Volumen I: Circuitos DC y AC, Prentice Hall, 2003, Capítulo de libro
Roy W. Godoy, OrCAD PSpice para Windows Volumen II: Dispositivos, circuitos y amplificadores operacionales, Prentice Hall, 2003, Capítulo de libro
Roy W. Godoy, OrCAD PSpice para Windows Volumen III: Datos y comunicaciones digitales, Prentice Hall, 2003, Capítulo de libro |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Fundamentos de Electricidade/770G02013 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|