Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
Ter unha visión integrada do metabolismo e do control da expresión xénica para poder abordar a súa manipulación. |
A3 |
Coñecer as aplicacións biotecnolóxicas dos microorganismos, plantas e animais e saber manipulalos de cara á súa aplicación biotecnolóxica. |
A4 |
Coñecer e saber usar as técnicas de cultivo e a enxeñaría celular. |
A5 |
Coñecer os principios da xenómica e a proteómica. |
A6 |
Coñecer e saber aplicar en biotecnoloxía técnicas convencionais, instrumentais así como tecnoloxías como a nanotecnoloxía e teledetección. |
A7 |
Saber buscar, obter e interpretar a información das bases de datos biolóxicos: xenómicas, proteómicas, transcriptómicas e metabolómicas e utilizar as ferramentas básicas da bioinformática. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese (localización de problemas e identificación das causas e a súa tipoloxía). |
B2 |
Capacidade de organización e planificación de todos os recursos (humanos, materiais, información e infraestruturas). |
B3 |
Capacidade de xestión da información (con apoio de tecnoloxías da información e as comunicacións). |
B4 |
Capacidade de planificación e elaboración de estudos técnicos en biotecnoloxía microbiana, vexetal e animal. |
B5 |
Capacidade de identificar problemas, buscar solucións e aplicalas nun contexto biotecnolóxico profesional ou de investigación. |
B10 |
Capacidade de Traballo nun contexto de sostibilidade, caracterizado por: sensibilidade polo medio ambiente e polos diferentes organismos que o integran así como concienciación polo desenvolvemento sostible. |
B11 |
Racionamento crítico e respecto profundo pola ética e a integridade intelectual. |
B12 |
Adaptación a novas situacións legais, ou novidades tecnolóxicas así como a excepcionalidades asociadas a situacións de urxencia. |
B13 |
Aprendizaxe autónoma. |
B15 |
Sensibilización cara á calidade, o respecto medioambiental e o consumo responsable de recursos e a recuperación de residuos. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os protocolos de uso das diferentes técnicas |
AM4
|
BM4 BM11 BM15
|
|
Coñecer as aplicacións das distintas técnicas |
AM4 AM6
|
|
|
Establecer relacións de uso entre as distintas técnicas e a sua posible combinación para a resolución de problemas |
AM4 AM6
|
BM1 BM5
|
|
Interpretar os datos procedentes das observacións e medidas no laboratorio |
AM2 AM6 AM7
|
BM1 BM13
|
CM8
|
Planificar, deseñar e desenrolar experimentos en relación coas técnicas aprendidas |
AM3 AM4 AM5 AM6
|
BM1 BM2 BM5 BM10 BM12
|
CM1 CM8
|
Familiarización con revistas científicas, con bases de datos de secuencias, con programas de análise e con ferramentas biotecnolóxicas |
AM7
|
BM1 BM3
|
CM3
|
Capacidade de análise e crítica de traballos de investigación, publicados en revistas científicas internacionais |
AM7
|
BM1 BM3 BM13
|
CM2
|
Coñecer os principios da xenómica e a proteómica |
AM5
|
BM1 BM13
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.Bloque: Xenómica
|
Tema 1. Introducción a xenómica: bases, conceptos e técnicas.
Tema 2. Proxectos “xenoma”.
Tema 3. Transcritómica: Microoarrays e Microchips: Microrrays de DNA (metodoloxía, tipos de plataformas, deseño experimental, análisis dos datos).
Tema 4. Xenómica estructural e funcional.
|
2. Bloque: Proteómica |
Tema1: Introducción a la proteómica: bases y conceptos
Tema 2: Métodos y técnicas en proteómica: extracción, cuantificación, separación e identificación de proteínas. Electroforesis bidimensional y espectrometría de masas
Tema 3: Proteómica cuantitativa, modificaciones postraduccionales e interacción de proteínas
Tema 4: Proteogenómica
Tema 5: Aplicaciones de la proteómica en el campo de la biotecnología
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A3 A5 A7 B2 B3 B5 B10 |
12.5 |
12.5 |
25 |
Sesión maxistral |
A2 A4 A5 |
25 |
50 |
75 |
Proba mixta |
A5 |
2 |
4 |
6 |
Traballos tutelados |
A6 A7 B1 B4 B11 B12 B13 B15 C1 C2 C3 C8 |
0 |
4.5 |
4.5 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Clases prácticas no laboratorio, na aula de informática, resolución de problemas e casos prácticos |
Sesión maxistral |
Impartidas polo profesor ou/e exposición de traballos do alumno |
Proba mixta |
Exámenes con cuestións sobre os contidos teóricos e prácticos |
Traballos tutelados |
Traballos e/ou resolución de cuestionarios relacionados con algún aspecto da asignatura. Realizaránse de maneira individual ou en grupo baixo a orientación do profesor. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Tutorías personalizadas centradas na orientación para a realización de traballos ou resolución de dubidas sobre os contidos das materias |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A5 |
Consistirá nun exámen con cuestions nas que o alumno terá que aplicar os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos na asignatura
|
70 |
Sesión maxistral |
A2 A4 A5 |
Se valorara a asistencia e participación |
2 |
Prácticas de laboratorio |
A3 A5 A7 B2 B3 B5 B10 |
Se valorara a asistencia e participación nas sesions prácticas |
10 |
Traballos tutelados |
A6 A7 B1 B4 B11 B12 B13 B15 C1 C2 C3 C8 |
Redacción de traballos e/ou resolución de problemas |
18 |
|
Observacións avaliación |
O exame final da primeira oportunidade, coincidirá co luns seguinte á finalización da materia. O 50 % da nota correspondera a parte de Xenomica e o outro 50 % a Proteomica. Os alumnos realizaran dous traballos tutelados un de Xenomica e outro de Proteomica, suporán un 10 % da nota A hora de conceder as matrículas de honra darase prioridade aos alumnos que acadaran as máximas calificacións na primeira oportunidade
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Andreas Manz, Nicole Pamme y Dimitri Lossifidis (2004). Bioanalytical Chemistry . Imperial College Press
Luque, J. & Herráez, A. (2001). Biología Molecular e Ingeniería Genética. Harcourt
Voet, D., Voet, J. & Voet, C. W. (2007). Fundamentos de bioquímica. Medica paramericana
Hartwell, L. (2008). Genetics: from genes to genome. McGrawhill
Thieman W. J. and Palladino M. A. (2010). Introducción a la biotecnología. Pearson
Richard J. Simpson, (2003). Proteins and Proteomics: A laboratory manual. CSHL Press
Speed, T. (2003). Statistical Analysis of Gene Expression Microarray Data. Chapman & Hall/CRC |
|
Bibliografía complementaria
|
Recursos web (). Bioconductor, http://www.bioconductor.org/.
Gentleman, R., Carey, V. J., Huber, W., Irizarry, R. A. & Dudoit, S. (2005). Bioinformatics and Computational Biology Solutions using R and Bioconductor. Springer
Recurso web (). http://genomebiology.com/2004/5/10/R80.
Recurso web (). Página web de R: http://www.r-project.org/.
García Miranda, C. M. (1997). Perspectiva ética y jurídica del proyecto Genoma Humano. UDC |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Enxeñaría xenética e transxénese/610475101 | Enxeñaria Celular e Tisular/610475102 | Técnicas de aplicación en biotecnoloxía/610475107 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Dado que parte da bibliografía recomendada para esta materia atópase en inglés, e recomendable ter coñecementos desta lengua, polo menos, a nivel de comprensión de textos escritos. |
|