Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A36 |
Coñecementos e capacidades para aplicar as técnicas da enxeñaría gráfica |
A37 |
Realización e interpretación de planos normalizados mediante o manexo e utilización da simboloxía, normas e regulamentos máis adecuados |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B2 |
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B5 |
Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta. |
B6 |
Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Adquire coñecementos sobre normalización e convencionalismos utilizados no Debuxo Técnico |
A36 A37
|
B2
|
C3 C7
|
Valora a normalización como convencionalismo idóneo para simplificar, non só a produción senón tamén a comunicación, dándolle a esta un carácter universal. |
A37
|
B2 B5
|
C6 C7 C8
|
É capaz de croquizar e realizar vistas e perspectivas a man alzada. |
A36
|
B1 B2 B5
|
|
É capaz de representar e interpretar planos e esquemas de instalacións industriais. |
A36 A37
|
B1 B2 B4 B6
|
C3 C6 C7 C8
|
Coñecemento e utilización de programas de Deseño Asistido por Computador |
A36
|
B2 B4 B5 B6
|
C3 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
UNIDADE 1:NORMALIZACIÓN E CONVENCIONALISMOS UTILIZADOS NO DEBUXO TÉCNICO |
1.1- CROQUIZADO: Debuxo a man alzada de vistas e perspectivas
1.2- REPRESENTACIÓN NORMALIZADA: anotación, vistas auxiliares, conxuntos e despezamentos, etc.
1.3- CONVENCIONALISMOS: sistemas de unión
|
- UNIDADE 2: XEOMETRÍA DESCRITIVA, SISTEMA DE PLANOS ACOUTADOS |
2.1- CONCEPTOS BÁSICOS.
2.2- APLICACIÓN Á REPRESENTACIÓN DO TERREO. Debuxo Topográfico.
2.3- TRAZADO DE LIÑAS DE MEDIA E ALTA TENSIÓN. |
- UNIDADE 3: REPRESENTACIÓN E INTERPRETACIÓN DE PLANOS. DEBUXO DE INSTALACIÓNS. |
3.1- INTERPRETACIÓN DE PLANOS e REPRESENTACIÓN DE ELEMENTOS CONSTRUTIVOS: plantas, alzados e seccións.
3.2 - INSTALACIÓNS INTERIORES: fontanaría, saneamento, electricidade e posta a terra. Simboloxía. Interpretación e trazado de planos e esquemas.
|
UNIDADE 4: CAD |
4.1- Modeladores alámbricos, de superficie, sólidos. Visualización, edición e transformación de entidades.
4.2-Intercambio de datos e transferencia de ficheiros. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Solución de problemas |
A36 B1 B5 B6 C6 C7 |
7 |
14 |
21 |
Traballos tutelados |
A36 A37 B1 B2 B4 B5 B6 C3 C6 C7 C8 |
18 |
36 |
54 |
Presentación oral |
A36 A37 B5 C6 |
14 |
14 |
28 |
Prácticas de laboratorio |
A36 A37 B2 B4 B5 B6 C3 C6 C7 C8 |
12 |
6 |
18 |
Proba obxectiva |
A36 A37 B1 B2 B5 C3 C6 |
2 |
20 |
22 |
|
Atención personalizada |
|
7 |
0 |
7 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Solución de problemas |
- Exercicios sobre o tema, que os estudantes resolverán en clase, axudados polo profesor.
- Realización doutros exercicios fora da aula, propostos para o auto-avaliación dos alumnos, e a asimilación de contidos.
|
Traballos tutelados |
Co fin de preparar aos alumnos nunha aprendizaxe autónoma, exponse a realización de traballos, guiados sempre polo profesor.
Os obxectivos perseguidos son, entre outros, que o alumno:
Xestione, seleccione e sexa capaz de sintetizar a información que necesite.
Coñeza a normativa vixente que haberá de ter en conta no traballo profesional de enxeñaría.
Aplique os seus coñecementos teóricos á representación de pezas ou instalacións industriais
Desenvolver e potenciar nos estudantes habilidades de comunicación, procura de información, resolución de problemas. |
Presentación oral |
A materia impartirase en módulos teórico-prácticos de 1.5 horas.
Con anterioridade ao día en que se imparta a materia, indicaranse a relación dos coñecementos previos necesarios e o resumo dos conceptos sobre os que se traballará, proporcionando a información bibliográfica correspondente.
Cada Tema iniciarase coa exposición do profesor, que axudará ao estudante a extraer os conceptos máis relevantes, marcando os obxectivos perseguidos.
Introduciranse os aspectos teóricos imprescindibles para fundamentar os contidos prácticos, que prevalecerán. |
Prácticas de laboratorio |
O alumno traballará con programas de CAD desde o primeiro día, co obxectivo de afianzar a súa habilidade no debuxo mediante programas de debuxo asistido por computador en 2D, familiarizarse co traballo en 3D, así como na elaboración e interpretación de planos. |
Proba obxectiva |
A proba terá carácter fundamentalmente práctico e consistirá na resolución dun número determinado de problemas |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Solución de problemas |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada na docencia en grupos reducidos permítenos individualizar o proceso de ensino-aprendizaxe, adaptándoo a as posibilidades reais de cada estudante ou grupo de estudantes, favorecer a motivación e valorar a progresión e o rendemento académico.
O profesor fará de guía para o traballo, eminentemente persoal do estudante, que terá tamén a posibilidade de acudir a tutorías para aclarar as súas dúbidas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A36 A37 B1 B2 B5 C3 C6 |
Será de carácter eminentemente práctico |
70 |
Traballos tutelados |
A36 A37 B1 B2 B4 B5 B6 C3 C6 C7 C8 |
Elaborarase un traballo de cada unha das unidades do programa. Este desenvolverase nas horas de clase, con axuda do profesor e poderase completar fóra delas se fose necesario |
30 |
|
Observacións avaliación |
Si la calificación obtenida en los trabajos es igual o mayor que 5,00 se conservará para la segunda oportunidad.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Félez Mindán, Jesús (1996). Dibujo industrial / Jesús Félez, Mª Luisa Martínez. Madrid : Síntesis
Martínez, María Luisa. (1996). Fundamentos de ingeniería gráfica / Jesús Félez [coordinador]; Mª Luisa Martínez, José María Cabanellas, Antonio Carretero. Madrid : Síntesis
Sánchez Gallego, Juan Antonio (1997). Geometría descriptiva. Sistemas de Proyección Cilíndrica. Ediciones UPC. Universitat politécnica de Catalunya
Auñón López, Juan, Ferri Aranda, Jose A. (2002). Geometría Métrica y Descriptiva. Ejercicios Resueltos y Comentados en el Sistema de Planos Acotados. Editorial UPV
Cobos Gutierrez, Carlos, Ortíz Marín, Rafael (2009). Geometría para Ingenieros. Tomo II: Sistema de Planos Acotados. Editorial Tebar, S.L.
Félez Mindán, Jesús (2008). Ingeniería gráfica y diseño / Jesús Félez, Mª Luisa Martínez. Madrid : Síntesis
Carrasco Sánchez, Emilio (2008). Instalaciones Eléctricas de Baja Tensión en Edificios de Viviendas. Editorial Tebar, S.L.
Domínguez, Manuel y Espinosa, Mª del Mar (2005). Interpretación y Trazado de Planos Electrónicos y Electrotécnicos. Asociación de Ingeniería y Diseño Asistido Publicaciones
Gutierrez de Ravé Agüera (2002). Manual para la representación e interpretación de planos de instalaciones industriales . Córdoba : [Universidad de Córdoba, Escuela Politécnica Superior
Leon Blasco, Asunción, Belenguer Balaguer, enrique y Sanmartín Sáez, Vicente (2013). Proyectos de Instalaciones Eléctricas de Baja tensión. Marcombo Ediciones técnicas |
|
Bibliografía complementaria
|
Gonzalo Gonzalo, Joaquín (2003(2010 imp)). Croquización. San Sebastian : Donostiarra
Ramos Barbero, Basilio (2006). Dibujo técnico / Basilio Ramos Barbero, Esteban García Maté. Madrid : AENOR |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Expresión Gráfica/770G02005 | Tecnoloxías de Fabricación/770G02015 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Instalacioós Eléctricas en Baixa Tensión/770G02022 |
|
Materias que continúan o temario |
Oficina Técnica/770G02034 | Traballo Fin de Grao/770G02045 |
|
|